Pirelli: "Ne retragem dacă nu există teste pentru pneuri, iar piloţii nu mai au voie să ne critice"
Pirelli susţine că se va retrage din Formula 1 dacă anul viitor nu vor exista teste speciale pentru pneuri şi a anunţat că piloţii nu mai au dreptul să critice cauciucurile în public.
Controversele apărute la Marele Premiu al Belgiei după exploziile de pneuri suferite de Nico Rosberg şi Sebastian Vettel au generat o reacţie agresivă din partea Pirelli.
Unicul furnizor de pneuri din Formula 1 a anunţat că exploziile au fost provocate de o combinaţie între diverse materiale prezente pe circuit şi uzura excesivă şi este decisă să ia măsuri clare pentru a evita repetarea unui astfel de scenariu.
Producătorul italian susţine că nu va mai furniza pneuri în Formula 1 începând din sezonul 2017 în cazul în care anul viitor nu vor exista teste speciale pentru cauciucuri, în condiţiile în care Marele Circ se pregăteşte pentru o schimbare radicală a regulamentului.
"Trebuie să existe pneuri pentru 2017, pentru că sunt multe probleme practice, întrucât monoposturile vor fi dramatic diferite. Nu poţi doar să pui pneuri mai late pe actualele monoposturi. Pentru noi, da (n.r - acest aspect este decisiv pentru rămânerea în F1). Nu putem continua astfel când nu ne putem face treaba", a declarat Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli.
Principala propunere este existenţa a cel puţin şase sesiuni de teste de câte trei zile în care să fie implicate una sau două echipe.
Pirelli: "Piloţii nu au voie să ne critice în public"
În plus, Pirelli a anunţat că piloţii nu vor mai avea dreptul de a critica pneurile în public, aşa cum au procedat Vettel şi Rosberg după exploziile de la Spa-Francorchamps, întrucât acest lucru afectează imaginea producătorului.
"Piloţilor li s-a cerut să facă critici într-un mediu corespunzător, şi anume în cadrul echipelor şi cu noi. Da, piloţii ar trebui să-şi exprime opiniile într-o manieră potrivită", a adăugat Hembery.
Pirelli şi Michelin sunt singurii producători de pneuri care luptă pentru a furniza cauciucuri în Formula 1 în perioada 2017-2019. Chiar dacă FIA nu a anunţat încă învingătorul, Bernie Ecclestone a dezvăluit deja că Pirelli va rămâne în Formula 1. "Nu-i vom lăsa să plece, fac o treabă bună. Le-am spus de mult timp că nu vrem pneuri care să reziste o cursă întreagă", a precizat britanicul.
Via Motorsport, Motorsport
Ce dragut! Daca mai faceti gat, plecam. Ah, am uitat, Bernie ne vrea aici! Deci, ciocu' mic, Bernie e cu noi. Concurenta, aceasta ar trebui sa fie cheia intr-o F1 tinuta in frau de mult prea multe reguli. Insa exista niste interese care o strica. Peste toate astea, probabil ca Pirelli castiga din greu, daca sunt intr-un sport in care imaginea lor are grav de suferit, dar continua sa fie prezenti. Cu permisiunea autorilor, din articolul original citez o fraza absolut relevanta: "If you're Sebastian, you have a bit of a rough time, you get in a car, you're for sure going to be third, you can't lose, and something goes wrong, you're not going to jump out of the car and say, 'Thank God that happened.' You would do the same and I would do the same." Mai exista acea asociatie a pilotilor? Asociatie care ar trebui sa o puna de un mic boicot, ca mai sunt cateva curse pana la finalul sezonului. Cam cum a fost in anii 2005 la MP USA Indianapolis, cand Michelin nu au garantat integritatea anevelopelor si pilotii ale caror monoposturi erau echipate cu acest tip de pneuri nu au concurat.