Mercedes: "Numai un paranoic poate crede într-o conspiraţie la Monza"
Mercedes a exclus ipoteza unei erori comise intenţionat de Nico Rosberg pentru ca Lewis Hamilton să câştige Marele Premiu al Italiei şi sugerează că schimbarea setărilor pentru frâne ar putea fi cauza greşelilor comise de german.
Lewis Hamilton a câştigat duminică Marele Premiu al Italiei fără să fie implicat într-o luptă directă cu coechipierul său Nico Rosberg. Germanul a pierdut prima poziţie în cursă în momentul în care a frânat prea târziu în primul viraj şi a fost nevoit să ocolească pancartele de carton de pe drumul alternativ, o strategie pe care a folosit-o şi în turul nouă.
Inevitabil în contextul incidentului de la Spa-Francorchamps din urmă cu două săptămâni, presa internaţională a lansat numeroase speculaţii cu privire la faptul că Rosberg a primit ordin să comită o astfel de greşeală pentru a evita un duel direct cu Hamilton. Ipoteza a fost însă exclusă de Toto Wolff, directorul Mercedes Motorsport.
"Numai un paranoic ar putea veni cu o astfel de idee. Vreţi să spuneţi că i-am spus să frâneze târziu, să treacă pe lângă şicană şi să-l lase pe Hamilton să-l depăşească? Nu. Vorbim despre titlul piloţilor. Era sub presiune din partea din Hamilton, de aceea s-a întâmplat", a declarat austriacul.
La rândul său, Rosberg afirmă că a comis o simplă eroare şi că nu există niciun motiv pentru care Mercedes să-i solicite să-i cedeze poziţia lui Hamilton.
"Am auzit despre teoria conspiraţiei, dar care ar fi motivul să fac aşa ceva în mod deliberat? Nu există niciun motiv. Dacă echipa îţi ordonă să faci asta, o faci, dar nu există niciun motiv pentru care echipa mi-ar cere să schimb poziţia sau ceva de genul ăsta", a precizat el.
Mercedes consideră că eroarea lui Rosberg ar fi fost influenţată şi de decizia germanului de a schimba setările pentru frâne cu scopul de a îmbunătăţi durabilitatea pneurile de pe puntea spate, care se degradau mai repede decât cele frontale.
În plus, FIA a recomandat piloţilor ca, în cazul în care ratează punctul ideal de frânare în prima şicană, să traverseze drumul drept cu pancarte de carton în loc să scurtcircuiteze şicana, pentru a evita primirea unei penalizări.
Neamtul a aratat inca o data ca este un pilot foarte slab care cedeaza cand e sub presiune.Ar fi o totala rusine pentru f1 ca asemenea individ sa iasa campion