Red Bull: "Noul regulament tehnic reprezintă un pericol de securitate pentru piloţi"
Adrian Newey, directorul tehnic al Red Bull Racing, avertizează că noul regulament tehnic pentru nasul monoposturilor pune în pericol siguranţa piloţilor în cazul unui accident.
FIA a impus echipelor să construiască monoposturi cu un nas semnificativ mai coborât decât anul trecut din motive de siguranţă, pentru a evita pericolul ca o maşină să "decoleze" de pe circuit în cazul în care loveşte un adversar din spate.
Rezultatul este o grilă de start cu monoposturi cu aspect inestetic în partea frontală, însă Adrian Newey susţine că FIA nu şi-a atins deloc obiectivul declarat. Directorul tehnic al campioanei mondiale Red Bull Racing avertizează că acum va exista pericolul ca, în cazul unui impact din spate, un pilot să-şi "scufunde" monopostul în cel din faţă şi să fie "bombardat" cu numeroase componente ale părţii din spate ale monopostului rival.
"Regulamentul a fost introdus după ce cercetările FIA au arătat că un nas mai scund reduce şansele ca un monopost să fie lansat în aer, cum s-a întâmplat la accidentul lui Mark Webber cu Heikki Kovalainen în 2010. Trebuie să admit că sunt îngrijorat că s-ar putea întâmpla opusul, că monoposturile ar putea deveni submarine. Dacă loveşti spatele unui monopost, ajungi sub el şi primeşti în plină figură structura de siguranţă din spatele monopostului advers, iar acesta este un scenariu mult mai dur. Pentru mine, regula introduce mai multe pericole decât elimină", a declarat britanicul.
În plus, Newey este circumspect şi în privinţa repozitionarii sistemului ERS, care acum trebuie amplasat în faţa motorului, sub rezervorul de combustibil.
"Nu sunt convins de ce este mai sigur aşa decât să pui sistemul ERS în spatele motorului. Aceste baterii pot suferi defecţiuni termice la impacte din cauze dificil de anticipat. este foarte greu de control un incendiu rezultat din cauza bateriilor", a adăugat el.
Via Reuters
asta e, deciziile nu sunt luate intotdeauna de cei care se pricep.