Newey exclude plecarea de la Red Bull din motive de loialitate

Publicat miercuri, 08.02.2012 09:51 de Daniel Popescu

Adrian Newey a comparat o eventuală plecare de la Red Bull cu abandonarea propriului copil, sugerând astfel că îşi va încheia cariera la actuala campioană mondială.

Succesul celor de la Red Bull Racing din ultimii trei ani se datorează în mare măsură inovaţiilor introduse de directorul tehnic Adrian Newey începând cu sezonul 2009, când regulamentul tehnic a fost modificat radical.

Cele două titluri mondiale cucerite în 2010 şi 2011 se adăugă celor obţinute anterior cu McLaren şi Williams, motiv pentru care reputatul inginer britanic reprezintă o ţintă pentru orice echipă şi, mai ales, pentru Ferrari.

După ce anterior a exclus plecarea la Ferrari din cauza necesităţii de a se muta în Italia, Newey a precizat la Jerez că are sentimente paterne pentru Red Bull.

"Voi continua munca aici atât timp cât îmi place şi oamenii vor să lucrez aici. Nu mă văd plecând în altă parte. Am fost implicat la echipă de foarte devreme, mă simt implicat central şi sunt mândru unde am ajuns astăzi plecând de la cenuşa Jaguar (n.r - Red Bull a cumpărat Jaguar în 2005). Asta îmi aduce foarte multă satisfacţie şi un uşor sentiment patern că vreau să continui. Să plec acum la o altă echipă ar fi ca şi cum mi-aş abandona copilul", a declarat britanicul la Jerez.

Noul monopost RB8 realizat de Newey cuprinde şi un spaţiu liber la baza nasului monopostului, element care a atras numeroase întrebări cu privire la beneficiile acestuia. Newey susţine însă că este un simplu sistem de ventilaţie pentru pilot, a cărui poziţie a fost modificată din cauza noului regulament tehnic.

"În mod tradiţional, ventilaţia pilotului este chiar în faţa nasului, dar am mutat-o acolo unde o vedeţi acum pentru a atenua estetica nasului cerută de regulament", a mai precizat el.

Chiar dacă noul regulament tehnic restricţionează puternic amplasarea diverselor componente pe monopost, în special în privinţa sistemului de evacuare, Newey nu exclude apariţia unor noi controverse de natură tehnică. "Întotdeauna există o şansă ca cineva să vină cu ceva care este chiar la limita", a precizat el.

Via | Reuters

  • barichelu, miercuri, 08.02.2012 10:21

    nasol pentru restul lumii

  • mavrick, miercuri, 08.02.2012 10:55
    @barichelu

    "nasol pentru restul lumii"? Chiar daca nu sunt multumit de acest lucru ti-l zic cu sinceritate: cel mai bun "director tehnic" este FIA cu ideile sale "stralucite" aplicate in regulament! De mult ma gandesc si ma intreb "cati s-or mai fi gandit?" la ideea ca echipele de top sa realizeze impreuna un sport mai presus de F1 excluzand orice regulament in afara de cel legat de siguranta pilotului, astfel putand fiecare sa includa orice parte componenta in propriul monopost si realizand masini cu minim 20% mai rapide decat cele de F1. Deci iti dai seama ca ai vedea pe circuite tot felul de masini "prototip" ce ti-ar lua ochii datorita inovatiilor, unele vizibile cu ochiul liber, altele nu si-ar lasa spectatorii/telespectatorii cu ochii mari si gura cascata vazand performata acestora. Regulamentul de azi e ca un lant cu care inovatia este legata de picioare, aproape tinuta pe loc.

  • ciuruitu, miercuri, 08.02.2012 11:48
    ventilatie o laie ; minte

    de i-a aparut o fanta la nasul monopostului;

  • ddorel, miercuri, 08.02.2012 23:48
    Adrian Newey

    Respect pentru ce "spune", este "vertical", cei de la Ferrari l-ar pupa si in c*r numai sa vina la ei. Cine stie poate aici isi v-a incheia cariera.... dar poate creste pretul.

  • marius_kji, joi, 09.02.2012 17:20
    off-topic:"senilul"? mai bune FRICOSUL.

    Probabil cand va veni Vettel la Ferrari(2016?),va dori sa vina la Ferrari,si eu cred ca veni

  • marius_kji, joi, 09.02.2012 17:22
    mai bine

    .