A treia generație Skoda Fabia a fost lansată oficial pe piața din România

Publicat marţi, 03.02.2015 17:26 de Bogdan Mirică

Skoda a lansat a treia generație a modelului Fabia și pe piața din România. Subcompacta cehilor pleacă de la 10.400 de euro.

Skoda ascute bătălia din segmentul mic odată cu lansarea noului Fabia pe piața din România. Ajuns la a treia generație, modelul subcompact vine să îi aducă producătorului ceh o felie din piața auto românească, o piață care a înghițit până acum 44.500 de exemplare Skoda Fabia.

Este o performanță înregistrată în intervalul 1999 (anul în care a fost introdusă prima generație) și 2014 (anul în care a doua generație a spus adio publicului).

La finalul săptămânii trecute, a treia generație Skoda Fabia a fost lansată în cadrul unui eveniment desfășurat de Skoda la București. Evenimentul a prilejuit testarea a trei versiuni pe benzină disponibile în oferta autohtonă: 1.0 MPI de 75 de cai putere și 1.2 TSI de 90, respectiv 110 cai putere. Dintre toate, noi am testat cea mai puternică versiune.

TEST DRIVE: Skoda Fabia - Uniformă

Mașina este deja disponibilă la vânzare în showroom-urile Skoda din țară, cu un preț de pornire de 10.400 de euro. Raportarea la ceilalți rivali din segment, precum și oferta standard, a fost detaliată în materialul destinat introducerii la comercializare.

Preţuri Skoda Fabia în România: noua generaţie pleacă de la 10.400 euro cu TVA inclus

Noua generație Fabia vine cu dimensiuni mai generoase, care îi permit să ofere cel mai încăpător portbagaj din segment. Trăsătură valabilă și pentru varianta Kombi a modelului ceh. Spațiul interior este completat de o serie de inovații reunite sub sintagma Simply Clever, multe dintre ele regăsite și pe celelalte modele noi din gama Skoda. Pe listă se află o racletă ascunsă în capacul rezervorului, un coș de gunoi în buzunarele ușilor și un sistem multimedia Mirror Link. Acesta din urmă oferă o conexiune facilă cu telefonul mobil și acces la anumite aplicații.

SmartGate este o alta premiera care se lanseaza odata cu noua Fabia și care transmite prin WiFi peste 40 de parametri masurati de senzorii masinii catre aplicatiile instalate in smartphone.

  • Catalin, marţi, 03.02.2015 17:44

    si pret model testat ? 16-18 000 ? ca jante au, display au, clima au - deci . . . cat este suplimentul ?

  • Catalin, marţi, 03.02.2015 17:46

    la ora17:45 nu exista un configurator pe noua Fabia

  • edi80, marţi, 03.02.2015 18:04

    Evident Catalin...la 10k e cu manivela si jante de tabla...modelul testat aratabine cu jantale alea insa sare de 15k ca popa....

  • LUCCI, marţi, 03.02.2015 21:07

    De ce nu au publicat cei de la Skoda dotarile pentru modelul de 10.400? De jena sau de scarba...?

  • Crystyann, miercuri, 04.02.2015 10:20

    Iti zic eu ce are nivelul de baza...asa, sa nu ramai cu scarba : AC, ESP ( + restul de sisteme ), 6 airbag-uri ( inclusiv de cap si este cea mai sigura masina din clasa mica cnf testelor de impact ), inchidere centralizata, radio mp3 cu USB si 4 boxe, start- stop, scaun si volan reglabile etc... Pentru 370 EUR ai geamuri electrice fata si oglinzi electrice, dar ai si un discount de 500 EUR. Deci iese pe la 10.300 EUR cu TVA cu tot pentru o masina decenta, fara fite. Fite care se platesc...obrazul subtire cu cheltuiala se tine

  • misha_zaitev, miercuri, 04.02.2015 10:40

    Este clar ca frustratea unora este atat de mare incat trebuie neaparat exprimata. Iata dotarile standard de pe siete-ul unui dealer pentru Skoda Fabia Actibe 1.4 MPI: 4 tetiere reglabile pe inaltime (2 fata si 2 spate) A 3-a lampa de stop Activare lumini avarie la franarea de urgenta Aer conditionat manual Airbag sofer si airbag pasager cu optiune dezactivare airbag pasager Airbag-uri laterale fata si airbag-uri pentru cap Avertizor centuri de siguranta scaune fata Bancheta spate cu spatar rabatabil Capac rezervor cu deblocare electrica (prin inchiderea centralizata) Centuri de siguranta cu sistem de prindere in 3 puncte pentru toate locurile, pretensionate si reglabile pe inaltime pentru sofer si pasager Coloana directie reglabila vertical si axial ESC (sistem electronic de stabilitate) inclusiv ABS (sistem antiblocare roti la franare), MSR (sistem reglaj moment motor), ASR (sistem anti-derapaj), EDS (sistem de blocare electronica a Faruri cu halogen H4 cu functie daylight Geamuri laterale actionate mecanic Iluminare habitaclu cu contacte la toate usile Imobilizator electronic Inchidere centralizata Intrerupere carburant in caz de accident Jante otel 14" Flair cu anvelope 175/70 R14 Lampa ceata spate Luneta incalzita Oglinzi exterioare reglabile manual din interior Oglinzi si manere exterioare usi de culoare neagra Pachet legislativ trusa medicala, 2 triunghiuri reflectorizante, extinctor Portbagaj cu acoperire, iluminat cu inle de ancorare si protectie la incarcare Pregatire scaune copii ISOFIX pentru bancheta spate Priza 12V suport pentru pahare si compartiment de depozitare in consola centrala Radio Blues MIB cu 4 difuzoare aux IN si USB slot (redare fisiere MP3) Roata de rezerva de dimensiuni normale din otel Scaun sofer reglabil manual pe inaltime Semnalizatoare integrate in oglinzi laterale Servodirectie electromecanica Spatii depozitare in usi laterale fata / spate Stalp central de culoare neagra Stergator de parbriz tip Aero cu temporizator Stergator luneta Suport tichet de parcare Suport vesta reflectorizanta sub scaun sofer TPM - monitorizarea presiunii in pneuri Torpedou inchis Volan in 3 spite Cu aceste dotari masina costa fix 9920 euro.Cu 380 de euro se pot pune geamuri electrice fata si oglinzi electrice, rezultand un pret final extrem de decent. Totusi cred ca cele mai bune vanzari le vor inregistra modelele intermediare de 13-15000 de euro.

  • misha_zaitev, miercuri, 04.02.2015 10:41

    Am vrut sa zic 1.0 MPI

  • hazard, miercuri, 04.02.2015 11:08

    Unele dintre dotari sunt totusi destul de puerile, Bine ca ne da roti :). Dar asta e stilul vag. Cu toate astea...daca nu-ti convine ori n-ai bani, ori n-ai ce face. Degeaba va plangeti.

  • hazard, miercuri, 04.02.2015 11:12

    Catalin la 03.02.2015, 17:46 la ora17:45 nu exista un configurator pe noua Fabia Sigur tu vroiai sa-ti configurezi una!!! Pfff, ce nemernici. Acum treci si porneste-ti tractorul....

  • Crystyann, miercuri, 04.02.2015 11:44

    @hazard : Arata-mi mie masina din clasa Fabiei care la 10.000 EUR ofera mult mai mult ( exceptand Sandero care nu are nici confort si nici siguranta la nivelele de baza ).

  • misha_zaitev, miercuri, 04.02.2015 12:37

    @hazard si catalin Nu exista configurator pe site-ul importatorului. Pe site-ul dealerilor exista deja. Cat despre dotarile puerile, daca citesti dotarile de serie ale oricarei masini noi entry-level, ai sa le regasesti.

  • hazard, miercuri, 04.02.2015 14:32

    @Crystyann nu ma intelege gresit. N-am zis ca nu-mi convine, dar e amuzant sa vad descris printre dotari suportul de tichet parcare :) Ba mai mult, ar fi o masina pe care chiar mi-as cumpara-o. Dar ce parere ai de Kia Rio?

  • Crystyann, miercuri, 04.02.2015 16:35

    @hazard - Rio este o masina mai mult decat decenta, insa mai mica decat Fabia si ia in considerare ca primul nivel de echipare nu are AC.....iar pentru AC pleci de la varianta Classic - 11.700 EUR..... Dar iese in avantaj cu motorul de 1,2 / 85CP. Plusuri si minusuri, exact ce ziceam :)..Nu exista masina perfecta , ci compromisul cat mai bun! :)

  • hazard, joi, 05.02.2015 13:51

    @Crystyann o conlcuzie cat se poate de logica si pertinenta. Fiecare cumpara (sau doar apreciaza) o masina in functie de ordinea prioritatilor, de necesitati etc. Poate unii vor vrea mai multa putere sub capota in detrimentul spatiului, poate altii fac un compromis in legatura cu dotarile pentru a cumpara o marca mai bine cotata la revanzare. In fine, am testat Kia Rio si mi-a placut, nu e perfecta (!! :)) dar e pe acolo pe langa Skoda ca si alta optiune. Numai bine!