Williams va folosi o aripă spate inovatoare la Montreal
Williams va evalua în antrenamentele din Canada o aripă spate cu un profil curbat. Obiectivul echipei este să obţină o performanţă mai mare din partea sistemului DRS.
Pastor Maldonado a obţinut o victorie surprinzătoare pentru Williams în Marele Premiu al Spaniei, însă echipa britanică nu a fost capabilă să obţină rezultate la fel de bune şi în alte curse din cauza performanţelor modeste din calificări.
Una dintre explicaţii este ineficenţa sistemului Drag Reduction System (DRS) utilizat de Williams, esenţial pentru obţinerea unui timp bun în calificări, iar echipa speră că a găsit o rezolvare printr-un nou design al aripii spate.
Astfel, Williams va evalua în antrenamentele libere de vineri o aripă spate cu un design agresiv, care beneficiază de un profil curbat.
"Avem o nouă aripă spate aici şi sper că va fi mai bună pentru DRS, dar şi pentru restul weekendului. Trebuie să facem o descoperire. Trebuie să testăm vineri şi să analizăm multe lucruri la monopost. Avem un pachet aerodinamic complet nou, aşa că vom vedea", a declarat Maldonado.
Problemele celor de la Williams cu sistemul DRS au fost evidenţiate anterior şi de Bruno Senna, care anticipează că poate urca cu până la patru poziţii pe grila de start dacă echipa remediază această deficienţă.
"Dacă putem câştiga trei zecimi din efectul DRS, ceea ce nu este imposibil, atunci câştigăm deja trei sau patru poziţii. Ştim că toate celelalte echipe au avantaje mai mari de pe urma DRS, aşa că pentru noi este dificil pe circuitele cu linii drepte lungi", a precizat brazilianul.
Circuitul de la Montreal benenficiază de o linie dreaptă foarte lungă care prevede ultimul viraj, iar în timpul cursei sistemul DRS va putea fi activat în această zonă pe o distanţă de 600 de metri.
Via | Autosport