Raliul Italiei, PS 1-8/16: Hirvonen lider. Loeb, Solberg şi Latvala au abandonat
Mikko Hirvonen este lider autoritar în Raliul Italiei după ce Sebastien Loeb, Petter Solberg şi Jari Matti Latvala au abandonat în a doua zi a competiţiei.
Mikko Hirvonen are cale liberă să obţină prima victorie în sezonul 2012 al Campionatului Mondial de Raliuri după ce toţi cei trei rivali ai săi au fost nevoiţi să abandoneze în a doua zi din Raliul Italiei.
Finlandezul avea de recuperat numai 1.1 secunde în faţa coechipierului său Sebastien Loeb la finalul celor două probe speciale desfăşurate vineri după-amiază.
Lupta dintre ei doi s-a încheiat însă prematur în prima probă specială a zilei de sâmbătă, când Loeb a suferit un accident în care şi-a deteriorat grav direcţia lui Citroen DS3 WRC, fiind nevoit să abandoneze. Nonuplul campion mondial a ales ulterior să nu continue raliul sâmbătă sub regula rally 2, în special pentru că şi-a adjudecat titlul la piloţi, iar Citroen a cucerit un nou titlu la constructori.
După abandonul lui Loeb, Petter Solberg şi Jari Matti Latvala au devenit principalii rivali la victorie pentru Hirvonen, însă amândoi au fost nevoiţi să abandoneze tot pe parcursul zilei de vineri. Latvala a avut parte de un accident în care şi-a distrus radiatorul, în timp ce Solberg a ieşit de pe traseu şi şi-a avariat partea dreapta-faţă a maşinii Ford Fiesta RS WRC.
În urma acestei serii de abandonuri, Hirvonen ocupă prima poziţie în clasament cu un avans de peste un minut în faţa lui Evgeny Novikov şi Ott Tanak, în timp ce Sebastien Ogier ocupă un senzaţional loc patru la volanul lui Skoda Fabia S2000, fiind urmat de Chris Atkinson şi coechipierul său Andreas Mikkelsen.
Următoarele şase probe speciale din Raliul Italiei vor avea loc pe parcursul zilei de sâmbătă.
Raliul Italiei - Clasament după PS 8/16:
1. Mikko Hirvonen Citroen 1h56m25.5s 2. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 1m09.6s 3. Ott Tanak M-Sport Ford + 2m18.3s 4. Sebastien Ogier VW Skoda + 3m35.7s 5. Chris Atkinson Italia Mini + 3m54.9s 6. Andreas Mikkelsen VW Skoda + 4m40.3s 7. Mads Ostberg Adapta Ford + 4m46.0s 8. Martin Prokop Czech Ford + 7m13.0s 9. Karl Kruuda ME3 Ford + 8m26.2s 10. Petter Solberg Ford + 10m15.7s