Teste Jerez, ziua 2: Vettel, cel mai rapid. Defecţiuni tehnice pentru Mercedes, McLaren şi Red Bull

Publicat luni, 02.02.2015 18:00 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel a stabilit cel mai bun timp în a doua zi de teste de la Jerez, în care Mercedes, Red Bull Racing şi McLaren au avut parte de dificultăţi tehnice. Lotus a efectuat primele tururi cu noul monopost.

A doua zi de teste din cadrul sesiunii de evaluare de la Jerez s-a desfăşurat fără incidente majore, însă apariţia surprinzătoare a ploii în cursul după-amiezii a bulversat complet programul echipelor, iar multe dintre acestea au preferat să reducă semnificativ ieşirile pe circuit.

În acest context, timpii stabiliţi în

cursul dimineţii au rămas în mare parte reprezentativi, chiar dacă au existat fluctuaţii minore şi în prima parte a după-amiezii.

La fel ca duminică, Sebastian Vettel a fost cel mai rapid după ce a fost cronometrat cu 1:20.984 la volanul monopostului Ferrari, după o serie de tururi rapide efectuate în cursul dimineţii.

Sauber a ocupat încă o dată a doua poziţie în clasamentul general, de data aceasta prin intermediul lui Felipe Nasr, însă cel mai probabil aceste rezultate se datorează şi utilizării unei cantităţi reduse de combustibil. Williams şi-a trecut în cont un loc trei prin Valtteri Bottas, care l-a surclasat astfel pe Lewis Hamilton.

Deşi britanicul a parcursul 73 de tururi dimineaţă, Mercedes a întâmpinat primele probleme de natură tehnică atunci când pilotul s-a oprit la intrarea în pitlane. Deşi iniţial echipa a speculat că este doar o problemă minoră, Mercedes a anunţat ulterior că a descoperit o scurgere de apă la o componentă defecta şi a renunţat la test cu peste o oră înainte de final.

Max Verstappen şi-a trecut în cont locul cinci pentru Toro Rosso, în timp ce Lotus a terminat pe şase la prima prezenţă pe circuitul de la Jerez. Echipa a absentat duminică de pe circuit, întrucât monopostul E23 a sosit abia spre seară, însă parcursul de luni a fost unul încurajator până la apariţia unei defecţiuni la trenul de rulare.

La rândul lor, cei de la McLaren au avut parte de noi defecţiuni tehnice. Jenson Button a reuşit să parcurgă doar cinci tururi înainte ca o defecţiune la motorul Honda "similară cu cea de duminică" să necesite revenirea la boxe. Inginerii au petrecut câteva ore în garaj înainte de a-l trimite pe Button pe circuit într-un tur lent, iar britanicul a revenit imediat la boxe.

Red Bull Racing nu a efectuat niciun tur cronometrat după ce Daniil Kvyat a ieşit în decor şi a avariat aripa faţă. Echipa avea la dispoziţie o singură componentă de acest fel, astfel că rusul a efectuat câteva tururi fără aripa faţă, însă a revenit ulterior la boxe şi nu a mai ieşit pe traseu. 

Teste Jerez - Rezultate ziua 2: 

LocPilotEchipaTimpDiferentaTururi
1 Sebastian Vettel Ferrari 1m20.984s - 89
2 Felipe Nasr Sauber 1m21.867s 0.883s 88
3 Valtteri Bottas Williams 1m22.319s 1.335s 61
4 Lewis Hamilton Mercedes 1m22.490s 1.506s 91
5 Max Verstappen Toro Rosso 1m24.167s 3.183s 73
6 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1m25.802s 4.818s 41
7 Jenson Button McLaren/Honda 1m54.655s 33.671s 6
8 Daniil Kvyat Red Bull/Renault - - 18

Automarket va publica marti dimineaţă o galerie foto şi video cu cele mai importante imagini din prima zi de teste de la Jerez, pe lângă informaţii complete despre programul fiecărei echipe. 

Prima zi de teste de la Jerez:

▶ Cronica primei zile de teste
▶ Rezumatul primei zile de teste
▶ Prima zi de teste în 10 imagini

Sesiunea de teste de la Jerez pe Automarket

▶ ştiri zilnice cu cele mai importante evenimente de pe circuit;
▶ cronicile fiecărei zile de teste, publicate în jurul orei 18:00;
▶ galerii foto şi rezumate video de la fiecare zi de teste, publicate în dimineaţa următoare;
▶ analiză legată de perspectivele fiecărei echipe, publicată la finalul sesiunii de teste.

  • iulianimi, luni, 02.02.2015 18:39

    Poza cu Vettel in Ferrari - parca ar fi Schumacher. http://www.speedsport-magazine.com/motorsport/formula-level1/formula-1/2006/photo-scuderia-ferrari-ferrari-248-f1-schumacher-9507~9507.html

  • Ha,ha,ha..., luni, 02.02.2015 18:39

    Cum am mai spus,sunt teste si nu stim cum le abordeaza fiecare echipa,insa fara sa imi fac iluzii prea mari ca altii de pe aici,nu pot sa nu fiu totusi surprins de Sauber...motorizati de...? ;)

  • @iulianimi, luni, 02.02.2015 18:43

    Daaaa....cum ti ai dat seama?!Asta am vrut si eu sa scriu,mai ales in poza asta seamana la ochi si mai ales la mimica fetzei ! :))))))))))))))))) Sa nu-mi spui ca te refereai doar la casca si nu ai observat ce am vazut eu ! :)))))))))))

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 02.02.2015 18:44

    Cred ca daca si la ultimul test la Barcelona inainte de Melbourne or sa faca tot atatea tururi, voi intra in coma.

  • Iulianaimi, luni, 02.02.2015 18:45

    Seamana grozav cu Schumacher. Doar seamana.

  • @Mclaren_Mircea_1984, luni, 02.02.2015 18:45

    Doamne ajuta ! :)))))

  • @iulianimi, luni, 02.02.2015 18:49

    La ce seamana mai omule?!Ce vezi tu si eu/noi nu?Se vede o casca,ai tu ceva pe retina imprimat,sau asta vrei tu sa vezi?Zau...e bine sa ai imaginatie,dar...totusi.E ca si cum ai pune nume oualelor facute de aceasi gaina !

  • hooo, luni, 02.02.2015 18:50

    Hai sa o luam altfel. In 2014 echipa cu cei mai multi km in teste au fost Mercedes. In curse insa n-au fost cea mai fiabila masina. In 2014, primele teste, Raikkonen si Alonso aveau cei mai buni timpi. In cursa insa....Iar RedBull in teste erau....vai de mama lor. Au terminat pe locul 2. De ce va bateti capul dupa niste teste, eu asta n-o pot pricepe. Stati fratilor sa inceapa campionatul, sa vedem niste calificari, niste curse.

  • Ha,ha,ha..., luni, 02.02.2015 18:55

    @hooo Asa e,stim...cei mai multi dintre noi!Dar daca tot a inceput sa invarta baietii rotile...dam si noi cu parerea,poate de nerabdare ?! :)

  • iulianimi, luni, 02.02.2015 19:03

    Felul cum sta in cockpit. Credeati ca seamana la perciuni! Data viitoare o sa desenez .

  • @iulianimi, luni, 02.02.2015 19:07

    Bine ca ai macar simtul umorului,nu esti pierdut chiar de tot !

  • Andi, luni, 02.02.2015 19:12

    @iulianimi ---Cum poate sta in cockpit?! Daca ai sti ceva fizica probabil ca ti-ai da seama ca in acelasi viraj absolut toate capetele cu casca pe ele seamana. Ori tu vezi si altceva in afara de casca pilotului si manuta de pe volan iar atunci, ar fi interesant sa desenezi ce vezi in plus ;)...poate chiar seamana :))

  • ferr1, luni, 02.02.2015 19:18

    Nici nu mai avem nevoie de campionat. Deja Vettel demonstrează că e un campion... al testelor. Toți piloții seamănă cu Schumacher, dacă-i pui în Ferrari și dacă le dai aceeași cască. Toți stau la fel în mașină, pt că toate mașinile au același scaun și aceeași poziție. Toți înclină capul la fel în viraje. Diferența e făcută de rezultate. Adică Schumacher n-a fost niciodată bătut de coechipier, mai ales unul nou venit.

  • @ferr1, luni, 02.02.2015 19:45

    Care esti tu ironic,bine ca sunt altii ce posteaza aici si ai tu dupa ce face "rezumat",ca dupa ceea ce postezi tu de obicei...vai si amar,cele mai multe comentarii iti sunt ascunse datorita voturilor negative,asa ca posteaza draq si tu ceva de la tine!Ceva sa aibe logica si discernamant,de preferat! ;)

  • tabla de 1, luni, 02.02.2015 20:04

    ferr asta plange dupa alonso stai linistit el doar se da impartial cand vine vb de piloti si alte echipe,in visele lui umede alonso n a fost batut de coechipier never!

  • CristianRus, luni, 02.02.2015 20:14

    @Mclaren_Mircea_1984 Tine-te tare Mircea, nu ceda, nu dispera, talentul trebuie sa iasa odata la iveala si ma refer la Mc, H, A.

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 02.02.2015 20:18

    Boullier a spus la Sky ca mine vor avea un motor nou. Sunt prea multe probleme electrice la actualul motor.

  • marius_kji, luni, 02.02.2015 20:24

    Nu inseamna nimic primele doua zile(Mercedes va domina din nou),insa pt. psihic este destul de bine.Eu cred ca este o pagina alba pt. Vettel odata cu venirea la Ferrari si este foarte determinat.Dar mai e mult pana departe!Go Vettel

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 02.02.2015 21:07

    Uzurpatorul :)))))))

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 02.02.2015 21:09

    Sper ca lumea stie care e originalul, cel cu _ intre Mircea si 1984 si nu cel cu __

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 02.02.2015 21:10

    Userul meu este din 2009 si are peste 1700 de posturi. Cretinul asta a aparut doar azi 2.02.2012.

  • Ferrari, luni, 02.02.2015 22:12

    @Mclaren_Mircea__1984 In Romania exista o vorba veche, o vorba veche din batrani care spune cam asa: "Prostul nu ii prost destul daca nu ii si fudul" , o vorba care tie ti se aplica perfect!

  • xxxxlsexxy, luni, 02.02.2015 22:41

    SIngurul lucru care reiese din teste pana acuma, e ca McLaren au probleme mari, in rest Vettel pe primul loc da bine la presa, asta nu inseamna ca nu e competitiv insa mi se pare ca e prea competitiv ceea ce da de gandit,adica daca de pe un an pe altul Ferrari da 1,5 secunde la Mercedes, nici nu mai are rost sa inceapa competitia, dar totusi sper ca Ferrari n-au masina 100% pentru ca Mercedes sigur nu o au, poate pe la 60%

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 02.02.2015 22:41

    @Ferrari Super i-ai zis uzurpatorului :)))

  • ARM, marţi, 03.02.2015 10:06

    @AutoMarket, oare nu se poate sterge clona dintre cei doi Mircea, discutiile devin mult prea penibile si lipsite de sens si logica, parca am fi intr-un spital de psihiatrie!

  • Soxy, marţi, 03.02.2015 10:27

    @Fanii Ferrari si McLaren articol interesant de pe sky F1 dezbate evolutia monoposturilor Ferrari si McLaren fata de 2014 si explica suprematia MB, respectiv sansele pentru 2015 pe scurt: Dpdv aerodinamic McLaren este mult peste 2014, probabil cap la cap cu MB si RBR in 2015, dar motorul honda este departe de MB Ferrari fata de 2014 este mult mai eficient ca si aerodinamica si au reusit sa se apropie de MB la o diferenta de 30 CP pe care in timpul anului mai pot sa o reduca, p[racti la ora actuala Ferrari are al 2 lea cea mai buna unitate de propulsie scurt pe 2, MB este cu 1 un an ianintea celorlati (Ferrari si McLaren au ajuns cu masina de 2015 unde erau ei in 2014) MB va castiga si in 2015 dar mai dificil, Ferrari chiar are sanse sa castige curse daca Renault nu a reusit suficient sa se apropie de MB si Ferrari atunci all in al MB este in fata cu 1 sec pe tur si RBR cu Ferrari dupa ei (RBR are eficienta aerodinamica la nivelul MB sau chiar peste ei, slabiciunea RBR este clar unitatea Renault) McLaren depinde de 100% de Honda, daca reusesc sa o scaota la capat cu motorul, vor lupta pentru victorii Daca toate stelele se aduna atunci vom avea un campionat animat cu mai multi piloti victoriosi :) Forza Rossa! iata linkul http://www1.skysports.com/f1/news/22058/9695979/ferrari-and-mclarens-new-cars-go-in-search-of-downforce-after-2014-woes

  • AndreiF1, marţi, 03.02.2015 11:53

    Sunt doar primele teste, cele de la Barcelona o sa fie probabil si mai interesante ca acestea.