Abarth: Fiat 500 de 180 CP dedicat marcii Ferrari

Publicat miercuri, 09.09.2009 15:34 de Mircea Meșter

Abarth a realizat o versiune speciala a lui 500. Aceasta este dedicata "fratilor" de grup de la Ferrari si aduna 180 de cai putere dintr-un motor T-Jet de 1.4 litri.

Abarth, divizia sportiva a Grupului Fiat, a anuntat ca va aduce la Geneva o editie speciala a propriei versiuni Fiat 500. Denumit oficial Abarth 695 Tributo Ferrari, acest model este - asa cum ii spune si numele - unul dedicat Calutului Cabrat.

Noul model iese in evidenta printr-un aspect exterior foarte atragator, care are la baza o nuanta speciala de caroserie: Rosu Scuderia.

Jantele de 17 inch si prizele de aer sunt vopsite intr-o nuanta cenusie inchisa (Racing Grey), in timp ce cele patru tevi de evacuare asezate in doua perechi situate pe extremitatile partii posterioare poarta denumirea oficiala Record Monza. Una dintre modificarile sesizabile din exterior este reprezentata de sistemul de iluminare pe baza de xenon dezvoltat special de Magnetti Marelli, acesta iesind in evidenta printr-o intensitate si durata de viata triplata in comparatie cu pachetul clasic, pe baza de halogen.

La interior, designerii Fiat, Abarth si Ferrari au lucrat indeaproape pentru a realiza o masina cu adevarat speciala. Scaunele sportive Abarth Corsa sunt semnate de Sabelt, sunt construite din fibra de carbon si tapitate cu piele neagra de inalta calitate. Acestea cantaresc cu 10 kilograme mai putin decat scaunele standard si reusesc sa se ridice la un nivel foarte bun la capitolele ergonomie si suport lateral. Volanul este si el acoperit cu piele neagra, cusuta cu ata rosie. Pedalele din aluminiu au incastrat motivul scorpionului, in timp ce covorasele sunt si ele fabricate din aluminiu.

Cel mai important element care caracterizeaza versiunea Abarth 695 Tributo Ferrari este motorul de 1.4 litri T-Jet care reuseste sa urce pana la 180 CP/5750 rpm si 230 Nm/3300 rpm. Acesta este cuplat cu o transmisie automata electromecanica MTA (Manual Transmission Automated), ale carei trepte pot fi schimbate cu ajutorul padelelor sport din spatele volanului. Performantele minionului model sunt si ele foarte ridicate pentru o masina din acest segment: sub 7 secunde pentru 0-100 km/h si 225 km/h viteza maxima.

via | Abarth

  • schumi, miercuri, 09.09.2009 16:18
    incorect tradus...

    Accelaration 0-100 km/h in UNDER 7 secons ;-).

  • mircea, miercuri, 09.09.2009 16:24
    @schumi

    Nu e tradus, cifrele sunt luate din lista de cifre tehnice oferite de producator. Dar ai dreptate: "accelerazione 0-100 km/h inferiore a 7 secondi" Merci pentru sesizare.

  • BMW_CS, miercuri, 09.09.2009 16:44
    Fiat 500Abarth

    mic si-al naibii

  • neo, miercuri, 09.09.2009 17:53

    nu credeam ca am sa vad vreodata xenon pe fiat din fabrica...incredibilul s-a produs!

  • roadrunner, miercuri, 09.09.2009 18:08

    era bine daca lucrau si pe la suspensii putin, fiindca nu sta prea bine la capitolul stabilitate, in rest a iesit interesant.

  • TZENU BMW, joi, 10.09.2009 00:17

    o pitipoanca frumoasa si ma gandesc ca si nervoasa Vreau si io .........dar cu sigla bmw

  • gabi o, joi, 10.09.2009 07:24
    pt TZaraNElu BMW

    Iesi in strada sa vezi cati loganisti cu sigle de bemveu circula pe meleagurile patriei, tu nu faci decat sa le ingrosi randurile. La tine si un "ceva maro" cu sigla de bemveu e bun! Masina este superba atat la interior cat si la exterior. Am facut un test drive cu cel de 1.4 si ma trec fiori cand ma gandec la cei 180 de caluti. Ce s-o mai lungim, un mic Ferarri!

  • nemo, joi, 10.09.2009 10:03
    red devil

    Foarte haios bondarul nervos si rosu ca un mic tauras :) O masian cu stil si personalitate si care are cum sa faca fata oricarei provocari. Offtopic: Hai sa ii lasam pe cei cu bmw-uri in durerea lor cu capotele ridicate pe marginea drumului. Cat sa duca si motoarele alea? Au 400mii de km in toate oboselile mandrilor flacai si le pica mereu ceva. Sa stiti ca exista si masini NOI pe lume nu doar cele de la samsari.

  • Ionut, joi, 10.09.2009 10:28
    xenon

    Neo: Xenon are Fiat Croma cam de vreo 4 ani, din fabrica.

  • bozzo26, joi, 10.09.2009 11:33

    asta e o fitza mica de masina, cu care iesi asa din baneasa pana in centru si inapoi, daca mergi pe sosea cu ea si trece un tir pe langa tine zbori ca pasarea cerului, oare de ce nu au pus cutie manuala???. Oricum imi place fiat 500 dar ala vechi, asta are prea multa electronica in el.

  • je, joi, 10.09.2009 12:57
    pt BOZZO26

    E, uite ca eu am un 500 de 1.2 si desi am facut turul Romaniei cu el inca nu a zburat ca pasarea cerului, chiar daca a trecut vreun tir pe langa mine. Nu ai asa ceva/nu ai condus vreodata, mai bine nu vorbi in necunostinta de cauza.

  • TZENU BMW, joi, 10.09.2009 13:54
    PT GABI O

    ia zi pt ce te oftici ca nai bmw de cocalari. ma dore-n cot ce ziceti voi ca io tot la bmw-uri raman iar voi nu aveti decat sa ramaneti la loganurile voastre noi de 5000 euro cea mai ieftina masina din lume[aproape] si cea mai proasta din toate punctele de vedere

  • bozzo26, joi, 10.09.2009 14:59
    @je

    normal sa te oftici cand cineva zice ceva naspa despre o masina pe care tu o detii si ai facut credit sau i-ai vandut terenu lu bunica.....ia-ti o masina adevarata, nu gargarite polare. Bravo tie ca ai facut turu Romaniei, inseamna ca mai ai putin si o arunci la cate gropi ai luat cu ea.

  • bozzo26, joi, 10.09.2009 15:01
    Tzneu BMW

    ce Bmw ai frate???...m-ai facut curios, daca ai un 850csi sau un 635 CSI, te-ai scos si le dai la toti peste nas, daca te lauzi cu seria 3 sau 5 e grav, deja multa lume cu 10000 de euro isi paote lua asa cva. tzook

  • TZENU BMW, joi, 10.09.2009 22:44
    un ursuletz

    324 tds 1990 200000km si ma duc cu 195 pe soarelui da macar i bmw nu logan

  • Vlad, vineri, 11.09.2009 04:12
    @Tzenu

    Esti cam pe langa cu bmw-urile... Ursuletul a fost doar 324d si 324td, 324tds nici nu a existat. 325tds in schimb a fost doar pisicuta(e36), si referitor la viteza aia de 195...cam greu te cred tinand cont ca maximul constructiv a fost 187 si la 200000 km facuti deja e cam greu de crezut ca depasesti performantele motorului de nou :-) Mai bine taci decat sa strici numele posesorilor de BMW; in cazul de fata doar vei fi incadrat in categoria cocalarilor ce omoara pisicute prin parcarile blocurilor si se dau mari ca au BMW, te mai faci si de rusine in fata celor care mai si stiu cu ce se mananca BMW-ul.