Schimbarea setărilor motorului, interzisă intre calificări şi cursă

Publicat marţi, 21.06.2011 12:46 de Daniel Popescu

Echipele nu vor mai avea dreptul de a modifica setările motorului intre calificări şi cursă începând cu Marele Premiu al Europei din acest weekend.

Federaţia Internaţională de Automobilism a decis să opereze o nouă schimbare în regulamentul tehnic al Formulei 1 care va intra în vigoare cu efect imediat, de la Marele Premiu al Europei de la finalul acestei săptămâni.

Astfel, echipele nu vor mai avea dreptul de a modifica setările motorului intre calificări şi cursă, decizie în urma căreia nicio echipă nu va mai putea utiliza setări speciale pentru a obţine o poziţie cât mai bună pe grila de start.

Decizia a fost comunicată de Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, prin intermediul unei scrisori transmisă tuturor echipelor şi este în strânsă legătură cu o altă regulă care va intra în vigoare în etapa de la Silverstone, când eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate chiar şi atunci când pilotul nu accelerează va fi de asemenea interzisă.

Teoretic, noua măsură adoptată de FIA va afecta performantele tuturor echipelor, însă întreaga atenţie se concentrează asupra celor de la Red Bull Racing, întrucât aceasta este singura echipă care a plecat din pole position în acest sezon competiţional. Se vehiculează că austriecii utilizează setări speciale pentru îmbunătăţirea aerodinamicii în timpul calificărilor, element ce ar justifica cele şase pole position-uri obţinute de Sebastian Vettel şi performanţa similară realizată de Mark Webber pe circuitul de la Barcelona.

Oficial, FIA susţine că cele două reguli care vor intra în vigoare pe parcursul următoarelor două etape au fost introduse cu scopul de a elimina influenta setărilor motoarelor asupra performantei aerodinamice.

Via | Autosport

  • dmd, marţi, 21.06.2011 13:17

    Acum o sa-i mai vedem si pe altii in pole.

  • Schubler, marţi, 21.06.2011 13:23
    RedBull

    FIA am impresia ca vrea sa ingroape ideile inovatoare Newey&Co pe care nimeni nu reuseste sa le copieze si sa-l trimita inapoi la plansa de desen... Anuleaza avantaje RedBull, unu cate unu pana ii face sa se lupte in pluton. Nu asa trebuia procedat... Deja devine prea evidenta ofensiva impotriva RedBull si nu pare prea corecta modalitatea de abordare, mai ales ca suntem in mijlocul campionatului... Corect nu e pt ca Brawn GP nu a beneficiat de acelasi tratament in 2009 ci le-a fost permis double diffuser si pana au copiat ceilalti era deja castigatori de campionat. Daca masurile astea nu-i vor incetini, FIA deja da impresia ca urmeaza sa lege remorca incarcata cu beton de monopostul RedBull, sa-i puna sa plece in cursa cu un dezavantaj de un tur sau cu cauciucuri de vreme extrema pe uscat si invers pe ploaie.

  • scuderia, marţi, 21.06.2011 13:27
    bravo

    fia doreste sa opreasca dominatia red bull

  • dmd, marţi, 21.06.2011 13:35
    schubler

    Exagerezi..masura va afecta toate echipele nu doar RBR...cat despre avantaje vezi cursa de la Monaco. Cine a fost avantajat?

  • Dpp, marţi, 21.06.2011 13:36
    Mda....

    Nu inteleg de ce nu trec la motoarele de 1.6 turbo incepand de la Valencia..adica e fix aceeasi chestie. Ce campionat mai este asta cand regulile sunt schimbate in mijlocul sezonului. @Schubler: ai dreptate . Oricum , incepand cu Silverstone ,RedBull vor fi obligati de FIA sa isi echipeze masinile cu cauciucuri patrate. Si pentru a castiga , va fi necesar sa-i depaseasca cu un tur pe ceilalti , altfel vor figura ca abandon. Intradevar , omorara spectacolul , dar parca asta a facut si MSC in 2000-2004. Mi se pare cel putin aberanta pozitia FIA.

  • Schubler, marţi, 21.06.2011 13:47
    @dmd

    Ai dreptate... va afecta toate echipele, dar nu atat de mult cat va afecta RedBull... Setarea motorului este in legatura directa cu blown diffuserul, doua detalii care au stat la baza speculatiilor legate de competitivitatea superioara a monopostului RedBull, inca din preseason testing. E logic ca o masura de acest gen, sa afecteze pe cel care are avantajul cel mai mare dat de exploatarea cea mai eficienta a acestor doua detalii: engine mapping si blown diffusor.

  • dmd, marţi, 21.06.2011 14:05
    schubler

    Eliminarea gazelor arse prin deflectorul spate cu ajutorul calibrarii motorului este la limita regulamentului - asa cum a fost si aripa fata flexibila de anul trecut. Iar RBR intr-adevar s-ar putea sa piarda teren fata de urmaritori, dar suntem aproape de jumatatea sezonului si avantajul lor este confortabil putand fi gestionat cu usurinta.

  • geocriss, marţi, 21.06.2011 16:02
    sunt fan McLaren

    cu toate astea nu mi se pare deloc corecta aceasta decizie... dezvoltarile tehnice si strategiile echipelor sunt ceea ce fac diferenta in acest sport, cu atat mai mult cu cat acestea se pot valorifica diferit in calificari si in cursa... nu cred ca ar trebui sa ai traga inapoi pe cei de la Red Bull ca sa poata ajunge si ceilalti mai aproape de ei... fiecare echipa trebuie sa munceasca pentru asta... daca au avut parte de geniul lui Newey, bravo lor... asta inseamna competitie... e lamentabil modul in care FIA tot schimba regulile...

  • doru_s27, marţi, 21.06.2011 18:58
    Schimbari

    Parca il vad iar pe Vettel in pole si urmaritorii la 0.5 distanta sambata. Poate si McLaren au setari optimizate pentru cursa, cand se apropie destul de bine de Red Bull.

  • joker, marţi, 21.06.2011 22:27
    bai asta ii F1 sau ce e pana la urma

    mai da astia nu tin cont de fani , de fatul ca aceasta competitie se numeste f1, dupa mine e foarte simplu dale un buget maxim si fiecare sa faca ce stie mai bine, sa aduca inovati noi nu sa ii limitezi, pe zi ce trece tot mai naspaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa pacatttttttttttttttttttt

  • mobius, marţi, 21.06.2011 23:18
    oare de ce?

    Toate aceste decizii care se iau acum, se iau mult prea tarziu si nu vor putea sa-i afecteze decisiv pe cei de la Red Bull, deoarece au un avans, cum spunea cineva mai sus mult prea mare ca sa mai poata pierde cele doua titluri puse in joc. Este foarte convenabil pentru FIA si Red Bull ca lucrurile sa se echilibreze din acest moment. Din pacate suntem in postura fanilor din fotbalul romanesc, ce comenteaza aprins meciurile vizionate dar nu constientizeaza ca ele sunt dinainte aranjate. Sigur ca limitarile pe care le tot introduce FIA si apoi derogarile sau modificarile de regulament in anumite momente alese doar de aceeasi FIA nu sunt normale, dar se pune intrebarea, de ce le vedem toti anormale iar ei le considera firesti.

  • Redhimihai, miercuri, 22.06.2011 00:43
    RedBull vs FIA

    Faptul ca F1 si regulamentul acesteia contine din ce in ce mai multe reguli si constrangeri nu poate fi decat de apreciat pentru se incearca creerea unui mediu competitiv pentru toti participantii. Cand insa acelasi regulament sufera modificari in timpul sezonului, schimband destul de mult regulile jocului, acest fapt ne poate duce cu gandul la rea intentie. Probabil FIA vrea sa le dea o palma celor de la RedBull spunandu-le intr-un fel sa lase artificiile aerodinamice si sa se concentreze mai mult pe dezvoltarea KERS-ului. Pentru ca devine destul de evident ca in momentul in care RBR nu vor mai putea folosi setari diferite pt Q si Race, si (ipotetic vorbind) nu vor mai dominat calificarile, buna functionare a KERS-ului va fi esentiala pentru a obtine viitoare victorii. E de ras ca o echipa ce il are pe Adrian Newey si conduce campionatul nu poate sa faca acest sistem (cu care pana si echipele mai mici se descurca) sa functioneze. E drept, Newey e mai mult aerodinamician insa o echipa campiona mondiala cu siguranta are resursele necesare (atat umane cat si materiale) pentru a depasi o astfel de problema destul de repede. Asta daca isi da silinta. Anyway, sa nu ii plangem inca pe cei de la RedBull. Nu avem nici o dovada certa ca ei vor fi cei mai afectati de aceasta decizie sau de cea privind limitarea over-runului. Urmeaza doua curse care vor raspunde la aceste doua "enigme" asa ca nu are rost sa ne inflamam degeaba.