Newey, impresionat de monopostul Renault pentru 2011

Publicat marţi, 10.05.2011 11:38 de Daniel Popescu

Adrian Newey a dezvăluit că monopostul Renault l-a impresionat cel mai mult în acest sezon şi crede că Ferrari beneficiază de o maşină convenţională.

Adrian Newey, directorul tehnic al echipei Red Bull Racing şi omul creditat pentru transformarea echipei în campioană mondială, a făcut o scurtă descriere a monoposturilor utilizate de rivali în acest sezon.

În cadrul unui interviu acordat publicaţiei spaniole El Pais, britanicul în vârstă de 50 de ani a dezvăluit ca monopostul care l-a impresionat cel mai mult în acest an este cel al echipei Renault, datorită sistemului de evacuare inovator introdus de inginerii francezi.

"Renault m-a impresionat cel mai mult. Sistemul lor de evacuare este complet diferit de al celorlalţi. Nu l-am analizat în amănunt, dar calea pe care au mers este unică şi curajoasă, iar asta este întotdeauna bine", a declarat el.

O altă echipă care a introdus o noutate vizuală este McLaren, al cărui monopost beneficiază de un design deosebit pentru plăcile exterioare ale caroseriei. "McLaren a lucrat din greu la plăcile laterale ale caroseriei monopostului, care sunt diferite, dar cred că schimbarea este mai mult vizuală decât orice altceva", a mai precizat el.

În schimb, Newey consideră că Ferrari utilizează un monopost convenţional, fără noutăţi majore din punct de vedere vizual, lucru pe care l-a remarcat la cele mai multe echipe de pe grila de start. "Ferrari are un monopost convenţional. Cred că vasta majoritate a echipelor a ales să evolueze pe baza monoposturilor precedente", a mai declarat Newey.

Una dintre creaţiile lui Newey pentru acest sezon, implementată la o scară mai redusă încă de anul trecut, este un sistem de evacuare care permite eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate, iar britanicul a admis că decizia rivalilor de a copia acest concept este în acelaşi timp "flatantă" şi "iritantă".

Via | GMM

  • diesel08, marţi, 10.05.2011 11:53
    asa este

    Red Bull are pe langa inovatia evacuarii 2011 niste suspensii inovatoare care le permite sa aiba un "flexi monopost". Conceptul de "aripa flexibila" este o buna acoperire pentru altceva mult mai complex, si o momeala pentru competitori si FIA. Practic, daca cu rezervorul plin ar mai putea fi ajunsi, pe masura ce monopostul isi consuma combustibilul ajunge imbatabil.

  • Cyrus, marţi, 10.05.2011 13:05
    @diesel08

    diesel08, cred ca ai dreptate, sincer n-am sesizat aceasta pana acum - asa se explica cum Weber spre finalul cursei ii depaseste pe toti

  • uciu, marţi, 10.05.2011 13:24

    newey e bun pentru ca sa revenit la aerodinamica din anii 90. in anii 2000 nu a facut nimic bun a grasit multe masini. este un designer depasit. a fost dat afara de la mclaren

  • diesel08, marţi, 10.05.2011 13:26
    @Cyrus

    Este si motivul pentru care Red Bull "rup" timpii in calificari si, dupa parerea mea, o posibila cauza a problemelor hidraulice din teste ale monopostului Ferrari. Probabil testeaza un sistem asemanator.

  • Bishuc, marţi, 10.05.2011 15:12
    Sintagma de "Gienialu"

    Sintagma de "Genialu" apartine lu' MichiAlcsandrescu... Adry iashte GEN dar in perfectionarea iedilor altora. Marile idei apartin lu' John Barnard, Rory Byrne si altii despre care juranlistii si MichiiAlicsandriescu nu au habar... Ashia ie giurnalistii ei este generalisti...

  • Bishuc, marţi, 10.05.2011 16:35
    Adaug o lista enervanta de mari desgneri

    Stiu ca sunt obraznic si iresponabil dar cititi lista aceasta: Rory Byrne, Patric Head, Gordon Murray,, Gerard Doucarouge, Ron Touranac, Gerard Doucarage, ,Harcey Postelwite, Derek Gardner, MAURO FORGHIERI... Ce aveti cu ei?..... Die cie Andry iestie singuru' gienial... Ati, auzit die Mozart? Iera bietiziv, da-l dracu nu se coampara...

  • diesel08, marţi, 10.05.2011 17:25

    http://www.tomorrownewsf1.com/f1-lombre-de-rory-byrne-chez-ferrari-20692

  • Newey, miercuri, 11.05.2011 11:53

    Newey e cel mai bun inginer F1 din ultimii 20 de ani. A facut sa fie o formalitate castigarea titlului pentru pilotii echipelor la care a fost - Hill, Villeneuve, Hakkinen, Vettel. Doar Schumacher i-a putut sta in cale, dar acum acel Schumacher nu mai este. Si cand cel mai bun inginer critica un monopost F1 facut de altii, acestia trebuie sa ia frumusel un creion si sa noteze .....

  • Newey, miercuri, 11.05.2011 13:57

    Uitasem. Si Mansel, Prost.

  • uciu, miercuri, 11.05.2011 14:17

    10 ani s-a uitat la masinile ferrari si le copia aerodinamica. au trebuit sa schimbe regulamentul ca sa reuseasca sa faca o masina acceptabila

  • uciu, miercuri, 11.05.2011 14:19

    apropo esti ruda cu mitomanu alexandrescu ?

  • Newey, miercuri, 11.05.2011 17:08

    dap, copia de la Ferrari. Si copia era mai buna decat originalul .... Nu crezi ca esti absurd? De ce sa copieze de la o masina mai slaba? Da, se practica spionajul in F1. Dar Newey este tipul inventiv acolo, el este cel copiat.