Renault se opune limitarii testelor
Publicatia germana Auto Motor und Sport sustine ca Renault se opune limitarii testelor de la 30.000 la 20.000 de km incepand din 2009.
Ca parte a programului de reducere a costurilor, FIA si FOTA au propus joi micsorarea limitei maxime de teste de la 30.000 la 20.000 km pe an.
Desi surse apropiate situatiei sustin ca majoritatea echipelor au aprobat acest plan, publicatia germana Auto Motor und Sport sustine ca Renault se opune acestei idei.
Sursa citata mentioneaza insa posibilitatea ca actiunea celor de la Renault sa fie politica, stiut fiind faptul ca FIA ar putea introduce motorul unic in cazul in care echipele nu sunt de acord cu reducerea dramatica a costurilor.
Totusi, deciziile FOTA pot fi aplicate cu votul a numai 7 echipe din 10.
...Briatore si Renault sunt interesati ca FOTA sa nu cada de acord in privinta modalitatilor de scadere a costurilor, pentru ca asta ar duce la aplicarea variantei lui Mosley cu motorul unic. Iar pe pozitii fruntase pe lista de furnizori de motoare unice se afla firma Mecachrome prin care Briatore vinde motoarele Renault. Din acest punct de vedere eu vedeam o depunctare la Briatore cel putin daca nu si la Renault, in conditiile in care intentia FIA de introducere a motorului unic este primita cu atata ostilitate de lumea Formulei 1.