A doua generație BMW X1 primește o serie de motorizări noi cu trei cilindri

Publicat luni, 07.09.2015 12:53 de Dragoș Băltățeanu

BMW va introduce o serie de motoare noi pentru cel mai mic crossover din gama sa: X1. Trei noi propulsoare vor fi introduse, atât benzină, cât și diesel.

A doua generație a crossover-ului BMW X1 va primi trei noi motorizări. Pentru prima dată, cel mai mic SUV din gama constructorului bavarez va avea sub capotă motorul cu trei cilindri, proaspăt lansat în prima parte a anului. Unitatea de 1.5 litri se va regăsi pe modelul BMW X1 sDrive18i. Motorul pe benzină dezvoltă 136 CP și 220 Nm, iar puterea este transmisă către puntea față prin intermediul unei cutii manuale cu șase trepte sau, opțional cu ajutorul unei cutii de viteze automate tot cu șase trepte.

Această versiune va avea un consum mediu de carburant de 5.1 litri/100 km și va avea nevoie de 9.7 secunde pentru a atinge 100 km/oră.

Alături de unitatea pe benzină de 1.5 litri, noul BMW X1 va mai primi și două motorizări diesel. Prima dintre ele are tot trei cilindri, tot 1.5 litri, generează 116 CP și 271 Nm și echipează versiunea cu tracțiune față sDrive16d. Consumul de carburant este de doar 3.9 litri/100 km, iar accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 11.1 secunde.

A treia versiune ce va intra în gama modelului X1 este xDrive18d, model ce va echipat cu un motor turbodiesel cu patru cilindri de 150 CP asociat cu o cutie manuală cu șase trepte sau automată cu opt trepte. Sprintul de la 0 la 100 km/oră se face în 9.2 secunde, iar viteza de top este de 204 km/oră. Consumul mediu anunțat este de 4.7 litri/100 km.

Via worldcarfans

  • eee, luni, 07.09.2015 13:05

    mda, asta a fost visul meu inca din copilarie: un bmw cu motor cu 3 cilindri diesel, de 116 cp, ca pe duster ...

  • scamel, luni, 07.09.2015 14:22

    ba eu asteptam 2,0 d 150 cp x drive pe x3 ca pentru saraci. a venit dar la x1 care e prea mica.

  • Sam93, luni, 07.09.2015 14:50

    Nu vreau sa credeti ca-s hater BMW, pentru ca chiar am iubit multe dintre modelele acestei marci, dar pentru numele lui dumnezeu, 1.5 litri, 3 cilindri, diesel cu tractiune fata. Combinatia asta nu ii doar patetica pentru un brand premium, dar si blasfematoare la istoria si spiritul marcii BMW. Imi pare rau ca s-a ajuns aici. Probabil din cauza incercarii de a reduce media CO2 la nivel de marca.

  • vianu, luni, 07.09.2015 15:10

    istoria BMW bifeaza si bubble car-uri....modele de care sunt tare mandri bavarezii asta asa, ca chestie PS. io cand eram mic visam la M1 si dupa aia imi cazuse cu tronc 850i. :)

  • Andrei, luni, 07.09.2015 16:51

    Asta era buna ca gluma de 1 Aprilie: BMW cu motor in 3 cilindri. Un fel de Trabant mai cu pretentii premium si fara caroserie din carton presat. Au ajuns si cei de la BMW de rasul lumii. Si mai radeau unii de motoarele Toyota diesel de 90 CP. Pai alea trag mai bine un Auris decat va trage motorul de 136 CP benzina un X1. Banuiesc ca nu va avea nimeni tupeu sa se bage la liniute cu un astfel de motor si sigur nu e pentru piata din Romania.

  • someone, luni, 07.09.2015 16:58

    dar si I8 are motor in 3 cilindri, oare ala e mai putin premium sau de "rasu' lumii"? si da, aveti dreptate, in romania nu o sa se vanda asa ceva, in romania BMW inseamna 3l si 6 cilindri minim, sau altfel nu esti bagat in seama. revenind aproape la subiect, generatia 2 de X1 arata mai mult a suv decat prima. si nu ma indoiesc ca, 3 cilindri sau 4, cei de la BMW si-au facut foarte bine temele inainte sa il scoata pe piata

  • Scorpionul_negru, luni, 07.09.2015 17:04

    Accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 11.1 secunde este rusionoasa pt. un BMW nou nout ! REPET ! RUSINOS !! Nu as cumpara asa ceva.

  • mda, luni, 07.09.2015 17:06

    BMW cu motor in 3 cilindrii este si hibridul i8 :) Un fel de trabant mai cu pretentii premium ... care era zicala cu vulpea si strugurii ? sigur sunt acrii ! motorizari mici cu noxe si consumuri reduce , ideale pentru flote ! " Circa 80% dintre posesorii celui mai mic model BMW, Seria 1, cred ca masina in cauza are tractiune pe rotile din fata, aceasta avand de fapt tractiune spate. " citez dintr-un articol referitor la tractiunea altui model de clasa mica marca BMW

  • ISUS, luni, 07.09.2015 18:34

    Scuzati-ma ca intervin, dar mi se pare o prostie sa plangeti atata dupa istoria bmw, blasfemii si alte tampenii. E o masina care in primul rand nu vi se adreseaza! Blasfemie ar fi sa nu-ti ofere alternative insa atata timp cat poti sa ti alegi atatea variante cu atatea motoare si tractiune si pe roata de rezerva, mi se pare co va plangeti aiurea-n tramvai.

  • Sam93, luni, 07.09.2015 22:27

    @CRISTOS Mai isuse cristoase, marit salvator al omenirii, mars de aici daca crezi ca eu as da peste 30 de mii de euro pe o masina asa-zis premium, SUV chiar, cu motor diesel de 116 cai in 3 cilindri care prinde suta in peste 11 secunde. Sa nu mai vorbim daca imi bag toata familia in ea si o umplu de bagaje. Atunci prinde suta in 15 secunde. Nu pare foarte premium nu-i asa cand tu nu poti face un Ford Focus 1.5 diesel? Acuma nu ma intelegeti gresit, imi place masina. Eu un progres in comparatie cu vechea generatie, in special la designul exterior si interior, dar si la tehnologie in general. Dar pur si simplu nu concep sa platesc un pret premium in 2015, pe un vehicul care abia se misca pe drum.

  • Scorpionul_negru, luni, 07.09.2015 23:30

    Corect Sam93 ! Nu inteleg ce a fost in mintea celor de la BMW sa se injoseasca cu un asemenea motoras. Macar daca ii mai punea o turbina ceva sa se miste mai repede. 11 sec e enorm pt. un BMW !

  • @Sam93, marţi, 08.09.2015 00:19

    Cum ziceam, mi-ai confirmat, masina nu ti se adreseaza. Ca tu concepi sau nu, e problema ta de depasit in viata. Ca tu iei un x1 sa pui toata familia si bagaje e iarasi problema ta dar masina asta are ca target si companiile de exemplu, unde se vand flote intregi. Aceste companii pt ca sunt asa mari si au multe, multe masini, au si reguli,a acestea sa fie cat mai eco friendly. Drept urmare, un motor de 1,5 va fi arhi suficient pentru 95% din situatiile zilnice de trafic, are norme scazute dar in rest, te bucuri de un pachet premium. Sa inteleg atunci ca si mercedes incepe sa nu mai fie premium pt care motor de 1.5 diesel sau ? Si nu te mai amara, ca nu concepi sa platesti pretul asta pe o masina premium in 2015 care abia se misca, pentru ca nu o sa-l platesti. Relax, te agiti degeaba

  • Sam93, marţi, 08.09.2015 12:45

    @Cel care nu poate sa-si aleaga un username Drag anonim, daca BMW proiecteaza masini pentru flotele corporatiste in primul rand, atunci ne-am dus pe apa sambetei. Nu stiu de ce ar trebui sa fie alea atat de "eco-friendly" pana la urma. Motivul e clar ca vor sa scada media CO2 la nivel de marca, si motorul asta pacaleste ciclu NEDC la greu. BMW era candva o marca de lux. Acum mai putintel. Si da, dispretuiesc ca Mercedes foloseste 1.5 Dci pe A-class. Dar totusi, nu poti compara un SUV cu A Class. Categorii de greutate diferita. In plus, Mercedes nu face doar masini de lux. Face si dube, si de toate. Si sa vedem ca de arhi-suficienti ti s-ar parea 116 cai cand urci pe serpentine si intri intr-o depasire pe drumuri de munte ca aici unde stau eu. Imi pare rau, ii o masina faina, si chiar imi plac BMW-urile, dar nu poti handicapa masina asa.

  • mowgli, miercuri, 09.09.2015 00:21

    @Sam93 te obliga cineva sa iei un BMW cu motor de 3 cilindri ? ce-i cu tampenia asta ca te simti injosit ? Masina asta si motorizarea asta nu se adreseaza celor pasionati de BMW. Vrei Pasiune ? iti iei un M235i, un 340i, un 535i, aproape orice altceva. Asa cum nici Mercedes Vito, A Klasse sau Audi A2 nu se adreseaza celor ce cauta luxul suprem, asa si masina asta are alt public tinta. Asa vorbiti de parca nu mai aveti de unde alege. Masina asta e pentru nevasta sa duca copilul la scoala, e pentru flote si pentru cei care au un 740i si nu vor sa-l tavaleasca prin oras. E foarte simplu. Honda face masini de tuns iarba si drujbe, alea ce-ti inspira ? te opresc sa alegi noul NSX ? nu cred. Eu am mai explicat aici ca BMW nu e nici Bugatti, nici Morgan si nici macar Wiessmann sau TVR. E o marca de volum, o afacere si orice afacere trebuie sa faca profit, mai ales cand miza e locul 1 la vanzari premium mondiale. Pozitia asta nu se mentine cu concepte CSL, cu Z4 si M4. Din nou... foarte simplu. De Chevy Spark ce zici ? Ti-ai lua un Vette... dar pacat de Spark ca-i strica imaginea Chevy-ului. Eh... povesti