Piloţii vor avea două zone DRS în cursa din Ungaria

Publicat miercuri, 24.07.2013 10:44 de Daniel Popescu

FIA a anunţat că piloţii vor avea două zone de depăşire DRS la Hungaroring, deşi circuitul de la Budapesta oferă puţine linii drepte.

Hungaroring este unul dintre circuitele cu cele mai puţine oportunităţi de depăşire din calendarul competiţional, inclusiv linia dreaptă de start-sosire fiind una de mică lungime.

Cu toate acestea, FIA respectă tradiţia începută în acest sezon şi a anunţat existenţa a două zone DRS pentru Marele Premiu al Ungariei.

Astfel, prima zonă DRS va fi amplasată pe linia de start-sosire, în timp ce a doua zonă de depăşire DRS este regăsită imediat după primul viraj.

Strategia pe care mizează forul mondial este că un pilot aflat la o secundă în spatele unui rival va avea posibilitatea să se apropie de acesta în prima zonă DRS şi să iniţieze un atac în a doua zonă DRS. Ideea este una interesantă în condiţiile în care se întâmplă frecvent ca piloţii să nu aibă posibilitatea să efectueze o depăşire nici atunci când au sistemul DRS activat pe linia de start-sosire.

Întrucât cele două zone DRS sunt amplasate foarte aproape una de cealaltă, piloţii vor avea un singur punct de detecţie pentru diferenţa de o secundă, acesta urmând să fie situaţia în virajul 13.

Via FIA

  • Gigi, miercuri, 24.07.2013 10:52

    Era util un desen al circuitului si cateva date legate de lungimea exacta a zonelor pe care se va folosi DRS-ul.

  • pablo256r, miercuri, 24.07.2013 12:15

    O imagine detaliata a circuitului puteti vedea aici: http://www.formula1.com/races/in_detail/hungary_903/circuit_diagram.html Insa o mica corectura: a doua zona DRS nu cred ca e dupa primul viraj ci dupa virajul 2, probabil pana la virajl 5. Din pacate nu prea ajuta nici una dintre zone depasirile pentru ca linia start-sosire e destul de scurta iar a doua zona DRS tot scurta. Si mia e si problema cu latimea circuitului. E al doilea cel mai lent circuit dupa Monaco, sper cursa sa nu fie la fel de plictisitoare ca si cea de la Monaco din acest an.

  • Shade, miercuri, 24.07.2013 13:18

    Mi se pare cam periculos folosirea drs-ului in virajul 4 asa ca eu cred ca va fi intre virajul 2 si 4. Uitati un filmulet ce ma face sa cred asta: http://www.youtube.com/watch?v=FJQ4QyJNuA8

  • Sebi4fc, miercuri, 24.07.2013 13:30

    http://www.formula1.com/races/in_detail/hungary_903/circuit_diagram.html uite aici

  • sebi4fc, miercuri, 24.07.2013 13:31

    Pe linia start sosire si pe dupa virajul 1 pana la virajul 2

  • pablo256r, miercuri, 24.07.2013 14:41

    Pe linia start - sosire si intre virajele 3 si 4 (nu 2 si 4) cred ca va fi DRS In video pus de Shade cu turul lui Hamilton se vede ca nici anul trecut intre virajele 2 si 3 el nu a folosit DRS. Ce sens au voturile astea negative in cazul discutiei de fata ? Nu avem suficiente date despre urmatoarea cursa si incercam, unii sa ne dumirim iar altii dau cu minus in veselie. Asta chiar nu are rost!

  • Soxy, miercuri, 24.07.2013 16:21

    http://www.formula1.com/races/in_detail/hungary_903/circuit_diagram.html pe acest diagram puteti active sa arata exact zonele de DRS pasand pe DRS information"ON" in articol scrie correct prima zona DRS este start sosire, iar zona nr doi este intre virajul 1 si 2

  • GrosJean, miercuri, 24.07.2013 16:36

    E egala cu zero a doua zona de DRS. As zice ca-n Ungaria calificarile sunt cele mai demne de urmarit intrucat au cel mai important rol, pe cand cursa... poate vom avea parte de un acrosaj, o pana, un pneu neinsurubat cum trebuie s.a.

  • pablo256r, miercuri, 24.07.2013 22:30

    Soxy ai dreptate! Insa nu are nici o logica DRS intre virajul 1 si 2 ! Daca o puneau intre 3 si 4 avea o oarecare logica. O mare prostie! La fel cum punctul de activare pe prima zona DRS este mult adus spre mijlocul liniei drepte, nici asta nu are logica.