PREVIEW F1 2011: Mercedes GP: Revenirea în elită
Mercedes GP îşi propune să obţină victorii într-un sezon în care mizează pe revenirea lui Michael Schumacher şi pe progresele lui Nico Rosberg.
În calitate de campioană mondială a constructorilor după ce a preluat Brawn GP, Mercedes GP nu a reuşit să se ridice la înălţimea aşteptărilor în sezonul 2010 al Formulei 1, având un parcurs prepoderent ezitant în care a obţinut doar trei clasări pe podium prin Nico Rosberg.
Principala cauză a fost amânarea dezvoltării monopostului pentru a putea finaliza cu succes campania din 2009, însă lucrurile tind să se schimbe în perspectiva sezonului care va începe la sfârşitul acestei luni. Ross Brawn a renunţat prematur la îmbunătăţirea monopostului din 2010 pentru a avea mai mult timp la dispoziţie pentru dezvoltarea celui cu care va concura în acest an.
În plus, echipa mizează pe o formă net superioară din partea lui Michael Schumacher, dar şi pe abilităţile demonstrate de Nico Rosberg în sezonul precedent.
OBIECTIVE GENERALE
Mercedes GP nu îşi poate propune decât să revină în elita Formulei 1 într-un timp cât mai scurt. Printr-o tranzacţie finalizată recent, Daimler, compania-mamă a constructorului Mercedes, a cumpărat împreună cu partenerii de la Aabar toate acţiunile echipei, iar principalele obiective pentru acest sezon sunt clare: obţinerea victoriilor şi clasarea constantă pe podiumul de premiere.
Pentru o echipă care în urmă cu numai doi ani câştiga curse pe bandă rulantă, acest obiectiv pare relativ simplu de atins, însă concurenţa cu rivalii de la Red Bull, dornici să-şi apere titlurile cucerite anul trecut, şi Ferrari şi McLaren, care nu au mai câştigat un titlu mondial din 2008, este mai acerbă ca niciodată.
MONOPOSTUL W02
Mercedes GP poate fi considerată echipa de top care a impresionat cel mai puţin la lansarea noului monopost. Chiar dacă include câteva caracteristici aproape unanim adoptate de echipe, precum nasul înălţat sau prizele de aer compacte, noul W02 nu a adus noutăţi majore care să atragă atenţia inginerilor de la rivali.
Totuşi, oficialii Mercedes GP au declarat în repetate rânduri că aceasta este doar o versiune intermediară a monopostului, care va primi un update semnificativ pentru Marele Premiu al Australiei. De altfel, principalul obiectiv pentru teste a fost fiabilitatea, iar rezultatele au început să apară spre finalul sesiunilor de la Jerez şi Barcelona.
LINIA DE PILOŢI: MICHAEL SCHUMACHER ŞI NICO ROSBERG
Mercedes GP va utiliza aceeaşi linie de piloţi ca în sezonul precedent, iar acest lucru asigură o continuitate vitală în lupta pentru revenirea în elită. Echipa aşteaptă rezultate mai bune din partea lui Michael Schumacher, care în prima parte a sezonului precedent a avut dificultăţi în a se adapta la noile reguli după o absenţă de trei ani din competiţie. Totuşi, rezultatele încurajatoare obţinute în ultimele curse ale anului îi determină pe fanii septuplului campion mondial să privească cu încredere spre 2011.
De cealaltă parte, Nico Rosberg a fost una dintre surprizele plăcute ale sezonului 2010. Chiar dacă prestaţiile mediocre ale lui Schumacher au avut o influenţă, Rosberg a reuşit cu regularitate să-şi surclaseze coechipierul şi a adus toate cele trei podiumuri ale echipei. Duelul dintre cei doi se anunţă unul foarte interesant în perspectiva noului sezon, însă tocmai acest lucru ar putea aduce beneficii pentru o echipă care are nevoie de rezultate convingătoare.
PUNCTE FORTE
- experienţa lui Michael Schumacher şi abilităţile demonstrate de Nico Rosberg pot fi decisive în progresul echipei;
- Ross Brawn este unul dintre cei mai reputaţi ingineri din Formula 1 şi are capacitatea de a readuce echipa în lupta pentru vitorii
PUNCTE SLABE
- rezultatele mai puţin convingătoare din teste pot induce o stare de pesimism în rândul echipei, chiar dacă există un upgrade semnificativ pentru Australia.
În cadrul serialului PREVIEW F1 2011 aţi putut citi anterior şi profilele echipelor Virgin Racing, Hispania Racing,Team Lotus, Toro Rosso, Sauber si Force India, Williams si Renault iar marti veţi avea ocazia să faceţi cunoştinţă cu Ferrari.
nu stiu de ce spui REVENIRE,cand Mercedes GP.este numai de un an in Formula1?