Renault: "Dezvoltarea noilor motoare V6 este o provocare"

Publicat vineri, 12.08.2011 16:07 de Daniel Popescu

Renault susţine că dezvoltarea viitoarelor motoare V6 care vor debuta în F1 în 2014 reprezintă o provocare majoră pentru constructori din cauza celorlalte tehnologii adiacente.

Formula 1 va utiliza motoare în şase cilindri de 1.6 litri începând din sezonul 2014, care teoretic sunt mai uşor de construit decât actualele unităţi V8 introduse în urmă cu patru ani.

Oficialii constructorului Renault susţin însă că dezvoltarea acestora va fi mai dificilă, întrucât tehnologiile aflate în strânsă legătură cu noile unităţi vor contribui la creşterea gradului de complexitate.

"Nu ar trebui să vorbim pur şi simplu despre motoare, ci despre unităţi de putere: motoare V6 de 1.6 litri, unităţi KERS mai mari, putere electrică în pitlane şi altele. Într-un fel este ceva necunoscut. Noile unităţi de putere pentru 2014 sunt cu siguranţă mai complexe şi asta va reprezenta o provocare mai mare", a declarat Rob White, directorul executiv al Renault Sport.

În privinţa echipelor pentru care Renault va furniza motoare în 2014, White anticipează că numărul acestora vă fi patru, la fel cum se va întâmpla şi anul viitor.

"Nu ştim încă cine va furniza motoare în 2014. Acestea sunt proiecte majore de inginerie, dar ne aşteptam să fim la prima cursă din 2014 cu un motor Renault. Ne aşteptăm să avem patru echipe în 2014", a mai precizat el.

În prezent, Renault furnizează motoare pentru Red Bull Racing, Renault şi Lotus, iar de anul viitor Williams se va alătura portofoliului de clienţi.

Via | ESPNF1

  • Davidenko, vineri, 12.08.2011 18:52

    Sunetul unui motor V10 nu va putea fi inlocuit:(

  • flick, duminică, 14.08.2011 15:59
    @davidenko

    ba da,cu un V12

  • marian0904, luni, 15.08.2011 21:59
    V12, V16 . . .

    Nu ar strica un Conservator pt sunetul motoarelor. Ar avea multi adepti. Cred ca pt ei ar ajunge sa se dea cursa la radio.