Renault salută introducerea motoarelor turbo în F1

Publicat joi, 16.12.2010 13:25 de Daniel Popescu

Renault este încântată de introducerea motoarelor turbo în 2013 şi consideră că acest lucru va conduce la apariţia mai multor constructori în Formula 1.

FIA a anunţat recent că Formula 1 va trece de la motoare aspirate de 2.4 litri la unităţi turbo de 1.6 litri începând din sezonul 2013.

Renault este unul dintre constructorii care a sprijinit această iniţiativă, iar francezii consideră că şi alţi producători vor fi tentaţi să furnizeze motoare în competiţie.

"Motorul pentru 2013 deschide jocul. Dosarul FIA este clar: dacă avem inovaţii tehnologice depinde de noi să le introducem. Competiţia este total deschisă şi vom limita costurile prin reguli clare legate de materiale, număr de motoare pe sezon. Dar în termeni de tehnologie suntem liberi. Este o coală albă de hartire pentru toată lumea şi cel mai bun să câştige", a declarat Jean Francois Caubet, directorul executiv al Renault.

Oficialul francez a adăugat că producători precum BMW, Volkswagen sau alţi constructori din Japonia vor fi interesaţi să participe în Formula 1 ca furnizori de motoare.

"Există trei grupuri de constructori. Francezii, inclusiv Renault; germanii, inclusiv Mercedes. Este prea devreme pentru ca BMW să revină, iar Volkswagen ezită. Al treilea grup este format din japonezi, cu toţii au fost la întâlniri şi am fost surprins de interesul lor pentru noul motor. Europenii sunt deja acolo şi, având în vedere că este o tehnologie nouă, nu ne permitem să nu fim acolo", a mai precizat el.

Renault vă fi prezentă în Formula 1 începând de anul viitor doar ca furnizor de motoare, după ce şi-a vândut cele 25% din acţiuni pe care le mai deţinea la Renault F1 Team. Francezii speră ca în 2013, odată cu introducerea noilor motoare, să furnizeze unităţi pentru 4 echipe.

Via | James Allen

  • NeoGalaxy, joi, 16.12.2010 17:15
    Beyond My Fear

    Sunt curios care este grupul francezilor... Grupul Peogeot & Citroen... se gandeste sa intre in Formula 1? Oricum comica situatia pentru ca daca vor intra mai multi producatori de motoare, in loc de 3 echipe Renault poate furniza motoare la maxim 2. La fel si la ceilalti producatori, Mercedes poate sa furnizeze la 2 echipe, Ferrari la fel iar Cosworth poate sa iasa din carti. Lotus se gandeste sa-si faca motor, McLaren la fel, asa ca nu vad cum ar putea un motorist sa echipeze 4 echipe :)