Pozitia motorului, cheia succesului pentru Ferrari?

Publicat miercuri, 10.02.2010 12:18 de Daniel Popescu

Presa italiana sustine ca Ferrari a montat motorul monopostului F10 intr-un unghi de 3.5 grade, ceea ce ar putea explica performantele din testele de la Valencia.

Ferrari a dominat autoritar prima sesiune de teste din aceasta iarna de la Valencia, fiind detinatoarea celui mai rapid si mai fiabil monopost dintre cele prezente pe circuit, potrivit unei analize realizate de Automarket.

Chiar daca timpii realizati in teste cuprind un grad ridicat de subiectivitate, publicatia italiana Gazzetta dello Sport a gasit o posibila explicatie pentru aceste rezultate.

Sursa citata sustine ca inginerii Ferrari au amplasat motorul V8 in monopostul F10 intr-un unghi de 3.5 grade, ceea ce permite un flux de aer mai eficient spre dublul-deflector, considerat una dintre cheile succesului in sezonul precedent. Inovatia ar putea duce la un castig de cateva zecimi de secunda pe tur, o diferenta apropiata de cea inregistrata saptamana trecuta la Valencia.

Oficialii Scuderiei Ferrari au refuzat sa dea informatii detaliate despre acest concept, insa au admis ca echipa are cateva secrete si ca dublul-deflector a beneficiat de atentie sporita din partea inginerilor. "Noul Ferrari are cateva solutii mecanice foarte interesante. Cele mai multe secrete sunt ascunse sub caroserie", a explicat Aldo Costa, directorul tehnic al Scuderiei. "Dublul deflector este fundamental. Pentru a maximiza performanta, am revizuit spatele monopostului si am integrat mai bine anumite componente. Pe F10, deflectorul este mult mai mare si mai eficient comparativ cu versiunile precedente", a precizat la randul sau Nikolas Tombazis, designerul sef al echipei italiene.

Gazzetta dello Sport sustine insa ca noua pozitie a motorului ar putea avea efecte negative asupra manevrabilitatii monopostului.

Via | GMM

  • DRAKo, miercuri, 10.02.2010 14:46
    3.5 grade fata de ce?

    Nu inteleg care este puncul de reper pt cele 3.5grade, orizontala? Vericala? Unghiul dintre cilindrii, ma gandesc ca, nu poate fi din moment ce motoarele sunt inghetate.

  • angusyoung, miercuri, 10.02.2010 16:12
    DRAKo

    Este un mic artificiu aerodinamic.Motorul nu mai este amplasat pe sasiu perfect orizontal,ci este montat usor inclinat[3,5 grade].In felul asta fluxul de aer este dirijat spre dublul deflectot intr-un mod mai eficient.

  • bernd, miercuri, 10.02.2010 19:15
    ...

    In anii 50, Mercedes a montat pe monopostul W196 un motor cu 6 cil in linie usor inclinat, masina fiind mult superioara concurentei si permitandu-i lui Fangio sa castige 2 titluri mondiale

  • diesel08, miercuri, 10.02.2010 20:22
    Marmorini

    Dupa cum arata configuratia in proiectie laterala, inclin sa cred ca referinta este fata de planul sasiului. Ar fi logic. Celelalte monoposturi au planuri mult mai plonjate fata de ce exista la Ferrari. Marmorini pare sa fie, intr-adevar, un "alchimist" al motoarelor.