Toyota amana utilizarea KERS pentru jumatatea lui 2009
Presedintele Toyota, John Howett, a dezvaluit ca japonezii vor utiliza noul sistem KERS doar de la jumatatea sezonului 2009.
Tehnologia KERS va fi introdusa in Formula 1 la inceputul sezonului 2009, insa utilizarea sistemului este optionala anul viitor.
Echipele au inca probleme in gasirea unui compromis ideal pentru KERS, intrucat intregul sistem cantareste intre 25 si 60 de kg.
Din acest motiv, avantajul utilizarii tehnologiei KERS ar putea fi anulat de greutatea suplimentara a monopostului.
Potrivit unor informatii dezvaluite de publicatia Autosport, echipele din Formula 1 au avut o intalnire secreta pe aceasta tema cu ocazia Marelui Premiu al Chinei din urma cu doua saptamani. Seful echipei McLaren, Ron Dennis, a facut vineri o declaratie surprizatoare despre aceasta intalnire: "Exista o echipa care nu intentioneaza sa aiba sistemul KERS pe masini", a spus Dennis.
Sambata, jurnalistii de la Autosport au descoperit ca echipa in cauza este Toyota, presedintele John Howett confirmand speculatiile. "Muncim din plin la KERS, dar oamenii subestimeaza cel mai mari provocari", a explicat el.
"In ianuarie vom rula o masina cu KERS, dar va fi doar o platforma de test, iar sentimentul nostru este ca cel mai devreme vom concura cu KERS la jumatatea sezonului. Deci nu e vorba ca nu vom concura cu KERS, dar pozitia noastra este diferita de cea a altor echipe".
Introducerea tehnologiei KERS este complicata de faptul ca Bridgestone vor aduce din nou pneurile slick in F1, astfel ca echipele vor dori ca partea din fata a masinii sa fie mai grea decat spatele.
Coproprietarul Williams, Patrick Head, spune ca aceasta dilema ar putea forta si alte echipe sa amane introducerea KERS la inceputul sezonului. "Acum avem patru santuri pe pneurile fata si patru santuri pe pneurile spate", explica Head. "Cand elimini aceste santuri, zona de contact din fata se mareste mai mult in raport cu zona de contact din spate. De aceea, foarte probabil, echipele vor dori sa distribuie o greutate mai mare in fata".
Pentru noi, din cauza tehnologiei KERS, este foarte dificil sa obtinem distrubutia greutatilor de care vom avea nevoie anul viitor. Cred ca vor fi multe echipe care vor incepe sezonul fara a fi echipate cu KERS".
Trebuie sa ne reamintim ca utilizand tehnologia KERS diferenta este de 0.1-0.3 secunde, poate 0.35 secunde pe tur. O distrubutie de greutate neadecvata pentru pneuri cu mai mult de un procent sau doua va face o diferenta mai mare decat aceste 0.1-0.2 secunde pe tur. Sunt cateva echipe care vor gandi astfel la inceputul anului".