20% din mașinile electrice vândute în Europa sunt fabricate în China
În urma unui studiu realizat de un ONG, a ieșit faptul că una din cinci mașini electrice vândute în Europa este fabricată în China. Acest număr este preconizat să crească în acest an.
În Europa, vehiculele electrice produse în China devin din ce în ce mai comune. Anul trecut, din aproximativ 300.000 de vehicule electrice vândute în Uniunea Europeană, 19,5% au fost produse în China, iar acest număr va crește, conform unui articol publicat de un ONG numit T&E.
Articolul prezice că vehiculele electrice produse în China vor reprezenta 25% din cota de piață a vehiculelor electrice din UE în acest an, dacă traiectoria din anul trecut continuă. Acest lucru include modele de la Tesla și Dacia, dar și de la companii chinezești precum BYD.
Anul trecut, cel mai mare importator de vehicule electrice produse în China în UE a fost Tesla (28%), urmat de Dacia (20%). Cu toate acestea, ritmul în care producătorii auto chinezi își intensifică exporturile în UE a crescut rapid.
Acest număr este pe cale să crească și mai mult, cu ONG-ul care prezice că mărci auto autohtone precum BYD, MG, NIO și altele ar putea ajunge să reprezinte 20% din piața de vehicule electrice până în 2027.
De obicei, vehiculele electrice produse în China sunt mai ieftine decât competitorii lor produși în Europa, ceea ce este benefic pentru clienți. Cu toate acestea, achiziționarea unui număr mare de mașini fabricate în străinătate înseamnă că banii vor părăsi Europa, finanțând dezvoltarea ulterioară a vehiculelor electrice în China.
Cu toate acestea, T&E oferă câteva soluții la aceste probleme, cea mai importantă fiind creșterea tarifelor de import. În prezent, UE are o taxă de import de 10% pentru vehiculele electrice produse în China, dar ONG-ul crede că creșterea acestei taxe la 25% ar avea numai efecte pozitive pe termen lung.
O opțiune similară, dar mai riguroasă, este discutată și în Statele Unite. Majorarea tarifului ar face vehiculele electrice de dimensiuni medii chinezești mai scumpe decât competitorii lor din UE, în timp ce SUV-urile compacte și mașinile mai mari ar rămâne ceva mai ieftine.
Tariful de import pentru celulele de baterii ar trebui, de asemenea, să fie majorat, având în vedere că în prezent este de doar 1,3% în UE, cel mai mic în comparație cu China (care percepe 10% pentru celulele fabricate în UE) și Statele Unite (10,9% pentru celulele fabricate în China).
Producători majori chinezi, precum BYD și CATL, își gândesc deja viitorul și planifică să construiască fabrici în UE care ar evita tarifele majorate, oferind totodată oportunități de muncă pentru lucrătorii locali.
Eram convins ca e mai mare, la câtă isterie e în ultima vreme cu invazia chinezească, va mai crește la un 30% probabil, dar nici asa nu mi se pare de speriat, ar fi fost grav acest procent din totalul mașinilor, nu doar al electricelor.