Michelin a depus oferta pentru a furniza pneuri cu jante de 18 inch din 2017
Michelin a confirmat că a depus o ofertă pentru a furniza pneuri în Formula 1 în perioada 2017-2019, însă a condiţionat revenirea în sport de trecerea la cauciucuri cu jante de 18 inch.
Michelin va lupta cu Pirelli pentru a deveni furnizorul de pneuri al Formulei 1 începând din sezonul 2017, după ce a depus o ofertă în acest sens.
Producătorul francez a dezvăluit însă că oferta include condiţia de a trece de la pneuri cu jante de 13 inch la cauciucuri cu jante de 18 inch, considerate mai relevante pentru industria auto de serie.
"Da, am intrat în cursă. Propunerile noastre rămân valabile, mai mult ca niciodată. Încercăm să schimbăm situaţia un pic. Credem că imaginea pneurilor din Formula 1 nu este aşa cum ne-am dori şi nu prea are sens. Un pneu aruncat după câteva tururi nu este ceva pozitiv pentru industria pneurilor. Există alte metode de a asigura un spectacol bun, cu pneuri de înaltă tehnologie cu aderenţă bună, aşa cum am văzut la Le Mans", a declarat Pascal Couasnon, directorul Michelin Motorsport.
Şanse minime pentru trecerea la pneuri de 18 inch
Echipele au convenit recent că Formula 1 să păstreze în continuare pneurile cu jante de 13 inch, în special din cauza faptului că adoptarea unor jante mai mare ar creşte greutatea monoposturilor şi ar necesita o schimbare de design pentru frâne şi suspensii, care ar conduce la creşterea costurilor.
Deşi este conştient de acest lucru, Couasnon spune că Michelin a făcut această ofertă pentru a demonstra că acţionează prin fapte.
"Am propus idei şi am vorbit că suntem dezamăgiţi de Formula 1. Dacă vrem să fim credibili, nu ne putem plânge dacă nu venim cu soluţii. A avut sens să spunem că, dacă avem idei, trebuie să le propunem pentru a vedea dacă oamenii sunt interesaţi sau nu. Cel puţin nimeni nu va putea spune că vorbim fără să acţionăm. Acum acţionăm", a precizat el.
Pirelli este avantajată în lupta pentru contract şi de faptul că investeşte sume importante de bani în publicitatea de pe circuite, pe lângă faptul că este unul dintre principalii parteneri ai programului Paddock Club.
▶ Poveştile Formulei 1: Paddock Club - ascensiunea şi decăderea celui mai exclusivist club de fani
FIA va decide până în 17 iulie care sunt ofertele care merită să fie luate în considerare pentru o analiză finală.
Din pacate, Michelin vor fi dati la o parte de FOM. Vin cu ceva extraordinar schimbat, iar remarca "Un pneu aruncat după câteva tururi nu este ceva pozitiv pentru industria pneurilor" mai mult ca sigur a deranjat anumite persoane care tot imping astfel de idee in Formula1, persoane influente in stabilirea regulamentului.