Nissan aduce un Batmobil modern în Le Mans 24h: conceptul DeltaWing

Publicat marţi, 13.03.2012 16:18 de Mircea Meșter

Nissan DeltaWing se va alinia la startul cursei de 24 de ore de la Le Mans 2012, încercând să revoluţioneze cursa de anduranţă printr-un motor turbo de doar 1.6 litri.

Nissan a prezentat astăzi un prototip revoluţionar pe care îl va alinia la startul Cursei de 24 de ore de la Le Mans 2012. Denumit oficial DeltaWing, conceptul arată, spun cei de la Nissan, direcţia în care motorsportul o va lua în următorii ani. Prototipul va concura în competiţie în poziţia celei de-a 55-a maşini de pe circuit, loc rezervat de organizatori unui model complet revoluţionar cu potenţial competitiv.

MOTOR TURBO DE 1.6 LITRI ŞI 300 CP

Pe lângă designul cu adevărat spectaculos, care aminteşte de un Batmobil modern cu cockpit deschis, conceptul Nissan DeltaWing reuşeşte să ne arate că motorsportul experimental din 2012 nu înseamnă doar trenuri de rulare hibride sau electrice, consumul redus putând fi atins printr-o abordare inteligentă a aspectului downsizing. Astfel, prototipul Nissan beneficiază de un motor turbo de 1.6 litri cu injecţie directă denumit oficial DIG-T (Direct Injection Gasoline - Turbocharged) care va dezvolta în jur de 300 de cai putere. Acesta va fi capabil să ducă Nissan DeltaWing la timpi pe circuit care se vor încadra foarte aproape de cei înregistraţi de prototipurile din clasa regină LMP1, chiar dacă puterea dezvoltată ajunge abia la jumătate din cea a acestora. Secretul este masa proprie a conceptului Nissan: 590 de kilograme cu tot cu pilot şi combustibil.

DESIGN INOVATOR

Motorul este montat în spate, iar designul maşinii este complet diferit de ceea ce vedem în acest moment la Le Mans, amintind mai degrabă de monoposturile de Formula 1 prin postură şi poziţie. Astfel, pilotul este aşezat într-un cockpit care stă aproape pe axa posterioară, iar partea frontală aminteşte de un fuselaj de avion, fiind lungă, ascuţită şi extrem de bine concepută din punct de vedere aerodinamic. Deşi manevrabilitate ar putea părea că manevrabilitatea are de suferit, cei de la Nissan se laudă cu o distribuţie a maselor care favorizează partea posterioară, ceea ce înseamnă că, pe circuit, maşina ba putea fi strunită foarte uşor. 

Roţile speciale ale conceptului au fost dezvoltate de Michelin, particularitatea fiind reprezentată de faptul că, în partea frontală, acestea au o lăţime de doar 10 centimetri.

ECHIPA DE PILOŢI

Echipa de piloţi pe care Nissan o va alinia la startul Le Mans 24h la bordul conceptului DeltaWing este formată din Mario Franchitti (cunoscut publicului din IndyCar), fratele acestuia, Dario Franchitti şi Michael Krumm, campion mondial în FIA GT1. 

Prima apariţie oficială pe circuit a conceptului Nissan DeltaWing va avea loc joi, într-o demonstraţie publică pe circuitul de la Sebring. Pentru echipa Nissan şi conceptul său urmează apoi câteva luni de teste, debutul într-o competiţie adevărată urmând să aibă loc chiar la Cursa de la Le Mans, în luna iunie.

  • go nissan!, marţi, 13.03.2012 17:02

    Demential ! E o probabilitate destul de mare ca in viitor tehnologiile folosite aici sa treaca in productia de serie. De fapt cred ca asta-i si intentia...

  • unckle, marţi, 13.03.2012 18:21

    Daca nu au probleme tehnice au sanse mari sa ocupe o pozitie fruntasa la finalul cursei ... la raportul ala de greutate pe kW intrece lejer mai toate supercarurile si versiunile lor de circuit. Ar fi o confirmare a capacitatii "downsizing-ului" de a face fata distractiei :)

  • razvanis, marţi, 13.03.2012 19:02
    Aero

    Nu vad cum se poate genera suficienta apasare pe puntea fata, in caz contrar comportamentul subvirator poate fi coplesitor.

  • Hadouken, marţi, 13.03.2012 19:54
    @razvanis

    sper si eu sa nu luam parte la decolari precum prin '99.

  • Downforce, marţi, 13.03.2012 20:58
    Interesant... si nu prea...

    "Masina" asta nu va putea aborda viraje (mai ales pe cele rapide) cu viteza suficienta pentru a putea stabili timpi pe tur competitivi datorita lipsei de apasare aerodinamica pe puntea fata. E adevarat ca circuitul respectiv nu este unul cu mute viraje, ci dimpotriva, are mai multe linii drepte, dar timpul castigat aici (presupun ca asta spera ei) nu cred sa fie de ajuns. Ne vom lamuri joi, dupa test. In fond, Nissan a mai alergat aici si stiu mai bine ce poate "masina"asta. Insa la fel de bine ar putea fi o chestie facuta pentru publicitate...

  • mowgli, marţi, 13.03.2012 21:42
    Understeer

    Inginerii de la Nissan fara indoiala se pricep mai bine ca noi, dar eu tot am impresia ca in aceasta configuratie, masina are un puternic caracter subvirator, e foarte greu sa virezi cu un asemenea design.

  • LSM, miercuri, 14.03.2012 07:16
    Jos palaria

    Bestila masina si idea lor, daca termina va fi o buna reclama pentru ce fac ei

  • imi place!, miercuri, 14.03.2012 08:52
    Bravo Nissan

    Dupa cum ati vazut masina are o aerodinamica atent studiata... Chiar nu e cazul sa va dati mai destepti decat inginerii Nissan.

  • unckle, miercuri, 14.03.2012 09:53

    Nu as zice ca masina va avea caracter subvirator. Daca tinem cont de fizica din clasa a 9-a ar trebui ca rationamentul sa fie : o masa oarecare cu o viteza oarecare are nevoie de o acceleratie oarecare pentru a-si schimba valoarea sau directia. Acum Acceleratia laterala necesara pentru a lua un viraj la o viteza data ( maxim, "am spus" :P) este aceiasi pentru orice masina - in schimb Forta necesara variaza exact direct proportional cu Masa care trebuie sa primeasca acea acceleratie. Aceasta masina nu are "masa" pe puntea fata, masa amsiii este concentrata pe spate, acolo este pilotul, motorul, ditaimairotile motoare samd. Parerea mea este ca nu are nevoie de atat de multa forta cum are nevoie o masina cu motor central. La capitolul eficienta probabil apare un bonus de la rotile mult mai inguste pe fata, ceea ce da o rezistenta la inaintare mai mica ... cuplata cu o aerodinamica mai buna din cauza ca sunt acoperite de caroserie.

  • razvan, miercuri, 14.03.2012 12:25
    iunie

    Stie cineva pe ce data este cursa ??????

  • Downforce, joi, 15.03.2012 09:35

    Unckle trebuie sa iti spun ca argumentul tau e de fapt problema. Nici masinile de Formula 1 nu au masa pe puntea fata. De aceea au o aripa atat de evoluata pentru a crea apasarea aerodinamica necesara realizarii unei aderente cat mai crescute pe rotile care vireaza de fapt. La viteze mari, fara asa ceva, e imposibil sa virezi cu o astfel de masina. Oricum, ma bucur sa vad ca discutam despre asta. Nu trebuie sa fim specialisti ca sa o facem.

  • Mihai, joi, 15.03.2012 10:01
    @Downforce

    "Nu trebuie sa fim specialisti ca sa o facem" ... Ba eu zic ca ar trebui. Tu ai vazut ce aparatura au inginerii Nissan acolo? Ai stii tu sa analizezi cifrele de pe laptopurile lor? http://www.automarket.ro/tv/curse-auto/nissan-inoveaz-la-le-mans-2012-un-prototip-cu-adevrat-diferit-i-motor-16-turbo-2504.html

  • Nissan, miercuri, 28.03.2012 11:19
    Urmariti filmuletul asta si nu mai postati aiurea!

    http://www.youtube.com/watch?v=9M1wOOjJM7Q

  • Adevarul despre Deltawing, luni, 11.06.2012 14:19

    http://www.automarket.ro/tv/prezentari/nissan-despre-prototipul-revoluionar-deltawing-revoluionm-motorsportul-2738.html#5