Newey: "Red Bull RB8 are o gardă la sol mai mică din cauza regulamentului"
Adrian Newey susţine că a fost nevoit să redeseneze radical monopostul Red Bull din cauza modificării gărzii la sol după schimbarea regulamentului pentru sistemul de evacuare.
Red Bull Racing a dezvăluit luni pe internet noul monopost RB8 cu care va ataca sezonul 2012 al Formulei 1, iar nasul coborât este principala diferenţă din punct de vede vizual.
Totuşi, directorul tehnic Adrian Newey a explicat că cele mai mari bătăi de cap le-a avut cu schimbarea radicală a regulamentului pentru sistemul de evacuare, care l-a obligat practic să modifice garda la sol a monopostului.
"RB7 a fost desenat în jurul sistemului de evacuare, iar în acest an a trebuit să revenim şi să vedem cum am dezvoltat monopostul în ultimii doi ani cu configuraţia sistemului de evacuare pentru a ne asigura că acele soluţii se potriveau poziţiei evacuării pe care acum a trebuit să o reevaluăm. Probabil unul dintre punctele cheie este gardă la sol. Sistemul de evacuare ne-a permis să utilizăm o gardă la sol ridicată, dar fără acest sistem este mult mai dificil să susţii o gardă la sol ridicată, aşa că a trebuit să redezvoltăm monopostul în jurul unei gărzi la sol mai coborâte", a explicat reputatul inginer britanic.
Newey a explicat şi principalele motive pentru care a fost nevoit să adopte un nas mai coborât al monopostului, însă susţine că acest lucru nu a reprezentat o provocare majoră din punct de vedere tehnic.
"Restricţionarea înălţimii nasului nu a schimbat cu adevărat forma şasiului. Am păstrat mai mult sau mai puţin aceeaşi formă a sasiului, dar, ca multe alte echipe, a trebuit să coborâm nasul, ceea ce a condus la un nas destul de urât. Am încercat să-l stilizam cât de mult am putut", a mai precizat el.
Via | Red Bull