PREVIEW F1 2011: Team Lotus: Să înceapă ascensiunea!

Publicat joi, 17.02.2011 15:59 de Daniel Popescu

Lotus mizează pe motoarele Renault şi transmisiile furnizate de Red Bull pentru a face pasul decisiv spre plutonul de mijloc al Formulei 1.

După ce a debutat în Formula 1 în sezonul 2010 al Formulei 1 sub numele Lotus Racing, echipa cu sediul la Norfolk condusă de omul de afaceri malaezian Tony Fernandes are ambiţii mult mai mari pentru 2011.

Aflată în plin conflict cu constructorul auto Lotus din cauza schimbării numelui în Team Lotus, echipa britanică încearcă să se concentreze pe noul sezon competiţional care va începe în luna martie.

Departe de a avea certitudini privind performanţele pe care le va înregistra în cele 19 sau 20 de curse ale acestui an, Team Lotus este cu siguranţă cea mai bine poziţionata dintre cele trei noi echipe care au pătruns în Marele Circ anul trecut, din motive care vor fi explicate în rândurile următoare.

OBIECTIVE GENERALE

Chiar dacă nu a câştigat niciun punct în sezonul de debut, Team Lotus are obiective îndrăzneţe pentru 2011: clasarea constantă în puncte şi depăşirea unor echipe tradiţionale de mic calibru precum Toro Rosso, Sauber sau Force India.

Printre motive se numără şi structura puternică a departamentului tehnic condus de Mike Gascoyne, care a reuşit pe parcursul anului trecut să recruteze trei oameni de bază cu care a colaborat în trecut la Force India: Mark Smith (director tehnic), Lewis Butler (designer-sef) şi Marianne Hinson (aerodinamică).

MONOPSTUL T128

Unul dintre motivele de bază pentru care Lotus este îndreptăţită să aibă obiective îndrăzneţe în 2011 este monopostul T128. Echipa a renunţat la motoarele Cosworth în favoarea unităţilor superioare furnizate de Renault şi va utiliza transmisii construite de Red Bull Technology. Prin cele două parteneriate, Lotus va utiliza pachetul motor-transmisie al campioanei mondiale Red Bull Racing.

În plus, noul monopost include câteva caracteristici noi: aripa faţă are o configuraţie complicată, în timp ce plăcile laterale ale caroseriei au la rândul lor un design mai puţin obişnuit. De asemenea, nasul monopostului este foarte înălţat, aceasta fiind însă una dintre caracteristicile întâlnite la aproape toate monoposturile din 2011.

LINIA DE PILOŢI: JARNO TRULLI ŞI HEIKKI KOVALAINEN

Un alt atu al celor de la Lotus este selecţia liniei de piloţi. În primul rând, echipa a mizat încă de la debutul în Formula 1 pe doi piloţi experimentaţi, capabili să contribuie la dezvoltarea monopostului pe parcursul sezonului.

În al doilea rând, echipa va concura în 2011 cu o linie de piloţi neschimbată, alcătuită din Jarno Trulli şi Heikki Kovalainen. Chiar dacă niciunul dintre ei nu a impresionat pe parcursul carierei, deşi au concurat pentru Renault şi McLaren în perioade de glorie ale celor două echipe, Trulli şi Kovalainen reprezintă două dintre cele mai bune opţiuni ale unei echipe noi de talia Lotus.

Nu în ultimul rând, cei doi sunt determinaţi să revină în lupta pentru puncte, după ce în 2010 au fost nevoiţi să se mulţumească cu clasări în a doua jumătate a clasamentului.

PUNCTE FORTE

  • motoarele Renault şi transmisiile Red Bull vor avea o contribuţie semnificativă la îmbunătăţirea performantelor monopostului;
  • coordonata de Mike Gascoyne, conducerea tehnică a echipei este puternică, iar şefii departamentelor se cunosc de la Force India;
  • linia de piloţi a rămas neschimbată şi este formată din doi piloţi experimentaţi dornici să revină în lupta pentru puncte

PUNCTE SLABE

  • conflictul juridic cu constructorul auto Lotus ar putea distrage atenţia echipei de la curse;
  • Lotus este încă o echipă tânără, aflată în plină construcţie în al doilea sezon în Formula 1.

În cadrul serialului PREVIEW F1 2011 aţi putut citi anterior şi profilele echipelor Virgin Racing si Hispania Racing, iar vineri veţi avea ocazia să faceţi cunoştinţă cu Toro Rosso.

  • ALEX, joi, 17.02.2011 16:36

    Punctele slabe sunt nesemnificative pe langa punctele forte. Puţina publicitate nu strică oricum este ea.

  • mad79, joi, 17.02.2011 17:27
    salutare

    am spus si intr-un comentariu de-al meu anul trecut,la echipele mici ca si Lotus,problema nu era neaparat a motoarelor Cosworth,cat mai mult a furnizorilor de echipamente colaterale,transmisie,suspensii,cutie de viteza,etc!