Red Bull: "Noul regulament tehnic reprezintă un pericol de securitate pentru piloţi"

Publicat marţi, 28.01.2014 15:55 de Daniel Popescu

Adrian Newey, directorul tehnic al Red Bull Racing, avertizează că noul regulament tehnic pentru nasul monoposturilor pune în pericol siguranţa piloţilor în cazul unui accident.

FIA a impus echipelor să construiască monoposturi cu un nas semnificativ mai coborât decât anul trecut din motive de siguranţă, pentru a evita pericolul ca o maşină să "decoleze" de pe circuit în cazul în care loveşte un adversar din spate.

Rezultatul este o grilă de start cu monoposturi cu aspect inestetic

în partea frontală, însă Adrian Newey susţine că FIA nu şi-a atins deloc obiectivul declarat. Directorul tehnic al campioanei mondiale Red Bull Racing avertizează că acum va exista pericolul ca, în cazul unui impact din spate, un pilot să-şi "scufunde" monopostul în cel din faţă şi să fie "bombardat" cu numeroase componente ale părţii din spate ale monopostului rival.

"Regulamentul a fost introdus după ce cercetările FIA au arătat că un nas mai scund reduce şansele ca un monopost să fie lansat în aer, cum s-a întâmplat la accidentul lui Mark Webber cu Heikki Kovalainen în 2010. Trebuie să admit că sunt îngrijorat că s-ar putea întâmpla opusul, că monoposturile ar putea deveni submarine. Dacă loveşti spatele unui monopost, ajungi sub el şi primeşti în plină figură structura de siguranţă din spatele monopostului advers, iar acesta este un scenariu mult mai dur. Pentru mine, regula introduce mai multe pericole decât elimină", a declarat britanicul.

În plus, Newey este circumspect şi în privinţa repozitionarii sistemului ERS, care acum trebuie amplasat în faţa motorului, sub rezervorul de combustibil.

"Nu sunt convins de ce este mai sigur aşa decât să pui sistemul ERS în spatele motorului. Aceste baterii pot suferi defecţiuni termice la impacte din cauze dificil de anticipat. este foarte greu de control un incendiu rezultat din cauza bateriilor", a adăugat el.

Via Reuters

  • rachiuion, marţi, 28.01.2014 16:05

    asta e, deciziile nu sunt luate intotdeauna de cei care se pricep.

  • ciuruitu, marţi, 28.01.2014 16:10

    sa (NU) vedeti caterham! ce soc si groaza!!!!

  • popicul, marţi, 28.01.2014 16:18

    Newy incepe cu bagatul de vina la regulament si probabil vrea ca la gume sa se revina la specificatiile din anul precedent. O ia pe coarda securitatii ca e cea mai sensibila. Specialist ne specialist e clar ca botul jos strica socotelile lui cu aerodinamica.

  • intrigatu, marţi, 28.01.2014 16:21

    valeu, caterham nici macar nu are bot!!!

  • fenechiu, marţi, 28.01.2014 16:24

    dar are dreptate ca actuala forma a partii din fata a monoposturilor e o buna trambulina pentru masina din fata spre capul pilotului masinii din spate.

  • Gigi, marţi, 28.01.2014 16:27

    Si-au dat probabil seama ca nu vor mai avea cel mai rapid monopost si sapa dupa scuze, schimbari regulament etc. Astia-s RBR niste plagagiosi.

  • Soxy, marţi, 28.01.2014 16:31

    http://www1.skysports.com/f1/news/22058/9137685/mark-hughes-explains-the-thinking-that-could-be-behind-f1s-new-nose-designs foarte interesant articolul lui Mark Hughes de la SkyF1 pe scurt, design-ul frontal folosit de Mercedes si Ferrari produce mai multa forta de apasare pe aripa fata, in schimb ce se pierde din forta de apasare pe aripa spate (din cauza nasului plat) este compensate de un sasiu mai lung si "canale de radiator" mai lungi si inguste este doar o teorie dar s-ar putea ca Ferrari si MB sa fie cu un pas in fata celorlalti in materie de aerodinamica :)

  • Petrolhead, marţi, 28.01.2014 16:39

    Unde pot vedea masina caterham ?ms.

  • Soxy, marţi, 28.01.2014 16:41

    @Petrolhead aici: https://twitter.com/kamui_kobayashi/status/428166289350086656/photo/1

  • Soxy, marţi, 28.01.2014 16:42

    inca una https://twitter.com/skysportspete/status/428168839327531008/photo/1 nici cei de la Caterham nu exceleaza la estetica :))))

  • Petrolhead, marţi, 28.01.2014 16:56

    Mother of god....O sa avem spectacol, in cele din urma! :))

  • ferr1, marţi, 28.01.2014 21:25

    Pai hai sa revenim repede la cel din 2013, ca tot la fel s-a intamplat si cu pneurilor. Formula 1 e pentru soferii care stiu sa conduca, nu pentru aia care intra in adversar. Ce e F1, masinute tamponate?

  • @ferr, marţi, 28.01.2014 21:50

    te corectez pentru ultima data: nu sunt soferi!! sunt piloti!! Mare diferenta!! Sofer esti tu. Cei care piloteaza sunt piloti.

  • HURT, marţi, 28.01.2014 22:00

    Nu sunt fanul la chelios ,dar frate are dreptate omul, daca franeaza ala din fata mai tarziu decat cel din urma a intrat sub el instantaneu,difuzorul rezisa capatzana la cel din spate nu. Cu sistemul ERS la fel ,fac bateriile alea poc asa de fantezie (sa zicem),ai ramas piron pe linia dreapta sau in vreo sicana sigur te pupa abandonake si careva care inca ii functioneaza ragalia! Nu a zis asa cand ia pus lui Senna nenorocita de suspensie!Uita eminenta cenusie.....ca el a proiectat arma aia si tocmai din cauza lui exista atatea sisteme de protectie in ziua de azi

  • Nu fiti inepti !!!, miercuri, 29.01.2014 09:10

    Atatia ani monoposturile au avut botul "lasat" si nu au fost incidente care sa puna in discutie acest aspect!E un sport periculos prin natura lui,se pot intampla multe incidente,de toate felurile...sa te legi doar de un aspect mi se pare subiectiv.

  • @Hurt, miercuri, 29.01.2014 14:12

    nu suspensia, s-a rupt directia prea subtire. Hotii adevarati au fest cei de la Williams care au furat "cutia neagra" (o chestie care inregistreaza parametri in masina de F1 de atunci) inainte ca Senna sa-si dea duhul deci inainte de a se incepe ancheta. Dar oricum s-a determinat cauza. Williams au spus ca a fost "steering to the slide" aruncand vina in carca pilotului dar si de pe film numai se poate vedea ca nici vorba de asa ceva. http://www.youtube.com/watch?v=ayjOW5DnwgM http://www.youtube.com/watch?v=1NjSIZfG5rk ps: in al doilea link se vorbeste despre steering to the slide