Monoposturile din 2014 ar putea fi cu cinci secunde mai lente
FIA anticipează că monoposturile din 2014 vor fi cu până la cinci secunde mai lente pe un tur de circuit după schimbarea radicală a regulamentului tehnic, potrivit presei germane.
Sezonul 2014 va include câteva schimbări majore ale regulamentului tehnic, cea mai importantă fiind trecerea la motoare V6 de 1.6 litri şi introducerea unui nou tip de tehnologie pentru recuperarea energiei.
Noutăţile vor conduce la creşterea greutăţii monoposturilor, element evidenţiat de FIA prin anunţul potrivit căruia greutatea maximă admisă a monoposturilor va fi mai mare peste doi ani.
Publicaţia germană Auto Motor und Sport susţine că FIA se aşteaptă ca noile motoare şi greutatea mai mare să aibă un impact major asupra performanţelor, monoposturile urmând să fie cu până la cinci secunde mai lente pe un tur de circuit.
De altfel, sursa citată afirmă că acesta este şi motivul pentru care FIA a renunţat la schimbările aerodinamice prevăzute iniţial tot pentru 2014, de teamă că performanţele monoposturile să nu scadă cu mai mult de cinci secunde pe un tur de circuit.
FIA ar fi luat o astfel de decizie pentru ca monoposturile de Formula 1 să rămână mai rapide decât prototipurile de la Le Mans sau monoposturile din IndyCar.
Via Motorsport
Perfect...Ce-si doreste fiecare spectator de F1, masini lente si capabile de nimic. Probabil pe viitor o sa apara si accidentele de tip "a adormit pilotu' la volan". Este trist in ce directie se indreapta F1. Poate nu e chiar o solutie buna dar dupa parerea mea, aerodinamica din ultimii 5-6 ani + motoarele V12 cu 1000+ cai ar face masinile niste rachete - acolo s-ar vedea ce poate fiecare pilot. Din pacate vremurile alea au apus