A doua generație Volvo XC60 a ajuns în România. Prețurile încep de la 45.900 de euro

Publicat miercuri, 24.05.2017 12:10 de Cornel Șocariciu

Volvo XC60 poate fi comandat de acum și în România. Cea mai accesibilă versiune pornește de la 45.930 de euro cu TVA.

Volvo XC60 a fost prezentat cu mare fast în cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie. Acum, SUV-ul compact al producătorului suedez poate fi comandat și în România.

Estetic, Volvo XC60 preia elemente de pe XC90, însă le pune într-o formă ceva mai dinamică. Spre deosebire de vechea generație, noul XC60 este cu 4.4 centimetri mai lung, cu 10.8 centimetri mai lat, dar este mai scund cu 5.5 centimetri. Garda la sol a fost și ea redusă de la 23 la 21.6 centimetri.

Interiorul lui Volvo XC60 oferă aceeași ambianță pe care o știm deja de la XC90 și S90/V90. Punctul de atracție îl reprezintă ecranul central poziționat vertical.

Versiunea de bază a lui Volvo XC60 vine în echiparea Momentum și folosește motorizarea diesel D4 de 190 de cai putere și 400 Nm. Prețul de pornire este de 45.930 de euro cu TVA. Cea de-a doua motorizare diesel se numește D5 și oferă 235 CP și 480 Nm.

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Momentum Polestar  R-Design Inscription
2.0 D4 Diesel
190 CP
Aut8
4x4
45.930 - 48.756 50.294
2.0 D5 Diesel
235 CP
Aut8
4x4
49.610 50.800 52.436 53.974
2.0 T5 Benzină
254 CP
Aut8
4x4
47.827 - 50.653 52.191
2.0 T6 Benzină
320 CP
Aut8
4x4
52.262 - 55.088 56.626
T8 Twin
Engine
Hibrid
407 CP
Aut8
4x4
63.586 - 65.995 67.503

Fanii motoarelor pe benzină au de ales între varianta T5 de 254 CP și 350 Nm și versiunea T6 de 320 CP și 400 Nm. Vârful de gamă este reprezentat de varianta T8 Twin Engine. Aceasta folosește propulsorul de pe T6 și un motor electric pentru un total de 407 cai putere. Indiferent de motorizarea aleasă, tracțiunea integrală este standard.

Volvo XC60 și concurenții din segment

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Volvo XC60
2.0 D4, 4x4, Aut8, Momentum
190 5.2 8.4 45.930
Audi Q5
2.0 TDI Basic, quattro, S-tronic
190 4.9 7.9 46.774
BMW X3
20d xDrive, Aut
190 5.4 8.1 46.490
Mercedes GLC
250d 4Matic, Aut
204 5.0 7.6 46.380
Land Rover Discovery Sport
2.0 TD4, 4x4, Man, Pure
180 5.1 9.4 39.984
Jaguar F-Pace
2.0, 4x4, Aut, Pure
180 5.3 8.7 48.840
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • Tembelus Rex, miercuri, 24.05.2017 13:31

    Bine ai venit dragalasule........bag seama ca vii doar in 4x4 (fratiorul tau mai mare am vazut ca are si versiuni 4x2 - in mod normal trebuia sa fie cam invers) Alta generatie, dotari, siguranta, generatie de motoare noi.....si totusi .....exact cum anticipam .....12 000 de euro diferenta (in linii mari, plus sau minus) intre generatii e cam mare saltul........... Sa inteleg ca viitorul S60 va incepe undeva la 35 - 37 000 de mii de euro? cam nasol (la fel a fost si diferenta intre S80 si S90 - cam mare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

  • joe, miercuri, 24.05.2017 13:36

    O masina frumoasa,serioasa facuta intr un singur loc ,nu cu piese facute in 7 zari. Desi au ridicat peturile fata de generatia anterioara cred ca o sa fie coada, asteptari la a o obtine!.Preturi stranse fata de concurenta.

  • Tembelus Rex, miercuri, 24.05.2017 13:37

    Un mare OFFTOPIC: .....prin rabla poti lua un Vitara cu doar 12 100 euro benzina 4x2 (unul din cele mai fiabile motoare pe lant cu arhitectura clasic aspirata)......desigur alt TARGET, alte PERFORMANTE, alt CONFORT, alta SIGURANTA. ETC.............si TOTUSI...........12 100

  • Cineva, miercuri, 24.05.2017 13:39

    @joe Coada ? Poate in strainatate.....romanul in afara de nemtoaice nu stie. Si daca stie nu cumpara nici in ruptul capului un Volvo. Mai ales la banii aia. Cele mai multe se vor vinde in tarile nordice si germania.

  • vianu, miercuri, 24.05.2017 14:06

    @Cineva.... pai nu eram noi oieri din strabuni? E, acuma am ramas doar oi. Ideea de turma ramane eu astept XC40-ul :)

  • zic si eu, miercuri, 24.05.2017 14:49

    Domnu Socariciu, Ati incarcat 83 de poze in articolul asta dar nici macar 1 (UNA) cu portbagajul acestui model! Ce-i drept aveti o poza facuta din portbagaj, dar nu-I tot aia. In afara de cate 10 poze cu fiecare latura a masinii, in rest nu aflam mare lucru daca nu luam vechiul model si incepem sa scadem/adaugam cm, ca sa aflam si noi dimensiunile noului XC60. Portbagajul este din nou un mister. Cat priveste performante, nu ne mai trebuie, avem poze!:)) Parerea mea este ca, in conditiile in care oamenii percep Volvo ca pe un produs destinat familiilor si celor care apreciaza siguranta, se pozitioneaza cu pretul prea aproape de SUVurile premium GLC/Q5/X3/F pace si astfel s-ar putea sa-si piarda din atractivitate. Avand in vedere ca XC60 este modelul care sustine la propriu vanzarile Volvo, aceasta crestere de pret este foarte riscanta pe termen mediu si lung.

  • pt. joe, miercuri, 24.05.2017 15:07

    Ai dreptate, nu e facuta cu piese facute in 7 zari, ci doar intr-una: China.

  • Andi, miercuri, 24.05.2017 15:51

    Tembelus Rex: Te inseli amarnic. Cum crezi ca vreodata in viata un roman isi poate cumpara o benzinara aspirata? Ca sa depasesti trebuie sa tureze mai sus de 4000 de ture si face urat rau. Si consuma 10% in oras. Un diesel consuma putin si are si cuplu. P.S.: Citez pe cineva: "In 2013, deja o masina ar trebui sa scoata sub 5% urban". Va dati seama, in 2017 ar trebui sa nu consumam mai mult de 4% Pauza de ras(sau plans)

  • @zic și eu, miercuri, 24.05.2017 18:54

    Dacă ești interesat de mai multe detalii tehnice caută pe site-ul german. Au o lista de prețuri foarte bine pusă la punct plus broșuri cu detalii despre model. http://www.volvocars.com/de/beratung-und-kauf/mehr-erleben/broschueren-und-preislisten/xc60 La portbagaj sunt puțin dezamăgit, banchetele nu se mai rabateaza 40/20/40 ci au o gaură pe mijloc pentru obiecte mai lungi. Ușa haionului nu mai e îmbrăcată în material ci un plastic cam ieftin, buzunarele de pe spatele banchetelor din față sunt din plasă, nu material textil....câteva minusuri din punctul meu de vedere. În rest e frumoasă.

  • Mihnea, miercuri, 24.05.2017 19:04

    Si Alfa Romeo Stelvio trebuie pus in tabel

  • flavius, miercuri, 24.05.2017 22:08

    Chinezarie asamblata la Goteborg de pe vapor.Mare deosebir fata de Jaguar si Rover.Acestia si-au pastrat furnizorii initiali si nu au luat din India.

  • Doncarlo, miercuri, 24.05.2017 22:13

    Tembelu diferenta este 4800 nu 12000. Compara 190 cp 4x4 automat

  • @flavius, miercuri, 24.05.2017 22:17

    Ce simpatic si inteligent vrei sa pari si tu. Mai bine iti iei Logan, ca e Made in Romania cu piese doar din Franta. SIgur merge mult mai bine si are motor mai bun.

  • andrei, joi, 25.05.2017 09:36

    Nu inteleg entuziasmul pus in aceeasi propozitie cu Volvo. Sunt niste masini de familie pentru oameni cu copii. Nu e nimic rau in asta, dar de aici si pana la exaltare e cam mult. E doar o alta masina in segmentul premium, un fel de Lexus, dar cu vanzari (mult) mai mari. Sunt masini mult mai interesante in clasa lui.

  • vianu, joi, 25.05.2017 13:10

    @@flavius lasa-l, e un troll amarat, e mai saracut si decat madalaescu

  • Arogantul, joi, 25.05.2017 13:59

    @andrei serios? pai ia da-ne tu niste exemple de masini mai interesante in clasa lui Xc60

  • mm, duminică, 28.05.2017 08:41

    in primul rand nu castig peste 100K/an sa-mi permit asa masina, dar daca i-as avea as fi pus in dificultate la alegerea dintre serenitatea suedeza si emotia italiana (stelvio). Cele nemtesti s-au banalizat, iar japonezele au ajuns cam ostentative. In privinta calitatii si a performantelor, irelevant, deja ne invartim in zona unde soferul mediu nu mai face diferenta.