Noi dovezi care subliniază ordinele de echipă Ferrari de la Hockenheim

Publicat joi, 05.08.2010 12:02 de Mircea Meșter

FIA a reuşit să extragă pasaje noi din discuţiile dintre inginerii Ferrari şi cei doi piloţi ai echipei din timpul cursei de la Hockenheim. Acestea sublininază faptul că depăşirea lui Alonso a venit în urma unui ordin de echipă.

Ferrari ar putea fi puşi în faţa unor dovezi clare împotriva lor în scandalul ordinelor de echipă care a izbucnit la Hockenheim. FIA a reuşit să pună mâna pe noi discuţii radio între echipa Ferrari pe de o parte şi Felipe Massa şi Fernando Alonso pe de altă parte, dialogurile subliniind şi mai clar faptul că Massa s-a lăsat depăşit de Alonso din cauza faptului că inginerul de echipă i-a sugerat acest lucru.

Dacă până acum singura dovadă împotriva echipei era dialogul dintre Massa şi inginerul de cursă Bob Smedley prin care acesta din urmă îi spunea brazilianului "Fernando e mai rapid decât tine. Poţi să confirmi faptul că ai înţeles mesajul?", iar ulterior depăşirii îi mulţumea brazilianului pentru mărinimia sa, noile discuţii arată că echipa a încercat să "fabrice" un duel artificial între cei doi piloţi, pentru ca lucrurile să nu fie prea evidente.

"E aproape, (Alonso) va depăşi. Va trebui să te aperi", îi spune Smedley lui Massa. În acelaşi timp, Fernando Alonso anunţa echipa prin radio de faptul că o astfel de "fabricare" a unei depăşiri este ciudată. "E ridicol, sunt mult mai rapid decât Felipe", spune spaniolul. "Am înţeles mesajul", a răspuns Andrea Stella, inginerul de cursă al lui Fernando.

Echipa Ferrari a negat orice fel de implicare în astfel de jocuri de culise după terminarea cursei de la Hockenheim, oficialii Scuderiei suţinând că dialogurile au fost normale şi că acestea nu ascund sensuri conotative. Cazul va fi judecat de FIA în cursul lunii septembrie.

  • scuderia, joi, 05.08.2010 12:25
    ...

    asa ma...dati in ei din toate partile...zici ca la alte echipe nu au fost niciodata ordine de echipa...dar no...intodeauna oamenii se leaga de cei mai buni...si mai ales presa..barvo..felicitarile mele

  • michael_schumacher, joi, 05.08.2010 12:28
    Schumy fan 4 ever

    Pilotii sunt pusi intr-o situatie nasoala sa minta fata de fani, FIA si presa pentru a musamaliza acest caz, insa vremurile nu mai sunt ca acum 8 ani... Ferrari va avea de suferit in urma acestor ordine. E corect, sau nu, interesele si banii vor dicta rezolvarea acestui caz, pentru ca nu doar Ferrari aplica aceasta metoda ci si majoritatea echipelor de top(restul se chinuie sa ia puncte cu ce masina prind), chiar daca nu pot recunoaste pe fata.

  • Corneliu, joi, 05.08.2010 12:31

    Daca sunt asa buni de ce au mascat atat de bine ordinele de si-a putut da seama oricine?

  • ctlnmihai, joi, 05.08.2010 12:43
    scuderia

    Pana acum cei mai buni s-au dovedit cei de la Red Bull..si asta o recunoaste un fan Mclaren..Ferrari au fost cei mai buni in 2000-2004..

  • hebb, joi, 05.08.2010 14:39
    dovezile?

    Poate is mai greu de cap ... ma poate lamurii si pe mine cineva, care is dovezile ? - E aproape, (Alonso) va depăşi. Va trebui să te aperi - E ridicol, sunt mult mai rapid decât Felipe - Am înţeles mesajul - Fernando e mai rapid decât tine. Poţi să confirmi faptul că ai înţeles mesajul? ... (depasirea) ... multumesc ... ... astea is dovezile !? ... atat !? ... astea nu is decat informari in cadrul echipei ... atunci de unde rezulta "ordine de echipa" ?

  • Corneliu, joi, 05.08.2010 16:04
    Massa

    http://www.youtube.com/watch?v=6ovbYGogy0Y Explicati si voi care pilot este cu acceleratia la jumatate in viteza a 3a (problema cu tractiunea se pune pana intr-a 2a, maxim), si ridica piciorul de pe acceleratie cand cineva din spate a intrat in depasire, si asta pe linie dreapta? De asta a si trecut Alonso ca tunetul pe langa el. Eu zic ca asta e o dovada clara ca s-a lasat depasit.

  • me_najanaja, joi, 05.08.2010 16:25
    @corneliu

    corect ai dreptate in felul tau,dar la hungaroring petrov dansa pe pista in momentul accelerari si ham a trecut,o simpla greseala a lui petrov l-a favorizat pe hamilton,oare si asta a fost un ordin de echipa? nu zic,depasirea lui alo a fost un ordin de echipa dar asta nu inseamna ca massa a incetinit voit acolo,poate a gresit,asa cum a mai facut-o in trecut si poate o va face si in viitor,ps vb ca fan massa,toata lumea stie ca nu il inghit pe alonso :D

  • Bodo, joi, 05.08.2010 20:07
    Corneliu

    Tu probabil ca ai pilotat un monopost si cunosti foarte bine in ce treapta si cum acceleaza Massa...te-ai gandit ca poate o fi avut un carcel la piciorus?:))))...esti comic fan meclada..dar nu te opri, radem prea bine:)))

  • Corneliu, joi, 05.08.2010 20:19
    Massa

    @Bodo Dar tu iti dai seama de ineptiile pe care le debitezi? Carcelul apare cand nu ai suficient calciu (si magneziu) in organism, iar un pilot nu va concura niciodata fara sa fie sanatos tun. Au oamenii lor care se asigura de asta. Inteleg ca esti ofticat ca am dreptate... Dar poate ai pilotat tu si poti sa dai argumente ca ce am zis sus e fals... Esti in stare sa le dai?

  • rayn380, joi, 05.08.2010 23:07
    @najanaja

    iar o dati la vrajeala. In primul rand, la Hungaroring, cum de poti sa spui o astfel de prostie cum ca Ham la depasit pe Petrov ca urmare a unei greseli personale a acestuia??? eu n-am vazut nici o greseala, pur si simplu nu-l poti compara pe Ham cu unul ca si Petrov(desi promite rusul). Nu cred ca ti-ai dat seama inca de spiritul de luptator de care da dovada Hamilton de fiecare data. Uita-te sau revezi ceva curse(majoritatea) prin care Ham a facut spectacol de fiecare data. Si uite ca sa nu mai stai sa cauti, iti voi da eu ceva linkuri: 1: http://www.youtube.com/watch?v=-dhmCRFSoIk 2: http://www.youtube.com/watch?v=QaSCFbXt8h4 3. http://www.youtube.com/watch?v=uLxl5tzLr3U si lista poate continua... Cel putin anul asta, le-a dat clasa la toti pe circuit(niciunul nu i-a scapat, fie ca a fost vorba de Schumi, ALonso, Button, Vettel, Weber, etc)!!!

  • rayn380, joi, 05.08.2010 23:12
    re

    iar in legatura cu Germania 2010, este clar, imi aduc aminte si acum, sunetul "neturat" al motorului lui Massa, desi acea zona era o zona de acceleratie maxima. Era zona dreapta ce urma imediat acea curba, era clar zona de accelerare maxima. S-a vazut/auzit destul de clar cum Massa n-a accelerat si a luat piciorul de pe acceleratie. Trebuie sa fi ori surd ori chior, ori cea mai elocventa parere, trebuie sa fi plin de ura/invidie sa nu recunosti ceva ceea ce simturile(asta daca le ai bune), transmit informatia corect catre creieras....

  • Drog47, vineri, 06.08.2010 02:55
    ho

    usor mai ferraristule nu te mai ambala asa ca de cand e formula 1 ferrari nu a pierdut vreo decizie macar acum sa se ia cineva de ei cand o fac pe fata nu zice nimeni ca la alte echipe nu sunt dar nici chiar asa sa iti bati joc de sport si de fani si de tot. e ce-a mai mizerabila echipa. ca si in scandalu cu mclaren vezi doamne au copiat masina adik ala cand a plecat de la ferrari a plecat asa ca vrea el cu toate actele cu masina cu tot tot tot si sa dus la mclaren nu l-a intrebat nimeni nik. scarbe

  • Drog47, vineri, 06.08.2010 02:58
    pt baiatu care se ia de corneliu

    dak te uiti sau dak ai fost atent atunci a schimbat 2 viteze cam la 15 16 mii de ture in loc de 18 dar deh vedeti numai ce vreti si ce va convine. pomanagiilor

  • maryo37, vineri, 06.08.2010 12:52
    :))

    @Corneliu... Uita-te si la asta: http://www.youtube.com/watch?v=-KS-wJ4XKNU&NR=1 Daca Alonso forta il depasea pe Massa, doar ca i-a dat ceva emotii si pe urma a stat la cutie... In cazul tau si al fanilor McLaren situatia e clara! Voi doreati ca Massa si Alonso sa faca o lupta pe circuit, sa se loveasca amandoi si astfel sa prinda si ciocolata podiumul... Asta e dorinta voastra, dar cu ea o sa muriti. Asta isi doreau si comisarii de cursa, dar vezi... Dumnezeu nu doarme si dupa tot ce a facut Hamilton in acest sezon, a venit si rasplata pentru Ferrari, cand voi trebuie sa acceptati. Chiar daca era Massa pe 1 si Alonso pe 2, tot dubla Ferrari se chema si aia, dar voi il urati pe Alonso, ca il critica(cum de altfel face toata lumea, ma refer la pilotii mondiali care au scris istorie, nu simpli ciobani care se uita la F1 savurand o bere) pentru ca il critica pe Hamilton. Hai muriti de ciuda si ofticati-va in continuare... @Rayn cat despre Hamilton al tau... Cui i-a dat clasa??? Cu o masina mai puternica normal ca avea castig de cauza pe liniile drepte, dar pe viraj oare cine ii dadea clasa??? Alonso. Ai fi chiar orb ori idiot sa nu-ti dai seama de asta, in fine, fanii McLaren chiar sunt. Lui Vettel cand i-a dat clasa? Pe linia boxelor, cand vettel avea in fata piloti intarziati si cam atat... ca doar aici e bun Hami al tau. Cred ca mai multa clasa i-a dat Button lui Hamilton... doar ca si acolo AU FOST ORDINE DE ECHIPA!! Sa fim seriosi, voi sunteti idioti si nu va dati seama ca echipa la oprit pe Button ca sa nu mai atace, ca altfel castiga cursa... E mult mai inteligent decat Hamilton, are experienta si invata din fiecare greseala... iar cursa urmatoarea evita greselile... E un pilot geniu acest Button, gandeste si asta il face bun.

  • baronu_albastru, sâmbătă, 07.08.2010 10:06
    Massa vs Alonso

    tot show-ul a pornit de la faptul ca Massa a fost capos si a vrut sa arate ca este si el rapid. Daca va amintit in cursa se vedea la un moment dat ca Massa forta ca punea frane foarte puternice, bloca rotile etc pe cand Alonso inca mergea bine, iar apoi Massa a facut foarte evidenta depasirea...El a facut intentionat asa, pentru motive pe care noi nu le vom sti niciodata, probabil ceva conflicte in cadrul echipei. Parerea mea e ca a gresit ca se vedea ca Alonso era ceva mai rapid ca el, poate cauciucurile mai bune poate talent, astea le stie echipa ca ei au toate datele. Noi comentam...

  • Alfonzo, sâmbătă, 07.08.2010 20:45
    ....

    ca si in Singapore 2008, Spaniolas nu stia nimic .....

  • mobius, duminică, 08.08.2010 16:02
    ordine de echipa

    Trec peste faptul ca in anumita situatii ordinele de echipa sunt normale si necesare (toti le practica fie ca o recunosc sau nu). Vreau sa spun ca Massa a procedat si a dialogat in asa fel cu inginerul sau de cursa, incat depasirea pe care Alonso urma sa o faca in mod evident si absolut normal (in antrenamente, in calificari si in cursa a fost mai rapid decat Massa), sa para ca un ordin de echipa, pentru a-i plati o polita lui Alonso pe care nu l-a suportat inca de la venirea la Ferrari si pe care l-a acuzat de pierderea titlului in 2008 (in conditiile in care in acel an el a pierdut cel putin o cursa si ma refer la aceea in care a plecat cu furtunul dupa el), in conditiile in care nu l-a impiedicat nimeni ca la Singapore sa castige el cursa, sau macar sa castige acolo un punct in plus. Amintesc legat de aceasta situatie ca Massa l-a impiedicat in doua curse pe Alonso sa-l depaseasca prin manevre periculoase, pe care Alonso le-a evitat renuntand in final la depasiri, pentru a nu pune in pericol interesele echipei.