Pirelli: "Echipele nu vor schimbarea regulamentului pentru calificări"
Pirelli insistă că echipele sunt împotriva schimbării regulamentului pentru calificări, în ciuda faptului că actualul format împiedică spectacolul în ultima parte.
Regulamentul tehnic prevede că piloţii care ajung în ultima parte a calificărilor sunt obligaţi să înceapă cursa cu exact acelaşi set de pneuri cu care au stabilit timpul de referinţă în Q3.
Din acest motiv, piloţii parcurg foarte puţine tururi rapide în Q3, iar unii aleg chiar să nu mai iasă pe circuit, lucru care dăunează spectacolului şi interesului pentru fani.
Pirelli, unicul furnizor de pneuri din Formula 1, se află de mai mult timp sub presiune, compania italiană fiind considerată de fani drept principala vinovată de această situaţie.
Totuşi, Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport, insistă că toate propunerile pentru introducerea unor pneuri speciale pentru calificări au fost resprinse categoric de echipe.
"Am putea face asta imediat. Putem veni cu o componentă specifică sau le putem menţine pe cele actuale. Dar echipele spun că formatul este în regulă aşa cum este şi că publicul se bucură de strategiile pentru pneuri. Dar dacă un fan din tribune nu vede multă acţiune în Q3, atunci dă vina pe Pirelli considerând că noi nu vrem să cheltuim mai mulţi bani pentru a furniza mai multe pneuri", a explicat britanicul pentru publicaţia Autosprint.
Critici la adresa pneurilor există şi în privinţa curselor, în primul rând ca urmare a faptului că temperatura optimă de operare a cauciucurilor este foarte îngustă. Hembery susţine însă ca această impresie a fost generată şi de alte schimbări ale regulamentului tehnic, printre care se numără şi configuraţia sistemului de evacuare.
"Nu sunt de acord că limita de funcţionare a pneurilor este prea îngustă. Temperaturile sunt în concordanţă cu valorile estimate. Ceea ce s-a schimbat este modul în care aceste pneuri sunt utilizate în acest an. Există mai mult caracter supravirator pe circuit. De asemenea, auzim piloţi care se plâng de lipsa tracţiunii, dar în opinia mea problema nu există. Schimbarea evacuărilor a făcut monoposturile mai puţin stabile, ceea ce provoacă derapaje, aşa că este logic să nu poţi folosi pneurile. Un alt punct este că performanţele monoposturile sunt mult mai apropiate. Anul trecut era o secundă intre Red Bull şi McLaren, dar în Spania am avut 16 monoposturi în aceeaşi secundă în Q2", a mai precizat el.
Via | Autosport
Bai fratilor, sunt tare curios daca numai eu,sau numai romanii, sau aproape toti fanii europeni ai F1 nu sunt multumiti de ce fac astia.Daca multi dintre fani le sunt impotriva as propune crearea unui site special in care sa votam pro sau contra acestui furnizor de pneuri care, e adevarat ca in mari proportii datorita lui in 5 curse ale acestui an au castigat 5 piloti de la 5 echipe diferite, insa "obliga" monoposturile de F1 sa mearga aproape la fel de rapid precum cele din F2,F3, F.Renault s.a., metaforic vorbind "ca un melc". Ce-ar fi ca fanii F1 sa avertizeze ca nemultumirea fata de ce pot face azi monoposturile de F1 ii duce la gandul sa o dea d...u de F1 si sa se uite la alte curse? Ar fi ca si cum o cursa s-ar desfasura doar cu 3-4 spectatori aflati pe bancile de langa circuit, deci circuitul respectiv n-ar mai obtine nici un profit si ar exista riscul ca si echipele sa fie afectate, nr-ul firmelor ce investeste in ele sa scada din cauza nr-ul mic de fani ai acestui sport.