Red Bull va pierde o jumătate de secundă pe tur din cauza noilor reguli

Publicat miercuri, 29.06.2011 16:49 de Daniel Popescu

Red Bull Racing anticipează un deficit de o jumătate de secundă din cauza schimbării regulamentului tehnic înainte de Silverstone.

Marele Premiu al Marii Britanii de la sfârşitul săptămânii viitoare va marca interzicerea eliminării gazelor de eşapament prin eleronul spate când pilotul nu apasă pedala de acceleraţie, iar noua regulă va afecta practic toate echipele. Presa internaţională speculează că Red Bull Racing va fi cea mai afectată echipa, întrucât deţine cel mai rapid monopost, iar austriecii estimează un deficit de aproximativ o jumătate de secundă pe tur.

"Ne aşteptăm să pierdem aproximativ 0.5 secunde pe tur fără acest sistem. Totuşi, ne-am pregătit pentru a egaliza asta în termeni de setări şi măsura aerodinamice. Suntem optimişti că ne vom menţine nivelul de performanţă", a declarat Helmut Marko, consultantul celor de la Red Bull.

Austriacul nu a ezitat să critice decizia forului mondial de a schimba regulamentul tehnic în plin sezon competiţional, considerând că o astfel de hotărâre ar fi trebuit luată doar înaintea unui nou sezon.

"Am fi înţeles dacă regula ar fi fost implementată la finalul sezonului, aşa cum s-a întâmplat cu multe decizii recente. Dar să faci asta la jumătatea sezonului este puţin ciudat şi de neînţeles", a adăugat el.

Via | Autosport

  • scuderia, miercuri, 29.06.2011 16:58
    ce e chiar asa de neinteles?

    simplu. stop red bull. la fel cum au facut si cu ferrari in 2005

  • dmd, miercuri, 29.06.2011 17:02

    Se poate sa-i vedem pe locul 3 in materie de performanta pura. De asemenea e posibil sa vedem schimbari mari la varf. Ferrari si Mercedes sa fie primele echipe urmate de RBR si Mclaren...

  • diesel08, miercuri, 29.06.2011 17:13
    Red Bull

    Nu cred ca in materie de perfomanta vor pierde mai mult de 0.2-0.3 s.Ori trebuie sa tinem cont de faptul ca si ceilalti vor pierde, chiar daca nu asa mult insa nu au capacitatea RBR de a inova. Red Bull vor compensa si tot in fata raman. Ierarhia se va pastra. Red Bull cu Mclaren si Ferrari aproape. Mercedes...

  • lxu46, miercuri, 29.06.2011 17:15

    si ceilalti cat o sa piarda? :)

  • tracto91, miercuri, 29.06.2011 18:18
    sunt sigur ca

    Red Bull si McLaren vor fi cele mai afectate echipe dupa aceasta schimbare. NU uitati ca McLaren a mers foarte prost in antrenamentele din iarna iar chiar inainte de cursa din Australia au copiat in detaliu sistemul de evacuare Red Bull si brusc s-au trezit luptand pentru victorii. Ferrari si ea este destul de dezavantajata de acest sistem dar nu la fel de mult. Ferrari si mai ales Mercedes (cu al lor puternic motor) cred ca vor reveni in lupta pentru podium de la egal la egal cu ceilalti.

  • webster, miercuri, 29.06.2011 21:26
    @tracto91

    Cred ca ai dreptate in leg cu deficientele ce vor aparea la RBR, McLaren si Ferrari. S-a vazut chiar si la Valencia ce progrese a facut Toro Rosso cand a folosit un sist de evacuare aproape identic cu cel al lui RBR. Diferenta cred ca va fi mai mare la RBR pt ca tot pachetul aerodinamic a fost creat plecand de la acest sist iar ceilalti s-au adaptat in timp. Ferrari cred ca va avea de suferit cel mai putin pt ca sunt singurii care il au pozitionat diferit. Ca si top al pierderilor vad : RBR , Toro Rosso, Williams, Mercedes , McLaren si ultimul - Ferrari.

  • iolandabalaci, joi, 30.06.2011 08:18
    @webster

    la ce ai bagat williams la pierderi nu stiu

  • WestMclaren, joi, 30.06.2011 08:33
    @lxu46

    Intrebarea ta e perfect justuficata. Daca RBR pierde 0.5s pe tur, restul cat vor pierde? 0.75 - 1.00s pe tur. Parerea mea este ca acest campionat e jucat si la piloti si la constructori

  • webster, joi, 30.06.2011 13:40
    @iolandabalaci

    dc am scris despre williams ? ........ca sa ma intrebi u , o sa ma duc sa ma spovedesc pt aceasta greseala mai postez inca o data 2 link-uri interesante. http://www.youtube.com/user/phipe18#p/u/8/Li-JpbuX4b0 http://www.youtube.com/user/phipe18#p/u/35/t7a5Uel0Xpg