Vettel critică piloţii care concurează în F1 datorită sponsorilor

Publicat marţi, 01.03.2011 17:28 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel susţine că unii dintre piloţii care plătesc pentru a concura în Formula 1 sunt "obstacole mişcătoare", problemă ce se va acutiza în opinia sa în sezonul 2011.

Retragerea constructorilor Honda, BMW şi Toyota pe parcursul a numai 12 luni şi situaţia economică dificilă a echipelor mici a determinat o creştere accelerată a numărului de piloţi care îşi plătesc locul în Formula 1 prin intermediul sponsorilor.

Aflat la adăpostul celui mai rapid monopostul din sezonul precedent, campionul mondial Sebastian Vettel avertizează că unii dintre aceşti piloţi reprezintă un adevărat pericol pentru cei care luptă pentru victorie.

"Există un risc pentru noi dacă piloţii care sunt depăşiţi cu un tur sunt imprevizibili. Există unii piloţi în pluton despre care ştim că sunt obstacole mişcătoare", a declarat pilotul echipei Red Bull Racing pentru postul austriac de televiziune Servus TV.

În plus, germanul avertizează că situaţia va deveni şi mai complexă în acest sezon, întrucât piloţii vor avea pe volan doua butoane suplimentare: cel pentru KERS şi cel pentru modificarea aripii spate.

Ambele trebuie utilizate pe liniile drepte ale circuitelor ca manevre suplimentare de depăşire, motiv pentru care Vettel a criticat din nou implementarea noilor măsuri. "Este ca şi cum ai pilota un monopost în timp ce te joci pe telefonul mobil", a concluzionat el.

Via | GMM

  • coman_norbert, marţi, 01.03.2011 17:35
    "celui mai rapid monopost"

    @Daniel vezi graba facilitează greșelile... în altă ordine de idei, are dreptate Vettel. Dar spuneam că asta nu mai este F1 de mulți ani. Nu valoarea contează ci cașcavalul.

  • luk gram'afon, marţi, 01.03.2011 17:58
    articulat giratoriu

    celui mai rapid monopostul regret dar, ie doo greseali gramatica pe zilele astazi care'este pana de la afintiuri de soare

  • ivan, marţi, 01.03.2011 17:59

    in prezent multi vin si nu au habar de f1 si pentru cei care red ca schumy e gata de el va propun uitativa la acest video http://www.youtube.com/watch?v=Hlk5qQgRLnM

  • ivan, marţi, 01.03.2011 18:03

    uitativa bine cum se chinuie cu masina si sa nu va mai aud ca e bosorag etc. eu cred ca un hamilton fara bilute ar fi acrosat pe toti la rand asa ca pe viitor sa nu va mai vad ca postati aici ca niste mari piloti de curse ce sunteti !!!!!!!!

  • luk, marţi, 01.03.2011 18:18
    nici o opinie

    am vrut sa mai postez ceva, de'al naibii si din teribilism. cedez avantajos volan cui imi gaseste masina, accept oferte anticipate. autoturism de strada. in viata mea nu m'am vazut la volanul unui bolid de'asta sageata. dealtfel detin permis categoria b degeaba.

  • toreador023, marţi, 01.03.2011 18:25
    marketing

    F1 este un produs bun:)... multi sponsori arunca bani grei...

  • Aliuta, marţi, 01.03.2011 18:28

    deci sa incepem cu Alonso, care sta acolo doar din cauza lui Santander.

  • ivanele, marţi, 01.03.2011 18:33

    mai pune si tu mana pe o "carte de F1". In limbajul pilotilor, cand spui despre un pilot ca "se chinuie cu masina" inseamna ca nu-i prea iese pilotajul. Dar pe tine te-a invatat Miki, e de inteles ardelene.

  • ayrton_4ever, marţi, 01.03.2011 18:59
    Aliuta

    Aliuta...Santander a intrat in f1 din cauza lui ALonso....asta e una....a doua ar fi....o echipa de top...gen ferrari...mclaren....nu iau un pilot doar pentru sponsori... dimpotriva.....il platesc milioane de dolari sa vinsa sa piloteze pentru ei....pentru ca are valoare....vezi senna...prost...mansell...hakkinen...schumacher....alonso..

  • ayrton_4ever, marţi, 01.03.2011 19:00
    Aliuta

    ia...nu iau...scuze

  • Aliuta, marţi, 01.03.2011 19:09

    Halonsou mo, hare varoale.

  • BBC, marţi, 01.03.2011 19:10
    vettel s-a facut mare in masina tare! dar nu se stie ce va face cu una mica...

    vorbeste si acesta mult. Sa vad ce va face cind masina nu-l va ajuta! S-a vazut nu numai o data cind era pe la mijlocul plutonului cu masina sa excelenta si totuna brinza mare nu dovedea... In asa monopost care a avut la dispozitie cred ca si unul din codas era astazi campion in locul sau. Cred ca era mai bine zis daca avea pretentii la echipele slabe, INCOMPETENTE care incurca mai mult decit acei piloti. Pe de o parte in cazul lui Hulkenb. (ca a fost inlocuit) este un pur adevar, e unul de valoare si pacat ca n-a avut un sponsori..

  • coman_norbert, marţi, 01.03.2011 19:48
    @ivan

    Chiar frumos filmulețul... adeverește ceea ce am susținut anterior: -Schumi este foarte bun la starturile de cursă... urcă măcar 1, 2, 3 poziții.... dar pe durată lungă, sau el sau mașina cedează. Ivan nu înțeleg de ce te ofici? Schumacher rămâne oricum cel mai titrat (deci cel mai bun) pilot de F1; indiferent de ce comentează niște ageamii pe un site oarecare într-o țară care nu este nici măcar trecută pe harta Formulei 1. Dar hai să privim piloții tineri, ei sunt viitorul! Schumi este la apus, chiar dacă mai poate, nu mai este tânăr. Eu de Vettel și de Hamilton nu sunt convins (nu spun că Hamilton nu este bun, dar el a fost din start avantajat). De ce? Ptr că au beneficiat din start de mașini puternice. Cei drept Vettel a câștigat o cursă și la volanul unui Toro Rosso. Kubica este de multe ori fenomenal, pe o mașină inferioară. Kobayashi este și el spectaculos.

  • mobius, marţi, 01.03.2011 20:13
    cred ca,

    Vettel este ca de obicei in ultimul timp si mai ales de cand a castigat campionatul, arogant. Nu mai are loc de nimeni pe circuite, il deranjeaza pilotii sponsorizati, pilotii mai buni ca el, masinile slabe, isi face probleme ca vezi Doamne, anumiti piloti nu se vor descurca cu cele doua butoane in plus si i-ar putea face probleme in cursa, etc. Cat despre Schumacher, ar fi de amintit ce spune Alonso despre el si anume ca este singurul pilot pe care il ia in calcul in lupta pentru titlu in acesst sezon. Ar putea fi adevarat avand in vedere si progresele inregistrate de Mercedes, dar ar putea sa fie si un raspuns la razboiul psihologic ce se poarta in mod constant impotriva sa.

  • diesel08, marţi, 01.03.2011 20:25

    O sa fie comic, multi se vor incurca in volan:)

  • ivan, marţi, 01.03.2011 21:03
    coman_norbert

    nu ma oftic doar k am vrut sa le dau peste nas celor care sunt anti schumy stiu inteleg k schumy este la apus dar totusi si acuma daca are o masina buna sterge pe jos cu toti ei bine tineretul e viitorul cum ai spus dar totusi tineri de azi mai mult stiu sa se planga tecat sa depaseasca !!!!!!!!!

  • bernd, miercuri, 02.03.2011 04:38
    raport de forte

    Iata ce crede Sam Michael, directorul tehnic de la Williams despre raportul de forte din F1: "Very subjectively, I'd say you've got Ferrari and Red Bull at the front at least four tenths faster than anyone else, then I think you've got a pack which is Renault, Toro Rosso, Williams and even Sauber, then another three or four tenths back to Mercedes and McLaren, then another step back to the last three. That's definitely what the picture was in Barcelona."

  • tr, miercuri, 02.03.2011 09:43
    @englezu

    chiar nu puteai sa spui tu ideia acestei fraze in romana...chiar era nevoie de Ctrl+c/v?... Multi nu cunosc engleza, eu la fel. Daca vii cu ceva, fa-l sa fie pe intelesul tuturor...

  • bernd, miercuri, 02.03.2011 10:05
    @romanu

    Sam Michael crede ca RBR si Ferrari sunt in fata celorlalte echipe cu cel putin 0.4sec/tur, urmeaza un pluton format din Renault, williams, Toro Rosso si Sauber, apoi Mercedes si Mclaren.Exista google translate, desi nu e stralucit :))

  • traian, miercuri, 02.03.2011 10:30
    ber

    si cam de ce ar trebui sa-ti fac eu treaba pe care ar trebui s-o faci tu??? Nu e cazul sa-mi dai informatii des google, cred ca stiu toti des aceasta... sau poate crezi ca daca nu stiu engl nu stiu nici netul???

  • marian0904, miercuri, 02.03.2011 16:37
    masina mica

    Vettel nu are dreptate luandu-se de piloti. Cred ca vinovatii principali sunt sponsorii, care promoveaza piloti nationali. S-ar putea ca pt ei, sponsorii, castigul de imagine sa fie mai mare decat daca ar sustine un pilot mai valoros, care, eventual ar si castiga curse. Alonso e un caz special, Santander promovandu-l cand era deja 2xCM. Cineva posta mai sus ca Vet e mare pt ca are o masina tare. Probabil a uitat de Monza 2008 (?) cand Vet a castigat cu un TR.