Monoposturile de F1 ar putea avea parbrize de protecţie

Publicat joi, 23.12.2010 10:56 de Daniel Popescu

FIA analizează posibilitatea de a monta un parbriz pe cockpitul monopostului de Formula 1 ca măsură de protecţie pentru piloţi, potrivit publicaţiei Autosprint.

Federaţia Internaţională de Automobilism este determinată să mărească semnificativ protecţia piloţilor în privinţa potenţialelor accidente la cap, potrivit unor informaţii dezvăluite joi de publicaţia italiană Autosporint.

Soluţia propusă de experţii forului mondial vizează implementarea unui parbriz din plexiglas în cockpitul monopostului de Formula 1, care ar asigura o protecţie suplimentară la cap pentru piloţi, iar aceasta nu ar reprezenta un impediment pentru vizilibilitate.

Parbrizul din plexiglas ar urma să reziste unei mase de până la 650 kg, similară cu cea a unui monopost de Formula 1.

Totuşi, se anticipează că parbrizul ar urma să aibă efecte de natura aerodinamică, în principal în ceea ce priveşte circulaţia aerului spre motor şi aripa spate.

Decizia FIA vine ca urmare a numeroaselor incidente care au avut loc pe parcursul ultimelor două sezoane:

  • Felipe Massa a suferit un grav accident la cap în calificările de la Hungaroring din iulie 2009 după ce a fost lovit de o componentă a monopostului lui Rubens Barrichello
  • În acelaşi an, Henry Surtees a încetat din viaţa după ce a fost lovit în cap de un pneu
  • Michael Schumacher a fost la un pas să fie lovit în cap de monopostul Force India, care a fost proiectat în aer după o coliziune in ultima cursa a sezonului 2010.

Via | Autosprint

  • doc46, joi, 23.12.2010 11:14
    cea mai mare idiotenie pe care am auzit-o

    asta e chiar prea de tot. sa pui parbriz in formula 1? da ce competitie e asta de masini in serie? pai si daca pui parbriz cu rol de protectie ce rol mai are casca? nu e suficient ca pilotul trebuie sa priveasca prin viziera castii acu trebuie sa vada si prin parbriz. ce urmeaza ....ah stiu sa le puna si capota ca de trebuie siguranta la pilot. tocmai de aia e formula 1. o sa ajunga competitia sa nu mai fie vizualizata de milioanele de fani. FIA distruge tot ce atinge cu bosorogul ala schizofrenic.

  • Andrei, joi, 23.12.2010 11:34
    Parbriz

    Daca ii pune parbriz inseamna ca trebuie sa ii puna si stergator! hahaha. Farurile sunt urmatorul pas.

  • daniel.popescu, joi, 23.12.2010 12:06
    @doc46

    Care borosog? Max a plecat demult, acum Jean Todt e sef peste plantatie :)

  • nelu98, joi, 23.12.2010 12:36

    M S a fost la un pas sa fie lovit din cauza prostiei din capul lui ' sau mai degraba din DISPERAREA lui sa fie in fata lui Rosberg sa intors in curba ca un incepator halal campion

  • michael_schumacher, joi, 23.12.2010 14:14
    Schumy fan 4 ever

    pe langa aspectul schimbat al masinilor se va aduce si iscusinta inginerilor pentru gasirea formei optime a acestei hai sa nu-i spunem parbriz, pentru ca e un pic exagerat, ci viziera ar fi mai ok. Chiar nu vad care este problema in sporirea sigurantei pilotilor. Sa nu uitam ca aceste "viziere" se gasesc si pe motocicletele din MOTO GP si pe langa plusul aerodinamic aduc mai multa siguranta pilotilor. Nu vad care este problema in faptul ca MSC a fortat in acel viraj. Normal ca vroia sa fie cat mai in fata. Per total mi se pare o idee mai buna decat prostia aia de aripa spate reglabila. Vedem ce va fi...

  • diesel08, joi, 23.12.2010 16:01
    evolutii

    Nu m-ar deranja nici daca ar avea un cockpit inchis, cu o configuratie cat mai apropiata de acel fantastic prototip realizat de Newey-X1. http://www.gpupdate.net/en/f1-news/246007/video-vettel-drives-newey-s-virtual-x1-prototype/

  • mad79, joi, 23.12.2010 17:31
    salutare

    aceea e diabolica!!!!!!ce urat ar arata cursele de F1 cu astfel de masini,iar infrastructura ar trebui schimbata la toate circuitele pentru a se alerga cu o asemenea masina!!! cat despre parbriz,HA HA HA!!!!!e o gluma proasta!!!!!Ganditi-va ca in momentul de fata pilotii au viziere,pe care le schimba atunci cand ele sunt murarite,pe astfel de"parbrize"ce vei pune un stergator sau vor face ca in cursele de andurnta,vor intra la boxe si pentru stergerea "parbrizului"!!!!!

  • mad79, joi, 23.12.2010 17:33
    corectura

    ps.Urmatorul pas e un claxon pentru ca Alonso,sa-l depaseasca pe Petrov:))!!!!

  • diesel08, joi, 23.12.2010 17:56
    parbriz, claxon si alte accesorii..

    Alonso da:), ce sa mai vb de Hamilton la ultimele "depasiri" din sezon(Massa, Webber), lui chiar i-ar fi prins bine un claxon:), sau poate mai bine niste ochelari de vedere..

  • maryo37, vineri, 24.12.2010 12:11

    O idee foarte buna! Dar Romania e plina de carcotasi... Probabil unii isi doresc masini ca in anii 50. Atunci cand iti intrau pasarile in fata si pierdeai cursa. Actiune, nu? Te lupti cu pasarile... P.S. Urmatorul pas e un beculet rosu care sa-i arate lui Hamilton cand nu are voie sa depaseasca. Si lui Button i-ar sta bine cu un claxon... cand a primit ordine de echipa ca sa nu-l mai depaseasca pe Hamilton.

  • Stefan, duminică, 26.12.2010 15:54
    ?!

    ce comentarii cretine! au murit piloti loviti in cap de cauciucuri si piese de la alte masini si voi ziceti ca e o idee tampita...

  • F1_Zone, duminică, 26.12.2010 22:10
    aduce un aer retro

    eu nu am nimic împotrivă. Dacă sporeşte siguranţa cu atât mai mult. Cred că alta ar fi fost istoria F1 la Ferrari în 2010 dacă ar fi avut acest parbriz monoposturile din 2009. Sunt şi eu de acord că tâmpenia de fapt este aripa reglabilă şi kers, ambele alterând pilotajul pur. Adică nu mai contează aşa mult cine este mai talentat într-un duel, pentru că intră în discutie şi cine şi-a gestionat mai bine apăsatu' pe buton. Da, condiţiile sunt aceleaşi pentru toţi, însă nu prea are de-a face cu pilotajul pur.