60 de ani de la debutul unei legende: Mercedes-Benz 230 SL
Constructorul german de automobile sărbătorește șase decenii de la debutul modelului 230 SL (W113). Acesta a fost produs din 1963 și până în 1971, fiind replicat în aproape 49.000 de exemplare.
În luna martie 1963, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Mercedes-Benz prezenta lumii întregi modelul 230 SL (W113). O decapotabilă care înlocuia nu unul, ci două modele cu renume la acea vreme: 300 SL Roadster și 190 SL.
Mercedes-Benz 230 SL era disponibil cu un plafon retractabil, din material textil, dar, opțional, era disponibil și unul de tip hardtop. Designul modelului german era semnat de Friedrich Geiger.
Pe lângă o serie de inovații în materie de siguranță, 230 SL a marcat și debutul unei transmisii automate cu 4 rapoarte în gama lui SL. Aceasta era, desigur, opțională.
Inițial, Mercedes-Benz 230 SL era echipat cu un motor cu șase cilindri, de 2.3 litri, care dezvolta 150 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 11.1 secunde. Viteza maxima era de 200 km/h.
La finalul anului 1966, 230 SL a fost înlocuit de 250 SL. Capacitatea cilindrică a motorului a crescut la 2.496 cmc, dar puterea a rămas neschimbată. Chiar și așa, valoarea cuplului a crescut, tocmai de aceea repriza 0 - 100 km/h dura cu 1.1 secunde mai puțin.
Aceasta nu era singura modificare. Mașina era echipată cu regulator de frână, frâne mai mari pe față și frâne cu disc pe spate.
Doi ani mai târziu, Mercedes-Benz lansa modelul 280 SL. De această dată cu un motor de 2.8 litri, unitatea cu șase cilindri dezvolta 170 CP și putea atinge 100 de km/h în 9 secunde.
După 48.912 exemplare construite în total, modelul W113 a fost pensionat în 1971.
Chiar și în ziua de azi, modelele din seria W113 sunt foarte căutate de colecționari care plătesc chiar și 156.000 de euro pentru un 280 SL în stare perfectă.
via Mercedes-Benz
sl pe partia de schi? soc pt soferii de azi. astept versiunea la priza.