Testul pentru tineri piloţi s-a transformat într-un test pentru pneuri
FIA a anunţat că piloţii titulari ai echipelor vor putea urca în cockpit în testul pentru tineri piloţi din 17-19 iulie, sesiunea devenind practic un test pentru evaluarea pneurilor Pirelli.
FIA a anunţat luni seara primele măsuri concrete prin care încearcă să ajute Pirelli să elimine problemele cu pneurile de la Marele Premiu al Marii Britanii.
Forul mondial a anunţat o schimbare de urgenţă a regulamentului sportiv prin care va permite piloţilor titulari să urce la volan în sesiunea de teste pentru tineri piloţi care va avea loc în perioada 17-19 iulie chiar pe circuitul de la Silverstone.
Inevitabil, toate echipele vor profita la maxim de această oportunitate şi vor utiliza ambii piloţi titulari în cadrul testelor, astfel că sesiunea se va transforma practic într-un test pentru evaluarea pneurilor Pirelli. Totuşi, este posibil ca testele să fie prelungite cu o zi pentru a permite şi tinerilor piloţi să efectueze teste.
"Prioritatea noastră este să asigurăm siguranţa tuturor celor din Formula 1 şi cred că incidentele de la Silverstone reprezintă o îngrijorare reală la adresa securităţii. Prin urmare, am luat decizia de a altera testul pentru tineri piloţi pentru a permite echipelor să utilizeze piloţii pe care îi consideră potriviţi pentru a munci la dezvoltarea pneurilor cu scopul de a evita problemele din Marea Britanie", a declarat Jean Todt, preşedintele FIA.
FIA a interzis celor de la Mercedes să participe la testul pentru tineri piloţi ca pedeapsă pentru evaluarea cu Pirelli de la Barcelona din aprilie, iar măsura va rămâne în vigoare chiar dacă testul a fost deschis şi pentru piloţii titulari.
"În ciuda schimbărilor anunţate pentru test, Mercedes a acceptat să nu participe la test în interesul sportului, conform deciziei recente a Tribunalului International", precizează FIA într-un comunicat de presă.
De asemenea, FIA intenţionează să modifice regulamentul tehnic pentru că Pirelli să aibă libertatea de a schimba structura şi compoziţiile pneurilor în timpul sezonului şi fără acordul unanim al echipelor.
Via FIA
Un lucru bun!