Motoarele McLaren, cu 25 de cai mai puternice decat restul?

Publicat luni, 18.08.2008 11:54 de Mircea Meșter

Publicatia germana Auto Motor und Sport sustine ca avantajul monoposturilor McLaren in ultimele curse ale acestui sezon este reprezentat de 25 de cai putere in plus pe care motorul de origine Mercedes ii are fata de celelalte masini de pe grila.

Pe langa acest avantaj tehnic, noutatile aerodinamice - aripile frontale preluate dupa modelul Honda si BMW Sauber - aduc alte imbunatatiri ale timpilor. Acestea ar putea fi explicatiile prestatiilor eficiente din ultimele trei curse, pe care monoposturile McLaren le-au castigat.

"Daca cifrele pe care le-am aflat sunt corecte, un avantaj de 25 de cai putere in conditiile unei rezistente identice la inaintare ar aduce un beneficiu de patru zecimi de secunda pe tur", sustine Willy Rampf, directorul tehnic al celor de la BMW Sauber.

  • kimifinish, luni, 18.08.2008 13:05
    mno na......

    mno na si te miri ca toate calificarile sunt ale lor.......astia de la mclaren numa cu hotii se ocupa....

  • Senna18, luni, 18.08.2008 13:17
    ce tare!!!!

    Ce imi place sa aud asta

  • kimifinish, luni, 18.08.2008 13:33
    ........

    moi senna18 esti un fatarau...nu ai merita sa ai numele ala.....

  • hakkinen, luni, 18.08.2008 14:31
    speculatii de scandal

    pai nu mai stiu ce sa mai scrie si astia prin ziare,la fel ca pe la noi,doar sa dea drumul la tot felul de presupuneri si speculatii.Motoarele au fost inghetate inca de anul trecut si acum dintr-o data au cu 25 de cai mai mult......Va veni mai tarziu probabil si o dezmintire.

  • DRAKo, luni, 18.08.2008 14:43
    Cred ca sunt simple speculatii

    kimifinish: ce hotie ti se pare tie ca au facut cei de la Mercedes, de unde ai scos-o?

  • Senna18, luni, 18.08.2008 15:16
    dic ma so trezit kimi

    da ma handicapatule in primu rand invata sa scri corect uitate in dictionar cum se scrie fatarau si in al doilea rand ce mata ai u cu numele meu eu am un nume de un pilot de nota 10 pe cand u si cu tomatele tale tu ai un nume de bautor si curvar deci te rog taci din gura apropo drako kimifinish asa le coate el la orice stire de ciuda !!!!!!invata sa scri tarane

  • kimifinish, luni, 18.08.2008 15:28
    senna18

    mah decat hoti ca voi cei de la Mclaren mai bine beutori si curvari....numai cu hotii va ocupati

  • kimifinish, luni, 18.08.2008 15:30
    senna18

    a si am uitat...pe cand era kimi la mclaren nu era curvar si beutor???...sa nu uitam ca, kimi a cazut in cap de pe vasul ala pe vremea cand era la mcalren....sti mah....toata lumea uita de unde o plecat....

  • kimifinish, luni, 18.08.2008 15:32
    senna18

    si mah hai sa-ti mai zic cv si cu asta am terminat...tu zici sa ma uit in dictionar cum se scriu cuvintele....dar s-o la tine cum se scrie???....legat???:)):)):)) io in locul tau m-as lasa de profilul la care esti=)))

  • horted, luni, 18.08.2008 15:59
    @hakkinen

    Dezvoltarea motoarelor a fost inghetata, insa cei de la Mercedes au recurs la alte cai pentru cresterea performantelor. Acum cateva saptamani era pe net un articol despre avantajul simtitor pe care il au motoarele nemtilor de pe urma modificarii sistemului de ungere realizat in colaborare cu cei de la Mobil. Apoi aparusera cele 4 padele de la volan, cele doua in plus fiind folosite pentru selectarea diferitelor setari ale motorului odata cu schimbarea treptelor de viteza pentru optimizarea tractiunii.

  • dmariusg, marţi, 19.08.2008 05:49
    McLaren

    @ kimifinish : esti un fraier.....ce legatura are hotia cu faptul k McLaren au stiut sa dezvolte un motor mai puternic ? Bravo lor, kiar ma bucur pt echipa anglo-saxona, au stat prea mult in umbra celor de la Ferrari

  • kimifinish, marţi, 19.08.2008 10:30
    @dmariusg

    mah u cand ai citit ultima data regulamentul???.....nu stiai ca dezvoltarea motoarelor este inghetata???...si 4 zecimi pe tur ii enorm in formula 1....decat sa ma faci fraer mai bine ai cauta pe net regulamentul si l-ai citii

  • andu000, marţi, 19.08.2008 20:20
    ptr multi

    ba ce va certati atat si va injurati?nu8 vad unde este problema?ca nju au modificat pistonu nu au bagat un soft nu au facut nimic,cand sa bagat regulamentu la genu asta de modificari se refereau.sa nu uitam ferrari care aveau podeaua flexibila de exemplu care era categoric interzisa.daca FIA au dat verdictu OK la ultimu control ce va agitati atata

  • Xtr3m3, miercuri, 20.08.2008 10:34
    @dmariusg

    Au stat la umbra celor 780 de pagini furate de la Ferrari. Penalizarea a fost mult prea blanda pentru asa ceva pentru ca acolo era descris monopostul Ferrari din scoarta in scoarta.