Renault intenţionează să renunţe la sistemul de evacuare radical
Renault şi-a propus să evalueze un sistem de evacuare tradiţional pentru Marele Premiu al Germaniei, după ce FIA a modificat radical regulamentul la Silverstone.
Limitarea drastică a eliminării gazelor de eşapament prin eleronul spate când pilotul nu apasă acceleraţia a determinat Renault să-şi schimbe radical strategia pentru a doua jumătate a acestui sezon.
Echipa anglo-franceză utilizează cel mai radical sistem de evacuare din Formula 1, prin care gazele de eşapament sunt eliminate prin partea frontală a plăcilor exterioare ale caroseriei, însă performanţele vor avea de suferit din cauza noului regulament.
Chiar dacă FIA a fost de acord ca motoarele Renault să fie limitate la 50% în loc de 20%, echipa anglo-franceză a evaluat recent un sistem de evacuare tradiţional care ar putea fi introdus pe monopost chiar de la Marele Premiu al Germaniei de peste două săptămâni. Decizia este analizată mai ales în contextul în care actualul tip de evacuare utilizat va fi interzis începând de anul viitor.
"Conceptul nostru în privinţa sistemului de evacuare frontal a fost maximizarea evacuării prin podea, aşa că trebuie să lucrăm diferit, mai ales că anul viitor nu va fi permis. Încă mai avem acest concept şi putem câştiga mult în următoarele săptămâni, dar nu vom petrece mult timp pentru dezvoltare dacă este interzis încă din acest an. Ne putem gândi să aducem o astfel de soluţie (n.r - tradiţională) în Germania, dar este prea devreme (n.r - pentru o decizie). L-am construit şi l-am evaluat la un test aerodinamic, dar trebuie să aşteptăm efectele noului regulament dacă vrem să-l aducem la o sesiune de antrenamente", a precizat Eric Boullier, şeful echipei Renault.
Via | Autosport