Presă: Sistemul de ajustare al gărzii la sol dezvoltat de Lotus este legal

Publicat joi, 12.01.2012 12:01 de Daniel Popescu

Mecanismul de ajustare al gărzii la sol dezvoltat de Lotus pentru sezonul 2012 este perfect regulamentar, întrucât nu este activat de pilot, potrivit publicaţiei Autosport.

Presa internaţională a dezvăluit la începutul acestei săptămâni că Lotus intenţionează să utilizeze un sistem de ajustare al gărzii la sol prin care monopostul să rămână la aceeaşi înălţime în momentul frânării.

Informaţia a fost confirmată şi de rivalii de la Ferrari, care aşteaptă o informare din partea FIA cu privire la legalitatea acestui dispozitiv.

Chiar dacă FIA nu a luat încă o poziţie oficială pe marginea acestui subiect, publicaţia Autosport susţine că sistemul este perfect regulamentar, întrucât nu implică nicio acţiune directă din partea pilotului. În schimb, sistemul dezvoltat de Lotus este conectat direct la suspensii, motiv pentru care nu poate fi considerat un dispozitiv aerodinamic mobil.

În plus, sursa citată susţine că Lotus a anunţat FIA despre această tehnologie încă din anul 2010 şi că forul mondial a dat undă verde proiectului în luna ianuarie a anului trecut.

În cazul în care aceste informaţii vor fi confirmate de FIA, este foarte posibil ca şi celelalte echipe să fie interesate de noul concept, în special dacă inginerii vor considera că acesta poate aduce beneficii majore în privinţa performanţei şi, implicit, a timpilor realizaţi pe circuit.

Via | Autosport

  • mavrick, joi, 12.01.2012 13:01
    FIA&Lotus

    Eu nu mai inteleg si nu mai stiu ce sa cred! Cu ceva timp in urma Daniel spunea intr-un anunt/stire ca "Presa internationala a dezvaluit in aceasta saptamana ca Lotus lucreaza la implementarea unui mecanism de ajustare a garzii la sol pentru monopostul din sezonul 2012 care SA FIE ACTIVAT DIRECT DE PILOT PRIN INTERMEDIUL UNEI PEDALE" iar acum "publicatia Autosport sustine ca sistemul este perfect regulamentar, intrucât NU IMPLICA NICIO ACTIUNE DIRECTA DIN PARTEA PILOTULUIi". Si inca un lucru pe care nu-l inteleg dar nu dau prea multa socoteala ca nu-s om de stiinta: la ce ajuta acest mecanism, deoarece daca nivelul monopostului fata de sol ar ramane acelasi in momentul franarii categoric ca si unghiul dintre aripa si sol va ramane acelasi, pe cand daca nivelul monopostului fata de sol ar scade cat de cat automat si aripa fata va forma un unghi mai mare fata de sol si "impotrivindu-se" curentului de aer ar ajuta la oprirea mai usoara a monopostului (procedura folosita chiar si la diverse avioane de lupta ce au mini-aripi ce se ridica in momentul aterizarii pentru a se impotrivi curentului de aer venit din fata si a opri mai usor avionul).

  • xyz, joi, 12.01.2012 18:49
    mavrick

    Cred ca aierodinamica unui monopost de f1 are in cea mai mare rolul de a crea o apasare variabila pe cauciucuri. La viteze mari fara viraje apasarea ideal e minima, iar la acceleratii si franari sa fie cat mai mare posibil, iar la viraje optima. Probabil prin mentinerea podelei la aceiasi inaltime nu se perturba "aierodinamica".

  • CatalinF1, vineri, 13.01.2012 01:45
    Parere

    Ramanand in pozitie neutra pneurile din spate participa intro masura mai mare la franare si scade riscul pierderii aderentei pe puntea fata. Un echilibru mai mare a greutatilor pe punti poate determina o uzura mai constanta pe toate pneurile. De aici cred ca iese castigul mai ales in timpul cursei.