Presă: Marussia vrea să fuzioneze cu Sauber după eşecul negocierilor cu Williams

Publicat joi, 28.11.2013 10:55 de Daniel Popescu

Marussia intenţionează să fuzioneze cu Sauber după ce Williams a refuzat un acord similar, potrivit presei germane.

Constructorul rus Marussia este nemulţumit de performanţele echipei din ultimul sezon de Formula 1, chiar dacă 2013 a devenit primul an în care a ocupat locul 10 în clasamentul constructorilor în dauna celor de la Caterham.

Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia germană Auto Motor und Sport, Andrei Cheglakov, proprietarul Marussia, negociază o fuziune cu cei de la Sauber.

Un parteneriat între cele două echipe este logic din cel puţin trei puncte de vedere: înţelegerea celor de la Sauber cu grupul de investitori din Rusia nu este încă sigură, iar proprietarul Peter Sauber nu şi-a ascuns intenţia de a vinde echipa la un moment dat. În plus, Sauber şi Marussia urmează să utilizeze anul viitor motoare Ferrari, astfel că tranziţia ar fi mai uşor de suportat.

WILLIAMS A REFUZAT FUZIUNEA

Prima ţintă a celor de la Marussia a fost însă Williams. Fuziunea ar fi urmat să aibă loc printr-o tranzacţie în cadrul căreia Cheglakov urma să cumpere cele 15% din acţiuni deţinute de Toto Wolff, în prezent director de motorsport la Mercedes.

Directorul adjunct Clair Williams s-a opus însă unei asemenea tranzacţii din dorinţa ca echipa să rămână una independentă, în ciuda faptului că Bernie Ecclestone, CEO-ul Formula One Management, îşi dăduse acordul pentru acest parteneriat.

NEGOCIERILE FAC PARTE DIN PLANUL CA F1 SĂ RĂMÂNĂ CU NUMAI OPT ECHIPE

Informaţiile despre negocierile purtate de Marussia pentru a fuziona cu o altă echipă vin la numai câteva zile după apariţia unor detalii spectaculoase cu privire la planul lui Ecclestone de a avea în Formula 1 numai opt echipe cu câte trei monoposturi. Potrivit planului, Marussia urma să fuzioneze cu Williams, însă eşecul negocierilor a condus la iniţierea negocierilor cu Sauber.

În plus, Caterham ar urma să fuzioneze cu actuala echipă Lotus, iar Toro Rosso ar urma să fie integrată în Red Bull Racing, moment în care pe grila de start ar rămâne numai opt echipe. Fiecare dintre acestea ar urma însă să construiască câte trei monoposturi pentru a genera o grilă de start cu 24 de monoposturi.

Via Auto Motor und Sport