Piloţii vor avea două zone de depăşire DRS în Abu Dhabi
Şansele de depăşire pe circuitul de la Abu Dhabi vor creşte datorită deciziei FIA de a impune două zone distincte pentru activarea sistemului DRS.
În cele două ediţii care au avut loc până în prezent, Marele Premiu din Abu Dhabi nu a adus spectacol din cauza oportunităţilor limitate de depăşire ca urmare a configuraţiei anoste a circuitului Yas Marina.
Într-o încercare de a remedia aceste probleme, FIA a decis ca piloţii să beneficieze de două zone de activare pentru tehnologia Drag Reduction System (DRS).
Astfel, prima zonă de activare pentru sistemul DRS a fost stabilită pentru ultima jumătate a liniei drepte dintre virajele şapte şi opt, punctul de detecţie pentru diferenţa de maxim o secundă dintre doi piloţi urmând să fie cronometrată înainte de intrarea în virajul şapte. Imediat după ieşirea din virajul opt a fost stabilită a doua zonă de detecţie, iar sistemul DRS va putea fi activat pentru a doua oară pe aproximativ jumătate din distanţa dintre virajele noua şi 10.
Într-o încercare similară de a creşte numărul de depăşiri, FIA a implementat două zone DRS şi în Marele Premiu al Indiei, însă acestea s-au dovedit practic ineficiente într-o cursă în care spectacolul a lipsit aproape cu desăvârşire. Tocmai de aceea, cele două zone DRS din Abu Dhabi nu reprezintă o garanţie pentru spectacol. În afară de India şi Abu Dhabi, singurele etape în care s-au mai folosit două zone DRS au fost cele din Italia, Canada si Europa (Valencia).
Via | TheF1Times
2 zone DRS au fost si in Canada