Spania: Raikkonen, triumfator la Barcelona!

Publicat duminică, 27.04.2008 16:22 de Daniel Popescu

Ferrari au obtinut dubla la Barcelona, Kimi Raikkonen si Felipe Massa impunandu-se in fata lui Lewis Hamilton, in timp ce Fernando Alonso a fost nevoit sa abandoneze.

Ferrari au plecat excelent in cursa, Kimi Raikkonen conducand plutonul in fata lui Felipe Massa, dupa ce brazilianul a reusit sa-l depaseasca imediat pe Fernando Alonso. In spatele celor trei, Lewis Hamilton a izbutit sa castige o pozitie dupa ce a trecut de Robert Kubica, ale carui temeri referitoare la starturile slabe ale monoposturilor BMW s-au adeverit din nou.

Heikki Kovalainen a incercat sa treaca si el de pilotul polonez, insa tentativele sale nu au fost incununate de succes. Nick Heidfeld a reusit sa castige doua locuri, urcand pana pe locul 7.

In coada plutonului, Sebatian Vettel a avut o coliziune involuntara cu Adrian Sutil, iar debutul dezastruos al pilotului Scuderiei Toro Rosso a continuat si in Spania. Vettel a fost nevoit din nou sa abandoneze in primul tur al cursei, la fel ca si pilotul echipei Force India. In urma acestui incident safety car-ul a fost trimis pe pista pentru cateva tururi.

La reluarea cursei, Nelson Piquet Jr i-a dezamagit pe cei de la Renault dupa ce a facut o excursie pe nisip, brazilianul cazand 8 pozitii pana pe locul 18. Dupa numai doua tururi, acelasi Piquet Jr a incercat sa-l depaseasca pe interior pe Bourdais, insa francezul nu l-a vazut si cei doi s-au ciocnit. Ambii piloti au fost nevoiti sa abandoneze, Anthony Davidson de la Super Aguri avand aceeasi soarta.

In fruntea cursei, Raikkonen si-a inceput marsul triumfal stabiliind record dupa record pe un tur de pista, urmat indeaproape de Massa. Fernando Alonso a reusit sa-l tina la aproximativ o secunda in spate pe Hamilton pana in turul 17 cand fostul campion mondial a oprit la boxe. Asa cum era de anticipat, spaniolul a avut foarte putina benzina in rezervor, iar oprirea sa a durat 9.3 secunde, revenind pe circuit pe locul 11.

Trei tururi mai tarziu a fost randul lui Massa sa realimenteze. Brazilianul a revenit pe locul 8, in spatele lui Jarno Trulli de la Toyota. Mecanicii Ferrari si-au incheiat prima parte a indatoririlor dupa inca un tur, cand Raikkonen a realimentat, campionul mondial alegand tot pneurile soft.

Lewis Hamilton si Robert Kubica au intrat la boxe in acelasi timp, englezul iesind tot in fata pilotului BMW-Sauber. Mai mult decat atat, Hamilton a reusit sa iasa si in fata lui Alonso, castigand astfel o pozitie datorita rapiditatii mecanicilor. Kubica a castigat si el un loc, plasandu-se imediat in spatele lui Hamilton.

In turul 22 al cursei, aflat in virajul 9, Heikki Kovalainen a pierdut controlul volanului, nereusind sa vireze spre dreapta, si s-a izbit violent de zidul din pneuri de pe marginea pistei. Reluarile au aratat ca, cu cateva secunde inainte sa iasa de pe pista, pneul stanga fata al finlandezul a cedat, iar Kovalainen a pierdut controlul volanului. Din cauza vitezei foarte mari, masina finlandezului s-a "ingropat" efectiv in zidul de pneuri, comisarii de cursa reusind cu greu sa traga masina inapoi. Masina de salvare a sosit imediat la fata locului, iar Kovalainen a fost transportat pe targa spre ambulanta.

Safety car-ul a fost trimis din nou pe pista, iar intre timp Barrichello a avut probleme la aripa fata chiar dupa ce a iesit de la boxe. Nick Heidfeld a intrat la boxe intr-un moment in care acest lucru era interzis, insa germanul risca, in caz contrar, sa ramana fara combustibil. In turul 28, safet car-ul a iesit de pe pista, iar cursa a revenit la normal. Heidfeld a fost penalizat cu un stop and go, in timp ce Nico Rosberg s-a luptat cu Jarno Trulli pentru locul 8.

In fruntea cursei, Ferrari au continuat sa domine ostilitatile, in timp ce Hamilton a fost incapabil sa se apropie amenintator de Massa pentru a putea initia un atac.

Spre dezamagirea celor 135,000 de spectatori, motorul monopostului Renault R28 pilotat de Fernando Alonso a cedat in turul 35, iar dublul campion mondial a fost nevoit sa abandoneze in fata propriilor suporteri. Sprijinul aratat de fani nu i-a putut alunga dezamagirea pilotului spaniolul, iar Renault au terminat prematur MP al Spaniei abandonand cu ambele masini, dupa performantele uimitoare din calificarile de sambata.

Sarabanda abandonurile a continuat cu Nico Rosberg in turul 42, germanul avand de asemenea probleme la motor. In urma acestui incident, Giancarlo Fisichella a urcat pe ultimul loc ce aduce puncte pentru piloti.

Felipe Massa a fost primul pilot fruntas care a intrat pentru a doua oara la boxe, in timp ce Raikkonen a realizat din nou cel mai rapid tur al cursei. In turul urmator, alti trei piloti din frunte, Raikkonen, Hamilton si Massa, au realimentat, iesind pe circuit pe aceleasi locuri de pe care au intrat. Primii patru piloti au fost despartiti de numai doua secunde, Mclaren si BMW-Sauber reusind astfel sa se mentina in apropierea celor de la Ferrari.

Dupa mai multe incercari nereusite, Heidfeld a reusit sa treaca de Fisichella urcand pe locul 9, in timp ce Timo Glock si David Coulthard s-au ciocnit usor in timpul unui duel.

Ultimele 10 tururi au fost lipsite de evenimente deosebite, astfel incat Ferrari s-au impus la Barcelona si au devenit lideri in clasamentul constructorilor prin dubla realizata de Raikkonen si Massa. Finlandezul a profitat astfel de pole positionul castigat sambata si s-a distantat in clasamentul pilotilor. Lewis Hamilton a urcat pe treapta a treia a podiumului, insa McLaren au dezamagit in Spania, pierzand contactul de Ferrari.

In spatele sau a terminat Robert Kubica, polonezul surclasandu-l astfel pe coechipierul sau, Nick Heidfeld, care a terminat doar pe locul 9. Desi au avut parte de o cursa foarte linistita, Mark Webber (Red Bull), Jernson Button (Honda), Kazuki Nakajima (Williams) si Jarno Trulli (Toyota) au reusit cu totii sa plece cu puncte din Spania.

Fisichella a ratat de putin castigarea primelor puncte in acest sezon, insa a realizat cea mai buna performanta a anului prin locul 10. In spatele sau s-au clasat Timo Glock (Toyota), David Coulthard (Red Bull) si Takuma Sato (Super Aguri).

S-au consemnat nu mai putin de 9 abandonuri, cele mai sonore nume de pe lista neclasatilor fiind Fernando Alonso (Renault), Heikki Kovalainen (McLaren) si Nico Rosberg (Williams).

Cel mai rapid tur de pista a fost realizat de Kimi Raikkonenin turul 46, finlandezul fiind cronometrat cu 1:21.670.

Potrivit ultimelor informatii, starea de sanatate a lui Heikki Kovalainen este buna.

Rezultatele complete ale cursei pot fi vizualizate aici .

  • SpeedGeorge, duminică, 27.04.2008 17:03
    cursa

    a fost o cursa,nebuna !! o cursa superba...si o etapa exceptionala ! Paste Fericit,va doresc tuturor !!

  • jondaniel, duminică, 27.04.2008 17:06
    @speedgeorge

    felixitari pt castigarea etapei. cred ca decisiv a fost inspiratia ta din timpul testelor. Acolo ai acumulat puncte care te-au ajutat sa te mentii in frunte pana la final. BRAVO.

  • Baghi84, duminică, 27.04.2008 17:07
    Excelenta cursa !

    Pacat ca nu am avut incredere in Kimi si am mers pe Massa ,Paste Fericit tuturor !

  • SpeedGeorge, duminică, 27.04.2008 17:10
    @jondaniel

    multumesc foarte mult ! ai perfecta dreptate,exact asa a si fost .Etapa asta am conduso de la inceput pana la sfarsit.Am avut mult noroc cu testele in aceasta etapa...acolo am acumulat suficiente puncte ca sa castig etapa aceasta! bafta tuturor,F1Champ nu uitati ca este abia la inceput >Paste fericit,inca o data turor !!

  • szzsoci, duminică, 27.04.2008 17:11
    Locul 2 :-)

    Pacat ca nu am avut incredere in Webber...:-( A fost o etapa lunga :-) BRAVO Kimi!

  • sharky_raduku, duminică, 27.04.2008 17:18
    ShArKy

    bv george ...eu am avut echipa perfecta dar din pacate mam clasat doar pe 14 :(...din cauza ca am mizat pe massa in calificari..

  • ally_great, duminică, 27.04.2008 21:20
    bv george

    George ai fost tare toata etapa, bv. Cu putin mai multa incredere pt Kimi, intram poate si eu in top 10. Am reusit abia locul 15 etapa asta...

  • ricsaba, duminică, 27.04.2008 22:12
    Alonso

    Nu pot sa nu atrag atentia asupra evolutiei foarte bune a pilotului. Faptul ca a fost la dist. f. mica de pole si cursa excelenta pana la abandon prevestesc un rival de temut pentru Ferrari. Se pare ca aerodinamica masinii a fost mult imbunatatita si acum depinde de inginerii Renault ca sa aduca si motorul la o fiabilitate ca sa reziste pana la sfarsitul curselor. Eu personal cred in capacitatea lor si sper ca in viitorul cat mai apropiat să vedem curse mai animate in care macar 3-4 echipe vor avea sanse reale la podium. (Ma gandesc la Ferrari, Renault şi BMW) Se pare ca McLaren incet se pierde din plutonul fruntas. Hamilton ca pilot este un talent extraordinar, dar dezvoltarea masinii nu este domeniul lui. Plecarea lui Alonso va insemna pentru McLaren iesirea din luptă pentru titlu. Ferrari cat il au pe Schumacher vor ramane fara dubiu favoritul nr 1 in F1.