Mercedes îi cere scuze lui Schumacher pentru defecţiunile tehnice

Publicat luni, 11.06.2012 12:30 de Daniel Popescu

Ross Brawn i-a cerut scuze lui Michael Schumacher pentru şirul aparent nesfârşit de defecţiuni tehnice pe care germanul le-a suferit în acest sezon.

Speranţele lui Michael Schumacher de a obţine în Canada prima victorie de la revenirea în Formula 1 au fost spulberate de greşelile comise de Mercedes.

După ce în calificări nu a mai avut timp să efectueze încă un tur rapid din cauza faptului că Mercedes l-a trimis prea târziu pe pistă, septuplul campion mondial a abandonat la Montreal după ce sistemul DRS a rămas blocat în poziţie activă din cauza unei defecţiuni hidraulice.

Aceasta a fost însă doar ultima dintr-un lung şir de probleme tehnice întâmpinate de german în primele şapte curse ale sezonului, după defecţiunile la cutia de viteze din Australia, la schimbul de pneuri din China, la aripa spate din Bahrain sau la presiunea combustibilului la Monaco.

În contextul acestor probleme, şeful Ross Brawn i-a cerut scuze lui Schumacher pentru problemele create involuntar de echipă.

"A suferit o defecţiune hidraulică care i-a lăsat sistemul DRS deschis şi nu a fost posibil să-l reparăm în condiţii de cursă. Nu pot decât să-i cer scuze lui Schumacher pentru încă o defecţiune tehnică", a precizat britanicul.

Schumacher a admis că este dezamăgitor să nu poată profita de formă bună în care se află, însă a evitat să-şi acuze echipa de neglijenţă.

"Sigur că este dezamăgitor pentru noi toţi, dar nu se pune problema să arăt pe cineva cu degetul. Astfel de lucruri se întâmplă. Ştiu că echipa dă tot ce are mai bun şi probabil că aceste probleme îi lovesc mai mult decât pe mine. Vom reveni în atac la Valencia", a declarat el.

În mod ironic, Schumacher afirma la începutul anului trecut într-un material de prezentare a noului regulament tehnic că sistemul DRS nu se poate bloca niciodată în poziţie activă în timpul unei curse, datorită modului în care este construit.

"Sistemul DRS este destul de sigur, pentru că imediat ce iei mâna de pe buton presiunea aerodinamică va împinge aripa în jos, aşa că niciodată nu vei rămâne cu DRS blocat" (minutul 2:12 în clipul de mai jos).

Via | Mercedes

  • iulianimi, luni, 11.06.2012 13:12

    oare ce zice BARRICHELLO despre ghinioanele lui schumi? parca schumi plateste pt perioada in care il avea coechipier pe barrichello ( cred ca ar fi putut sa aibe si barrichello un titlu, dar n-a fost loc) la ferrari . acum las pe altii sa comenteze ceva

  • MR.F1, luni, 11.06.2012 13:50

    Imi pare ca Rosberg ride pe dupa perdele de ghinioanele si esecurile lui Schumacher.

  • iulimini, luni, 11.06.2012 13:56

    pai sa zic ceva: au fost si defectiuni tehnice provocate de ghionturile pe care le-a luat in pluton de la altii. Nu mai e atat de rapid sa se califice bine (in general) si nici nu mai reuseste sa stea departe de incidente. Daca era in forma foarte probabil ca ar fi condus clasamentul cu mercedesul pe care il are. Nu a avut masina cea mai cea nici in 1995 dar se califica mai in fata si in cursa facea tur de tur rapid, constant si castiga in fata unor campioni precum Hill. A suferit un regres important fara indoiala, dar tot mai scoate timpi de f1. Intrebati-l pe Mika ce timpi ar scoate acum.... Chiar si pe Montoya sa-l intrebati. Deci ....

  • Gabyz, luni, 11.06.2012 13:58

    Poti fi sigur MR.F1 ,scapa fff repede in felul asta de un adversar redutabil care in ciuda varstei este anul acesta mai rapid decat el in calificari ,cel putin asa il simt eu.

  • valy, luni, 11.06.2012 14:23

    Nu putem compara f1 de acum cu cea din `95.Presupun ca Schumacher va termina sezonul cu 2 puncte,dar nu pt ar fi depasit de situatie.nu vreau sa comentez pe marginea acestui subiect pt nu are rost.,oricum el ramane iubit de fanii lui si urat de ceilalti.

  • 91Schumi06, luni, 11.06.2012 14:36

    @iuliaimi Cumetre,tu spui ca Barrichello ar fi putut castiga un titlu??? Poate cand a fost la Brawn! Prietene,iei un titlu,hai doua,din intamplare sau noroc,dar restul pana la 7(SAPTE)??? Sa-ti amintesc ca Schumi putea la fel de bine sa ia titlul si-n 97,98,99 si 2006. Pana una alta,indiferent de ce va face anul asta,Schumi este o legenda vie a motorsportului. Are 7 titluri mondiale,91 victorii, 68 pole-uri si multe alte recorduri.Iar daca din 2007 pana acum am avut 4 campioni mondiali diferiti,asta nu face decat sa arate ca niciunul nu are valoarea lui Schumi,sa se desprinda de restul.

  • rastafan2, luni, 11.06.2012 14:59

    Inca trag speranta sa-l vad pe podium anul asta. Poate va iesi Mercedes din multimea de greseli pe care le face. E a doua oara MSC cand are probleme cu DRS-ul. Ar fi putut face lucruri mari cu o masina putin mai buna. le lipseste f putin pana la masina aia. Sa speram la mai bine si sa-i tinem pumnii lui MSC. Merita!

  • valy, luni, 11.06.2012 15:05

    nu putem compara? serios? Tu ai habar de pilotaj in general? Adica sa poti pilota. Tehnica de pilotaj este ACEEASI de la Ascari incoace. Un Prost, Senna sau Rindt (toneri!) s-ar descurca fara indoiala cu monoposturile actuale. Desigur, cu suficienta practica, fara ea nu se poate. Si Vettel poate poate pilota la limita un monopost de acum 50 de ani. Tot cu suficienta practica. Legile fizicii sunt aceleasi, masinile raspund ce-i drept diferit, dar cu practica se invata comportamenul lor. Ca "nu se oate compara ..." e doar un cliseu. Cei buni ies in fata. Nici masinile din 94 nu mai sunt precum cele din 2004, nici pilotii din F1 din cei doi ani nu mai sunt chiar aceeasi. Dar Schumacher a castigat in ambii ani mentionati.

  • schumi, luni, 11.06.2012 15:18

    Poate il vedem la Ferrari in 2013, macar un an in locul lui Massa pana cand va veni Vettel...

  • iulianimi, luni, 11.06.2012 16:34

    prea multe ghinioane

  • Davidenko, luni, 11.06.2012 16:45

    O victorie la Hockenhein ar compensa umpic dezamagirea faniilor si a lui Schumi.

  • danoe, luni, 11.06.2012 21:23

    poate ca e totusi este o "sansa"sau "noroc"ca aceasta defectiune sa apara la un nume ca Shumacher pentru ca sigur este momentul de cotitura pentru DRS PS la fel in 1996 cind un defect rarisim la ferrariul lui shumy -ruperea planetarei la standuri-a determinat modiicari de regulament al cutiilor in anul urmator