Webber: "Raikkonen îl va determina pe Alonso să fie mai bun în calificări"

Publicat vineri, 13.09.2013 16:14 de Daniel Popescu

Mark Webber anticipează că Fernando Alonso va obţine rezultate mai bune în calificări în 2014 întrucât se va afla sub presiunea lui Kimi Raikkonen.

Revenirea lui Kimi Raikkonen la Ferrari în sezonul următor este una controversată în condiţiile în care Fernando Alonso s-a obişnuit să fie liderul echipei în cei trei ani în care l-a avut coechipier pe Felipe Massa.

În opinia lui Mark Webber, transferul actualului pilot Lotus va avea însă un efect benefic, iar Alonso va obţine rezultate mai bune în calificările din sezonul următor, întrucât se va afla sub presiunea finlandezului.

"Cred că Alonso va vedea asta ca pe un element pozitiv. Pentru mine, partea bună este că Alonso va trebui să forţeze mai mult sâmbăta. Kimi îl va 'salta' şi îl va ajuta să scoată mai mult sâmbăta. În cazul curselor nu există nicio îndoială, ştim că Fernando este briliant, dar Kimi îl va duce la un alt nivel în zilele de sâmbătă", a declarat el.

Alonso nu a mai plecat din pole position de la Marele Premiu al Spaniei din luna mai a anului trecut, iar în acest sezon cel mai bun rezultat al său în calificări a fost locul trei. Totuşi, Webber admite că există cel puţin un indiciu că relaţia dintre Alonso şi Raikkonen ar putea deveni tensionată în cursul anului viitor.

"Echipa trebuie să fie atentă din punct de vedere tehnic. Ştim că Raikkonen este un tip fenomenal, dar va fi interesant să vedem dacă Alonso simte că este egalul său în termeni de dezvoltare a monopostului. Anul viitor există o mare provocare tehnică. Ambii piloţi trebuie să dea totul şi nu cred că Fernando va fi fericit dacă totul se va întâmpla doar de partea lui a garajului", a adăugat el.

Via ESPNF1

  • adica?, vineri, 13.09.2013 16:55

    ce vrei sa zici? ca alonso nu a mers la maxim in calificari? se poate sa fie iesit din forma pentru ca a avut un coechipier lent

  • MB, vineri, 13.09.2013 18:02

    Pe mine ma paste gandul ca Ferrari in calificari ar putea merge in acelasi ritm ca RB insa si-ar deteriora la maxim pneurile, asa ca poate Alonso de fiecare data a ales sa mearga pe principiul "invata sa pierzi o lupta ca sa castigi un razboi". Razboiul cu vitelul nu l-a castigat insa de fiecare data castiga pozitii bune in cursa.

  • modre, vineri, 13.09.2013 18:44

    Eu zic ca cel mai bine e sa-si betoneze acel sistem ERS pentru cursa...33 de secunde dintr-un tur e cam mult. Daca nu ai ERS-ul bun in cursa, adio podium...poate chiar adio puncte.

  • ferr, vineri, 13.09.2013 19:43

    ERS, ERS, dar sa scoata prostia asta de DRS. Deja monoposturile devin atat de rapide incat nu se mai poate depasi nici cu DRS, pe unele circuite. E prea fals DRS. Si in plus nu-ti ofera nicio sansa de-a te apara in fata unui pilot care-l foloseste. In toate sporturile exista aparare. Pe vremuri pilotii se luptau ca sa-si apere pozitia. Azi daca esti prins, trebuie sa stai si sa te uiti cum te depaseste... Deja devine enervanta chestia asta cu Alonso-Raikkonen. Ii apreciez pentru ca nu evita sa se intalneasca in cadrul aceleiasi echipe. Din partea mea Prost are cel mai mare respect. Omul ala niciodata n-a fugit de coechipieri puternici ca Lauda, Senna, Hill, Mansell - toti campioni.

  • danoe, vineri, 13.09.2013 21:14

    de parca l-ar fi concurat pe Massa in calificari,nu pe Hamilton sau Vettel

  • dany, sâmbătă, 14.09.2013 08:43

    @ferr Senna spunea: ”puneti in masina alaturi de mine pe oricine!” Era cel mai rapid si nu se temea de nimeni. Prost in schimb dezvoltase dupa 1990 un complex legat de brazilian iar Ayrton il batea aproape de fiecare data! De altfel Prost a plecat in 1990 la Ferrari ca sa scape de Senna...

  • ferr, duminică, 15.09.2013 00:22

    In 1989 Prost l-a batut pe Senna. Probabil ar mai fi facut-o inca o data daca alegea sa ramana la McLaren. McLaren avea cel mai rapid monopost, iar pe urma au venit cei de la Williams. Iar Prost l-a mai batut inca o data pe Senna in 93. Nu asa arata un om complexat... Nu stiu ce sa zic. Asta cu "cel mai rapid" e penibila si puerila. Vrei sa spui ca Senna cu un Marussia ar fi obtinut astazi pole-uri? :)) Isi batea coechipierul? Pai si Bianchi o face; asta inseamna ca-i cel mai rapid? Nu ma iau dupa vorbe, ma iau dupa fapte. Faptele demonstreaza ca Prost nu s-a ferit sa aiba coechipieri puternici, poate cei mai puternici de pe grila si cu siguranta a avut unul dintre cei mai puternici din istoria Formulei 1 - Senna. Unde cred ca singurul mare castigator a fost publicul ce s-a bucurat de acele curse intre doua legende.

  • dany, duminică, 15.09.2013 21:53

    Iti inteleg argumentul perfect mai ales ca in acea perioada (copil spre adolescent fiind) il simpatizam pe Prost si aveam o aversiune impotriva lui Senna mai ceva decat cea prezenta impotriva lui Alonso! Dar dincolo de asta am realizat dupa 1 mai 1994 cat de mare a fost brazilianul! Insusi Prost spunea ca Ron Dennis i-a cerut parerea daca sa il aduca la McLaren pe Nelson Piquet sau Ayrton Senna! Prost l-a recomandat pe Senna si a recunoscut ca a fost o mare greseala... francezul era dublu campion mondial si a fost dominat in 1988 de cel ce trebuia teoretic sa ii fie locotenent! Uita-te cate pole-uri a avut fiecare si de asemenea o sa vezi ca Prost a castigat majoritatea curselor nu prin duel direct cu Senna ci mai ales conjunctural (probleme tehnice etc ale brazilianului). Situatia a fost asemanatoare in 1989 iar Senna a pierdut titlul in urma descalificarii de la Suzuka (desi castigase acea cursa, pe motiv ca nu a respectat configuratia circuitului in sicana dupa coliziunea cu Prost) ... dar sa nu uitam ca presedintele FIA era francezul Jean Marie Balestre! Cati piloti nu ies in decor in zilele noastre si nu parcurg o sicana sau un viraj si nu sunt descalificati? Iti aduci amninte ce a facut Raikkonen anul trecut la Interlagos? Nu contest faptul ca Prost a fost un mare pilot numai ca el a parut mai putin valoros deoarece la un moment dat cariera i s-a intersectat (chiar in aceeasi echipa) cu cea a unuia mai bun! Senna parea in acea perioada cam in aceeasi situatie cu Floyd Mayweather in boxul zilelor noastre...

  • dany, duminică, 15.09.2013 21:59

    In 1993 Prost a castigat cu un Williams care era mai dominator decat Red Bull-ul din zilele noastre! Asta cu complexatul nu e ”analiza” proprie ci e parerea lui James Hunt (decedat in 1993 in urma unui atac de cord) si ale carui analize asupra curselor erau prezentate pe scurt in revista Autoturism, prima revista moderna auto romaneasca de dupa 1990...