Red Bull sugerează că Webber va fi pilotul numărul doi al echipei în 2013

Publicat sâmbătă, 05.01.2013 11:24 de Daniel Popescu

Helmut Marko a lăsat să se înţeleagă că Mark Webber va fi pilotul numărul doi al echipei Red Bull în acest an, urmând să-l sprijine pe Sebastian Vettel să câştige titlul.

După ce a luptat pentru titlul mondial în 2010, Mark Webber a rămas în umbra coechipierului Sebastian Vettel în ultimii doi ani, iar în 2012 şi-a adjudecat doar două victorii la Monaco şi Silverstone.

Chiar dacă Red Bull susţine că australianul are acelaşi statut în echipa ca şi triplul campion mondial, consultantul Helmut Marko a lăsat să se înţeleagă că situaţia va fi diferită în 2013 prin prisma rezultatelor din ultimii ani.

"Webber ştie ce aşteptăm din partea lui. Vettel şi Webber concurează împreună în cadrul echipei de patru ani. Vettel a terminat o dată pe doi şi a fost campion mondial de trei ori. Statistica vorbeşte de la sine. Nu există niciun motiv să ne gândim că echilibrul puterii se va schimba", a declarat austriacul pentru publicaţia germană Sport Bild.

Cu numai câteva zile înainte de finalul anului, Webber a exclus însă ipoteza că îl va ajuta pe Vettel în 2013, afirmând că va lupta pentru a obţine cele mai bune performanţe.

"Nu mă îndrept spre sezonul 2013 gândindu-mă că voi juca un rol de echipă. Sunt acolo pentru mine însumi, pentru a obţine cel mai bun rezultat posibil, iar pentru a reuşi asta trebuie să fac parte din echipă. Aşa că nu mă gândesc la un rol de susţine, în niciun caz", a declarat el.

Via The Guardian, ESPNF1

  • mavrick, sâmbătă, 05.01.2013 12:20

    Pe baza informatiilor contradictorii mi-ar placea sa-i vad dandu-si pumni in cap unu' celuilalt. O parere buna aveam despre Webber insa faptul ca a negat (si inca o mai face) ca a fost si va fi pilotul numarul 2 la Red Bull nu face decat sa pateze imaginea atat a lui cat si a echipei caci stiti vorba aceea "spune-mi cu cine esti prieten ca sa-ti spun ce vrei sa fi".

  • seby9626, sâmbătă, 05.01.2013 13:21

    ``urmand sa-l sprijine pe Vettel sa castige titlul``-asta spune multe despre echipa Red Bull.Adica la ce echipa,s-a mai pomenit,sa-ti ajuti coechipierul inca din startul sezonului. PS:Si aci subliniez startul sezonului

  • bbrunes, sâmbătă, 05.01.2013 13:32

    Macar cei de la Ferrari sunt capabili sa recunoasca atat echipa, cat si pilotii, spre deosebire de prefacutii de la RBR care neaga si in al 12-lea ceas ordinele de echipa..

  • contraindicatii, sâmbătă, 05.01.2013 13:55

    ...eu nustiu ce veti spune voi insa, din 2010 cind parea ca-s egali, luptau cot la cot sau schimbat distanta intre ei si aici eu cred ca momentul decisiv a fost Turcia 2010, aceluiasi an. Uite, din acel an n-a mai fost nimic asemanator si aici as spune ca asa "in liniste" s-a facut ca Webber e pilot nr.2, iar noi asteptam ca Webber sa ne demonstreze ceva mai mult...Haaa!.:))) Sau mai gindit si la Ham. si Alon pe cind erau coiechipieri si n-au vrut asa sa fie si la ei. Ce mita e Horner!... Webb nu degeaba a purtat discutii cu Ferrari... iar alta echipa n-a mai avut de unde alege...

  • vyctor7, sâmbătă, 05.01.2013 15:01

    Mereu a fost nr 2 la RBR nu se vrea un coleg puternic cu caracter precum Hamilton sau Alonso ca era terminat Vettel

  • danoe, sâmbătă, 05.01.2013 18:44

    de parca ordinea in echipa RBR e de vina ca Ferrari n-a mai aratat nimic din 2008(cind a pierdut titlul dupa dupa linia de sosire)sau mai precis dupa sosirea pilotului Alonso

  • YO, sâmbătă, 05.01.2013 21:05

    2Danoe Aici e vorba ca se dau cocosi ca ei(RBR) nu fac ordine de echipa si arata cu degetul la Ferrari pe cand ei sunt niste prefacuti care fac acelai lucru dar macar Ferrari recunosc ca au un pilot nr 1 in echipa nu ca ei.

  • rbr, sâmbătă, 05.01.2013 21:19

    Wow! Ce surpriza, nici nu ma asteptam la asta. Webber daca avea caracter pleca de la RBR la finalul lui 2010 cand Vettel i-a distrus sansele la titlu. Webber putea fi lejer campion in 2010. RBR daca avea coloana vertebrala il sustinea pe Webber, nu pe Vettel care isi acrosa coechipierul si apoi se dadea victima. RBR in ultimii ani a dat dovada de ipocrizie. Parerea mea e ca a patat imaginea Formulei 1, reusind, prin orice mijloc, sa-si atinga scopurile. O echipa oportunista care si-a creat avantaje profitand de un regulament dezechilibrat. RBR evidentiaza perfect societatea in care traim: Smecherii fenteaza legea si obtin ceea ce doresc. Si mi-a placut aia cand Vettel declara ca RBR se apropie de istoria celor de la Ferrari, iar cineva pe site scrisese asa "Red Bull - energizante. Ferrari - Formula 1" Cred ca acea persoana a spus totul despre Red Bull :D

  • pablo256r, duminică, 06.01.2013 12:54

    Saracu' Mark. Deci el e "copilul de mingi" al lui Seb in sezonul urmator. Pacat. E un pilot bun care este capabil sa conduca si un monopost mai putin performant. dl. Mako se pare ca a uitat cum in prima parte a sezonului "marele" Vettel nu era principalul contracandidat al lui Alonso la titlu. De ce ? Pentru ca nu avea cea mai buna masina. Si totusi colegul lui Seb se descurca cu ea mult mai bine. E o prostie sa declari de la inceput cine e primul si cine e al doilea pilot. Monoposturile au nevoie de dezvoltare. Echipa are nevoie de ajutorul ambilor piloti. S-ar putea ca Seb sau Alonso sa nu se descurce cu noile specificatii de pneuri. Ce vor face cei de la RBR sau Ferrari ? Vor dezavantaja pe cei care sint pe val ? O mare prostie !

  • Marc, duminică, 06.01.2013 18:27

    Webber a avut parte in a doua jumatate a sezonului 2012 de un material tehnic inferior lui Vetel, fapt recunoscut chiar de Horner. Cu arme egale Webber l-a batut pe micutul Vetel insa nu dadea bine la palmares si la PR-ul echipei. Ei vor sa fabrice musai un urmas al lui Schumacher, chiar daca e s-o faca cu forcepsul. Pe diferite site-uri sunt comici mioritici, analisti de duminica care il vad pe Vetel mare nume si elucubreaza in nestire.

  • GrosJan, luni, 07.01.2013 10:55

    buna ideea. Ar trebui copiata de toate echipele. Si sa vezi atunci ce o sa mai lupte la titlu alonso (not) cand o sa-i dispara acest avantaj - politica cu un singur pilot din prima cursa

  • atm, sâmbătă, 12.01.2013 23:00

    Never-ever la Ferrari n-o sa se intample asta. Sau hai sa nu zic niciodata, sa zic totusi "nu prea curand". Ultima line de piloti care a avut sanse egale la Ferrari a fost duetul Alesi-Berger prin anii 1992-1993...Daca Ferrari au fost in stare sa considere campionul mondial titular din 2007 (stiti la cine ma refer) drept pilot nr. 2 in 2008, nu prea mai am ce explicatii multe sa mai dau. Eu unul o sa ma declar multimit daca macar McLaren si Sauber isi vor pastra politica de egalitate pentru anii ce vin. Trendul, din pacate, arata ca mai toti tintesc catre o locomotiva +un secund. Stiu, exista justificari pentru asta, dar eu unul, ca un simplu fan, care-a mai auzit de niscaiva dueluri Senna-Prost, raman fidel ideii (poate invechite) de concurenta in echipa.