911 electrificat: noua generație Porsche 911 va fi prima care va oferi versiuni hibride, implicit una plug-in hybrid sport
Era electrificării atinge și cea mai respectată mașină sport a tuturor timpurilor. Porsche 911 va oferi pe nou-lansata generație 992 o versiune hibridă plug-in care promite să păstreze caracteristicile sportive pure ale modelelor pe benzină.
Porsche a anunțat oficial, prin vocea directorului biroului de dezvoltare a mașinilor din gama sportivă, că noua generație 911, lansată la finalul lunii noiembrie la Los Angeles și disponibilă în Europa din 2019, va fi prima care va primi o versiune mild hybrid și, ulterior, una hibridă plug-in.
August Achleitner le-a confirmat britanicilor de la Autocar faptul că noul 911 va intra în cursul celor 7 ani de carieră ai generației cu nume de cod intern 992 în era electrificării. Deși nu există informații punctuale despre momentul lansării viitoarelor versiuni mild hybrid și plug-in hybrid ale sportivei germane, este foarte posibil ca apariția lor să aibă loc după 2021, în momentul în care 911 va trece printr-un facelift.
Reperul Panamera
Varianta hibridă plug-in a lui 911 va fi cea mai interesantă ofertă Porsche, inspirația și experiența Porsche venind, spune Achleitner, din gama de hibrizi plug-in disponibilă pe Panamera. Berlina celor de la Porsche oferă pe noua generație două versiuni hibride: Panamera 4 E-Hybrid oferă un sistem de propulsie benzină-electric de 462 CP (4.6 secunde pentru 0-100 km/h), în timp ce Panamera Turbo S E-Hybrid vine cu 680 CP și 850 Nm și cu doar 3.4 secunde pentru 0-100 km/h.
Această ultimă versiune va juca rol de reper pentru viitorul 911 hibrid plug-in, cifrele sale urmând să arunce varianta încărcabilă la priză în zona de performanțe a actualului 911 Turbo S (607 CP, 750 Nm).
Construcție flexibilă
În perspectiva lansării primelor versiuni hibride ale lui 911, inginerii Porsche au anticipat poziționarea elementelor suplimentare necesare în special versiunii plug-in și au pregătit o platformă flexibilă care poate găzdui atât motorul electric suplimentar, care va fi montat în partea posterioară a mașinii, cât și pachetul de baterii, care urmează să fie așezat în partea din față a lui 911. În acest fel, inginerii germani vor echilibra masa totală mai mare a versiunii hibride plug-in cu o distribuție a maselor mai bună decât cea existentă pe versiunile cu motoare pe benzină ale coupe-ului sportiv (39:61).
Noul 911 hibrid plug-in va oferi și posibilitatea rulării pur electrice cu o autonomie de circa 40-50 de kilometri.
via Autocar