PREVIEW F1 2012: Lotus - Raikkonen, cheia revenirii în topul F1?
Echipa de la Enstone mizează pe o nouă identitate şi pe talentul lui Kimi Raikkonen pentru a reveni în fruntea Formulei 1 pentru prima oară după 2006.
Enstone este unul dintre cele mai importante nume din istoria recentă a Formulei 1. Echipa cu sediul în această zonă rurală din Marea Britanie l-a făcut dublu campion mondial pe Michael Schumacher în 1994 şi 1995 când evolua sub numele Benetton, pentru ca un deceniu mai târziu să-i ofere două titluri mondiale şi lui Fernando Alonso în 2005 şi 2006 pe vremea când utiliza numele constructorului francez Renault.
Înaintea sezonului 2012, Renault şi-a schimbat numele în Lotus şi speră ca la jumătatea acestui deceniu să ajungă din nou în postura de a lupta pentru titlul mondial.
De data aceasta nu a mai luat sub aripi doi piloţi aflaţi la începutul carierei, aşa cum s-a întâmplat în ultimele două decenii, ci l-a readus în Formula 1 pe Kimi Raikkonen, care are deja la activ un titlu mondial cu Ferrari în 2007. Va reuşi însă Lotus să-şi ducă planurile la bun sfârşit şi să înregistreze progrese în 2012?
OBIECTIVE GENERALE
Anul trecut, când încă mai concura sub numele Renault, Lotus a încheiat sezonul pe locul cinci în campionatul constructorilor. Echipa mizează pe un progres lent, dar sigur, în următorii ani, motiv pentru care 2012 trebuie să fie sezonul în care să înceapă să pună probleme pentru echipele de top.
Acest lucru înseamnă în mod evident o clasare cât mai constantă pe podium şi cel puţin un loc patru în clasamentul constructorilor. În acelaşi timp însă, obiectivul semnifică învingerea celor de la Mercedes AMG, care la rândul lor mizează pe un progres semnificativ comparativ cu anul trecut.
De aceea, nu va fi deloc uşor pentru Lotus să-şi ducă planurile la bun-sfârşit, însă dacă va fi capabilă să se infiltreze printre echipele de top se va putea considera că a avut un sezon reuşit.
MONOPOSTUL E20
Spre deosebire de anul trecut, când a introdus o evacuare frontală inovatoare care ulterior a provocat numeroase dureri de cap, Lotus mizează în acest sezon pe un design mult mai convenţional, adaptat noului regulament tehnic care prevede un nas coborât.
Totuşi, în ansamblu, monopostul E20 s-a dovedit unul foarte rapid, iar echipa a impresionat în prima sesiune de teste de la Jerez, dar şi în debutul sesiunii finale de la Barcelona. Nimeni nu crede în acest moment că britanicii vor putea lupta cu Red Bull şi McLaren, însă primele semne sunt pozitive, cu atât mai mult cu cât defecţiunile aparent majore la şasiu înregistrate cu o săptămână în urmă au fost remediate fără o pierdere notabilă la capitolul performanţe.
LINIA DE PILOŢI: KIMI RAIKKONEN ŞI ROMAIN GROSJEAN
Kimi Raikkonen a ţinut capul de afiş la finalujl anului trecut când a confirmat revenirea în Formula 1 după o absenţă de două sezoane. Finlandezul vine nu numai cu un palmares de campion mondial, ci şi cu o atitudine schimbată: dornic să lupte roată la roată cu rivalii săi după doi ani petrecuţi în WRC în care singurul adversar a fost cronometrul, finlandezul a afişat o deschidere fără precedent la aspectele tehnice în cadrul discuţiilor sale cu inginerii, oferind feedback important pentru dezvoltarea monopostului.
De cealaltă parte a garajului, Romain Grosjean are misiunea de a sprijini ascensiunea celor de la Lotus. Chiar dacă primul sau popas la Enstone a fost unul mai degrabă nefericit spre finalul sezonului 2009, francezul şi-a trecut în cont titlul în GP2 înainte de a se declara mult mai bine pregătit pentru provocările din Formula 1.
Maturizat şi cu poftă de a demonstra că-şi merită locul pe grila de start a Formulei 1, Grosjean poate deveni secundul de care are nevoie Raikkonen pentru a obţine performanţe de top.
PUNCTE FORTE | PUNCTE SLABE |
Readucerea campionului mondial Kimi Raikkonen în Formula 1 | Concurenţa puternică din partea echipelor de top şi a celor sprijinite de constructori |
Rezultatele pozitive din teste indică progrese pentru 2012 |
Acesta este al saseleaa episod al serialului Preview F1 2012, care va include prezentări zilnice ale fiecărei echipe participante şi a schimbărilor de regulament tehnic, urmând să se încheie cu o avancronică generală a sezonului 2012. Episodele anteriore: Caterham, Williams, Toro Rosso, Sauber si Force India.