Red Bull: "Mercedes se opune egalizării motoarelor"

Publicat joi, 26.08.2010 14:19 de Daniel Popescu

Red Bull Racing acuză Mercedes că nu este în favoarea egalizării motoarelor în Formula 1, deşi acest lucru este permis de regulament.

Formula 1 traversează o perioadă de tranziţie spre un nou tip de motoare în care dezvoltarea actualelor unităţi este interzisă din raţiuni economice.

Totuşi, regulamentul tehnic permite o egalizare a performantelor motoroarelor în cazul în care unul dintre constructorii reuşeşte prin diverse metode să îmbunătăţească performanţele. Aceasta permisiune trebuie însă acordată în unanimitate de echipe şi de forul mondial, iar cei de la Mercedes GP sunt cei mai reticenţi, prin prisma faptului că deţin în prezent cel mai performant motor.

Cea mai afectată echipă este Red Bull Racing, întrucât motoarele Renault utilizate de aceasta sunt cele mai lente de pe grila de start, cu excepţia celor oferite de Cosworth.

"Este frustrant. Renault pierde aproximativ trei zecimi de secundă pe tur, dar până acum nu a primit undă verde (n.r - pentru îmbunătăţirea motoarelor). În primul rând am avea nevoie de o înţelegere cu FOTA, dar până acum Mercedes se opune", a declarat Helmult Marko, consultantul echipei Red Bull Racing, pentru televiziunea austriacă Laola TV.

Via | GMM

  • rayn380, joi, 26.08.2010 14:29
    RBR

    Atat se vaita astia de motorul Renault, de parca l-ar produce ei. Eu nu i-am vazut/auzit pe cei de la Renault sa se planga de motorul lor propriu, pe Kubica, etc. Au avut si inca detin cel mai performant monopost de anul acesta(desi meritul in proportie de 80%, tine de aerodinamica) si tot se plang ca niste fete mari.....Ori poate se simt amenintati si nu prea mai au de unde scoate performanta, la capitolul aero, urmand ca intr-un final, acea mica diferenta de 20%, s-o dea motorul, ceea ce in cazul lor este o mica bila neagra, avand in vedere ca motorul Mercedes este cel mai perfomant, urmat de cel Ferrari......

  • NeoGalaxy, joi, 26.08.2010 14:41
    Ferrari's 1st Eternal Fan

    Era de asteptat ca Mercedes sa se opuna acestei egalizari, practic pentru cele 3 echipe care folosesc acest motor, pana acuma motorul si trenul de rulare erau considerate vitale pentru castigarea punctelor, dar dupa performanta monopostului Red Bull, probabil multi se gandesc si la aerodinamica si distributia maselor ca alti 2 factori foarte importanti. Era de astepta ca Mercedes sa se opuna si pana la urma sunt doar 3 furnizori de motoare care conteaza iar orice echipa isi doreste cel mai bun motor, mi se pare usor de inteles de ce se insista pe acesta tema. Marii plangaciosi din Formula 1 se pare ca devin baietii de la McLaren, mai ales daca vor pierde teren in urmatoarele curse.

  • sharky_raduku, joi, 26.08.2010 21:12
    @neogalaxy

    atunci regula inghetarii motoarelor e de fapt un nimic . Singura echipa care produce motoare si nu am vazut sa le ceara celor de la FIA sa-i lase sa umble la motor e Mercedes . Regulile sunt facute sa fie incalcate , nu ? ar trebui sa stai linistit pt. ca daca celor de la Ferrari nu li se permitea sa umble la motor ar fi fost acum in aceeasi situatie ca si Pedro de la Rosa . Sau hai sa inventam alte reguli . Asa , peste noapte .

  • NeoGalaxy, joi, 26.08.2010 23:24
    Ferrari's 1st Eternal Fan

    @Sharky_Raduku: Pai se inventeaza oricum reguli peste noapte pentru preferatii tai, stii cea mai buna echipa la furat, mintit si trisat, mai simplu spus McLaren. Celor de la Ferrari li s-a permis nu imbunatatirea motoarelor si doar repararea unor probleme. Dupa cum vezi, acceptul trebuie sa fie unanim, evident daca stii despre ce este vorba. Dar presupun ca de fapt nu ai citit nici textul de mai sus dar iti dai cu parerea in totala necunostinta de cauza asa cum faci de fiecare data (nu ma asteptam la nimic altceva oricum). Cei de la Ferrari au avut o problema care le afecta functionarea, nu puterea. Nu FIA si-a dat acceptul asa ca nu avea ceva mai bun de facut ci asa cum trebuia stii, s-a discutat in FOTA si pentru ca Ferrari nu aveau voturi oricum, la inceput pana sa se vada problemele motoarelor lor nu erau bagati in seama. Cand insa a inceput sa se vada ca au probleme, lumea a inteles si i-a lasat in pace. Idea este ca la Renault nu merge acelasi lucru pentru ca atat Red Bull cat si Renault stau foarte bine cu motoarele desi Red Bull au avut cateva probleme la inceputul sezonului. Totusi... aici Mercedes a intervenit pentru ca oricum nu puteau sa le dea si lor voie. De ce? Simplu pentru ca cateva curse se parea ca McLaren are toate sansele sa castige campionatul cu multe curse inainte de final, situatie care s-a schimbat diametral opus cel putin pentru moment. Motoarele Mercedes sunt cele mai bun? Bravo lor. Nu stiu exact ce diferenta este dar cei de la Red Bull sau ma rog Renault stiu cu siguranta valoarea cat de cat corecta. Daca ti-ai folosi un pic creierul nu ca Ryan sau ca altii ai vedea ca cam asa stau lucrurile in acest moment. Ca baietii de la Red Bull si-au modificat masina pentru ca stiau ca motorul are o slabiciune, bravo lor. Ca McLaren nu este in stare de acest lucru, pentru moment, cei de la Mercedes vor fi impotriva. Ai inteles? Poti sa citesti ce am scris eu, poti sa te gandesti si evident daca cumva creierul tau gandeste liber si nu incepe iarasi cu prostia aia de fanatism pe care il manifesta toti fanii McLaren, daca incerci sa vezi lucrurile din ambele puncte de vedere, este posibil sa-mi dai dreptate. Este posibil, dar stim bine ca pana acum, chiar daca am avut dreptate, ai ales sa fii la fel de frustrat si fanatic ca si restul fanilor McLaren desi... ca si multi altii poti mai mult. Evident este alegerea ta.

  • sharky_raduku, vineri, 27.08.2010 20:59
    @neogalaxy

    e ca si cum FIA ar fi facut niste gogosi si majoritatea le-au inghitit se pare . In ce consta mai precis repararea acelor probleme ? Are Mercedes vreo vina ca Ferrari au avut probleme la motor ? cat despre furat te contrazic total . Sa-ti dau un exemplu ? F-ductul . La inceputul sezonului radeau unii de gaura aia dar iata ca acum mai toate echipele au implementat sistemul si nu-i mai vad pe presupusii blamand sistemul pt. ca si Ferrari au unul identic .