5 lucruri pe care trebuie să le ştii despre noile etichete pentru anvelope

Publicat joi, 15.11.2012 17:35 de Automarket

Automarket vă prezintă cinci lucruri esenţiale pe care trebuie să le ştiţi despre noile etichete obligatorii pentru anvelope.

Noile etichete obligatorii pentru anvelope au marcat confuzie în rândul consumatorilor, aceştia fiind puşi în faţa unui standard nou, aplicat tuturor producătorilor de anvelope. Cu fiecare lege nouă, apar atât critici, cât şi susţinători ai acesteia. Producătorii de anvelope nu au criticat apariţia etichetelor, dar mulţi au considerat că informaţiile furnizate nu erau suficiente pentru a elucida calităţile unui pneu.

Automarket şi Nokian vă prezintă pe scurt cinci elemente esenţiale despre noile etichete pentru anvelopele vândute în Uniunea Europeană.

ALTE ARTICOLE DIN DOSAR:
 

  • Ce date îţi oferă noile etichete pentru anvelope?

    Etichetele prezente pe anvelopele vândute după 1 noiembrie 2012 trebuie să prezinte trei elemente cheie: economia de combustibil, aderenţa pe asfalt umed şi zgomotul la rulare. Primele două elemente sunt notate de la A la G, pe când al treilea criteriu este cotat de la 1 la 3, cu un semn care prezintă un difuzor ataşat unui pneu şi o valoare de decibeli. Anvelope ideală ar trebui să afişeze "A, A, )", iar valoarea decibelilor trebuie să fie cât mai scăzută.
  • Ce anvelope trebuie să aibă etichetă?

    Etichetele pentru anvelope au devenit obligatorii de la 1 noiembrie 2012. Deşi existenţa acestora era cunoscută de mai multe luni, unii comercianţi ar putea avea anvelope pe stoc care să nu prezinte respectivele etichete. Regula dictată de Uniunea Europeană vizează toate anvelopele produse după prima jumătate a anului curent, iar eticheta obligatorie trebuie să fie amplasată pe fiecare anvelopă în parte, indiferent de cât de multe achiziţionaţi.
  • Diferenţa dintre o anvelopă "A" şi o anvelopă "G"

    Din moment ce există anvelope bine cotate şi anvelope mai puţin bine cotate, nu putem să nu ne întrebăm cât de mare este diferenţa între acestea. Informaţiile furnizate de Uniunea Europeană spun că, în aceleaşi condiţii, la frânarea de la 80 km/h, diferenţa între o anvelopă "A" şi o anvelopă "F" este de peste 18 metri la frânarea pe asfalt umed, în aceleaşi condiţii atmosferice. În materie de consum de carburant, diferenţa dintre o anvelopă "A" şi o anvelopă "G" este de 0.63 litri la sută de-a lungul întreagii durate de viaţă, totalizând aproximativ 80 de litri.
  • Ce date caută consumatorii?

    Un studiu recent a relevat faptul că şoferii tineri sunt mai interesaţi de siguranţa rutieră decât de economisirea carburantului. Astfel, tinerii preferă anvelopele cu un scor mai bun la capitolul "frânare pe carosabil umed" în faţa unei anvelope cu un scor mai bun la capitolul "economie de carburant". Dintre toate criteriile prezente pe noile etichete obligatorii pentru anvelope, zgomotul realizat de acestea pare să fie printre cele mai puţin importante informaţii.
  • Ce date ar fi vrut producătorii să prezinte?

    Mai mulţi producători de pneuri, printre care se numără Nokian, Michelin, Pirelli, Goodyear şi Continental, spun că etichetele sunt utile, dar că informaţiile furnizate sunt insuficiente pentru a-i arăta consumatorului care sunt cele mai bune anvelope pentru nevoile sale şi că mai multe criterii de testare ar fi lămurit cu uşurinţă un client nehotărât. Din fericire, testele ADAC ne prezintă în fiecare an rezultatele la frânarea pe asfalt uscat, stabilitatea pe uscat şi pe ud şi alte caracteristici de acest gen. În principiu, etichetele arată 3 caracteristici din 17 câte sunt necesare pentru înţelegerea clară a capacităţilor unei anvelope de iarnă.
Mai departe...
  • Fra, joi, 15.11.2012 18:32

    Va rog sa-mi spuneti cum ati calculat cei 80 de litri din slide-ul 3. Merci.

  • unckle, vineri, 16.11.2012 09:48

    @Fra - este un calcul mega-standardizat ce vine din normele UE. Realitatea este ca masina consuma atat de mult cat apesi tu pedala ;)

  • taz, vineri, 16.11.2012 14:30

    slide-ul 3 spune totul, mai bine iti iei anvelope cu care sa franezi mai bine decat sa faci o economie de carburant care intr-o luna normala nu inseamna mai mult de 1-2 litri (calcul simplu facut pt. durata de viata al anvelopei).

  • Jean, luni, 19.11.2012 12:59

    Cum se face ca Nokian, Michelin, Pirelli, Goodyear şi Continental abia dupa ce a cerut UE au venit si ei sa se dea cu parerea ca nu e de ajuns ce scrie pe eticheta. Puteau foarte bine sa se uneasca intr-o asociatie pentru informarea fraierilor si sa promoveze etichetarea anvelopelor mult inainte de astia de la UE, dar nu au facut-o. Asta spune multe despre marketingul celor mentionati mai sus. (nu ma referr la produse ;) )

  • Liz, joi, 22.11.2012 13:44

    @ Jean - testele pentru anvelope de iarna in vederea etichetarii au fost efectuate la +20 grade Celsius. se stie insa ca pneurile de iarna isi fac treaba de la +7 grade Celsius in jos. Mai mult decat atat, pe etichete nu ai niciun parametru foarte relevant pt iarna: aderenta pe gheata / zapada, rezistenta la slush planare (deraparea pe lapovita) si alte chestiuni asemanatoare. in plus, orice cauciuc de iarna este mai zgomots decat unul de vara.