Renault a redus performanţa motorului din motive de fiabilitate
Renault susţine că a fost obligată să reducă performanţa generală a motorului după ce FIA a refuzat să-i acorde o concesie privind noul regulament.
FIA a anunţat sâmbătă dimineaţă că nu va permite constructorului Renault să utilizeze o limitare de 50% în loc de 10% în privinţa gazelor de eşapament eliminate prin eleronul spate în momentul în care pilotul nu accelerează.
În urma acestei decizii, Renault susţine că nu a avut altă alternativă decât să reducă performanţa generală a motorului pentru a evita o eventuală problemă de fiabilitate.
"Fiecare constrângere adiţională are efectul de a reduce optimizarea performanţei motorului în cadrul aceleaşi ferestre de fiabilitate. Întrebarea fundamentală este dacă este efectul este mai mare în cadrul unui grup de echipe, într-un grup de motoare sau chiar în cadrul unui grup de echipe cu acelaşi motor", a declarat Rob White, directorul tehnic al Renault Sport, pentru portalul ESPNF1.
Renault a susţinut încă de vineri că impunerea noilor restricţii pentru sistemul de evacuare va genera probleme de fiabilitate din cauza supraîncălzirii valvelor sistemului de evacuare. Reducerea forţată a performantelor motorului Renault ar putea explica diferenţa de numai o zecime de secundă înregistrată în calificări intre Red Bull Racing şi Ferrari, în condiţiile în care anterior cele două echipe erau despărţite de câteva zecimi de secundă.
Via | ESPNF1
Nu cred ca in calificari a contat problema de fiabilitate a motorului. Este vorba de performanta pe un singur tur. In calificari Red Bull au fost afectati de limitarea utilizarii evacuarii care era foarte bine realizata de echipa austriaca si genera o apasare suplimentara pe puntea spate. Ce spune contructorul Renault, fiabilitatea motoarelor sale se va vedea, eventual, in cursa.