Sauber, descalificată din cursa de la Melbourne

Publicat duminică, 27.03.2011 17:19 de Daniel Popescu

Sergio Perez şi Kamui Kobayashi au fost descalificaţi din Marele Premiu al Australiei, întrucât aripa spate a monopostului Sauber încalcă regulamentul tehnic.

Sergio Perez şi Kamui Kobayashi s-au bucurat numai câteva ore de debutul spectaculos în noul sezon al Formulei 1 prin clasarea pe locurile şapte şi opt în Marele Premiu al Australiei la volanul monoposturilor Sauber.

În urma verificărilor de rutină efectuate la monoposturile tuturor echipelor la finalul Marelui Premiu, comisarii de cursă au decis să excludă ambele monoposturi Sauber din clasament pentru încălcarea regulamentului tehnic în privinţa aripii spate.

Potrivit FIA, Sauber a încărcat articolele 3.10.1 şi 3.10.2 din Regulamentul Tehnic, ambele dintre acestea făcând referire la poziţionarea celui mai înalt element al aripii spate. La scurt timp după această decizie, Sauber a informat FIA că intenţionează să facă apel la decizia comisarilor de cursă. Potrivit regulamentului, apelul trebuie făcut în formă scrisă în cel mult 48 de ore de la finalul cursei, însă echipa elveţiană va lua o decizie finală în privinţa înaintării acestuia după ce va analiza aripa spate la fabrica de la Hinwil.

Conţinutul articolelor în cauză a fost modificat începând din acest sezon pentru a evita introducerea unor sisteme de tip F-duct, însă James Key, directorul tehnic al Sauber a exclus varianta că echipa elveţiană a încercat să încalce regulamentul. "Nu am ştiut nimic despre asta până după cursă. Este posibil să fie o omisiune, cu siguranţă fără intenţie, şi nu are nicio legătură cu F-duct sau orice altceva care să contravină regulamentului. De asemenea, nu este un amplificator pentru performanţă. Trebuie să investigăm intern cum a apărut problema", a declarat britanicul.

În urma excluderii monoposturilor Sauber din Marele Premiu al Australiei, Felipe Massa (Ferrari) şi Sebastien Buemi (Toro Rosso) au fost promovaţi pe locurile şapte şi opt, în timp ce Force India şi-a adjudecat ultimele puncte prin Adrian Sutil şi Paul di Resta.

Australia - Clasament revizuit după descalificarea celor de la Sauber:

 

REVISED RESULTS AND STANDINGS

Classified:

Pos  Driver        Team                      
 1.  Vettel        Red Bull-Renault
 2.  Hamilton      McLaren-Mercedes
 3.  Petrov        Renault
 4.  Alonso        Ferrari
 5.  Webber        Red Bull-Renault
 6.  Button        McLaren-Mercedes
 7.  Massa         Ferrari
 8.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari
 9.  Sutil         Force India-Mercedes
10.  Di Resta      Force India-Mercedes
11.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari
12.  Heidfeld      Renault
13.  Trulli        Lotus-Renault
14.  D'Ambrosio    Virgin-Cosworth

World Championship standings, round 1:

Drivers:                    Constructors:             
 1.  Vettel        25        1.  Red Bull-Renault           35
 2.  Hamilton      18        2.  McLaren-Mercedes           26
 3.  Petrov        15        3.  Ferrari                    18
 4.  Alonso        12        4.  Renault                    15
 5.  Webber        10        5.  Toro Rosso-Ferrari          4
 6.  Button         8        6.  Force India                 3
 7.  Massa          6
 8.  Buemi          4
 9.  Sutil          2
10.  di Resta       1

 

  • scuderia, duminică, 27.03.2011 18:11
    pacat

    pacat. pacat penru kobayashi

  • xxxxlsexxy, duminică, 27.03.2011 18:20
    champ

    ok si cu f1champ cum ramane atunci?

  • naikum, duminică, 27.03.2011 19:50
    xxxxl

    Daca citesti regulamentul o sa aflii.

  • michelle_b, duminică, 27.03.2011 19:51
    xxxxlsexxy - easy: regulamentul zice ...

    7. Validarea rezultatelor 7.1 Rezultatele luate in calcul in cadrul concursului F1 Champ sunt cele publicate pe site-ul oficial al Formulei 1 imediat dupa incheierea evenimentelor oficiale (antrenamente, calificari si cursa) in cadrul modului de Live Timing, disponibil la adresa http://www.formula1.com/live_timing. Organizatorii F1 Champ nu isi asuma raspunderea pentru eventualele erori de afisaj ale graficii site-ului oficial al Formulei 1. 7.2 Orice modificare ulterioara a clasamentelor oficiale aparuta in urma contestatiilor depuse de echipe, a deciziilor luate de comisarii de cursa, a descalificarii unui competitor sau din orice alt motiv dupa incheierea unui eveniment oficial (antrenamente, calificari sau cursa) nu va fi luata in considerare in cadrul concursului F1 Champ. 7.3 Rezultatele afisate pe sectiunea de Formula 1 a site-ului Automarket.ro sunt considerate definitive si irevocabile.

  • veba, duminică, 27.03.2011 21:06
    Descalificare

    Extraordinar de "vigilenti" si constiiciosi comisarii de cursa! In calificari n-au vazut nimic? Sunt oare singurii "contravenienti" sau-s chiar atat de naivi ca n-au stiut ce fac si cum pregatesc cursa?? Pe buna dreptate-consider-trebuie sa conteste; daca nu, stiu ei de ce!!!

  • janick, duminică, 27.03.2011 21:10
    Chiar n-au stiut...

    ...pana dupa cursa ca (Sauber) incalca regulamentul?!

  • ctlnmihai, duminică, 27.03.2011 22:32
    wb michelle

    wb michelle

  • johnny_f1, duminică, 27.03.2011 22:41
    @michelle_b

    ms man,eu am pus pe aman2 + sauber la echipa:)))

  • KalEl, luni, 28.03.2011 08:50
    @james key

    imi pare rau pentru nenea asta. necunoasterea regulamentului nu sinonima cu nevinovatia

  • mobius, luni, 28.03.2011 09:33
    ?...

    Descalificarea echipei Sauber mi se pare o decizie exagerata, avand in vedere ca ceea ce au descoperit a fi ne conform cu regulamentul la ei (probabil o scapare fara intentia de a obtine avantaje), nu se compara dupa parerea mea cu dublul deflector cu care Braun GP au castigat in 2009, cu mobilitatea aripii fata cu care a castigat Red Bull in 2010 si cu care se pare ca si in acest an incearca acelasi lucru (Red Bull utilizeaza dupa parerea mea si sistemul KERS intr-un mod neconform cu regulamentul). Se pare ca asa cum se intampla peste tot, legile sunt valabile doar pentru cei mici.

  • danoe, luni, 28.03.2011 23:20

    se pare ca aripa sauberului altfel pozitionate nu aduce nici un avantaj,echipa fiind descalificata preventiv ca nu cumva spatiul disponibil sa ascunda in viitor un F-duct