AC Schnitzer prezintă o variantă diesel tri-turbo de 430 CP a lui Z4

Publicat miercuri, 18.03.2015 13:33 de Sebastian Toma

Tunerii de la AC Schnitzer au prezentat o variantă diesel a lui Z4, numită ACZ4 5.0d. Pachetul preia diesel-ul tri-turbo de la modelele M50d şi îl urcă la 430 CP şi 840 Nm.

BMW Z4 a primit o versiune diesel tri-turbo de la specialiştii de la AC Schnitzer. Compania de tuning specializată în creaţiile mărcii BMW a prezentat un exponat cu titulatura de concept care preia motorul diesel de 381 CP al modelelor M50d din gama producătorului bavarez şi îl urcă la un nivel superior de putere pentru a lua loc sub capota roadsterului.

Baza proiectului este un Z4 sDrive23i, care primeşte un pachet exterior din fibră de carbon, jante forjate de 19 inch şi o vopsea personalizată. Habitaclul prezintă mai multe ornamente dedicate, pedale sport din aluminiu şi scaune sport din fibră de carbon.

Adevărata magie are loc sub capotă, unde motorul pe benzină este înlocuit de o unitate diesel tri-turbo modificată. În loc de 381 CP, propulsorul urcă la 430 CP, iar cuplul maxim urcă la 840 Nm. Acest concept marchează prima apariţie a motorului M50d pe un BMW cu tracţiune spate, modelele oferite de fabricantul german fiind oferite în standard doar cu tracţiune integrală xDrive, cel puţin pentru moment. Transmisia automată cu opt trepte rămâne însă în compania unităţii diesel cu şase cilindri în linie. Varianta diesel rezultată a lui Z4 poate să atingă o viteză maximă de peste 300 km/h şi să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4.5 secunde.

La nivel mecanic, schimbările nu se opresc la motor, Z4 fiind echipat cu o suspensie sport reglabilă, sistem de frânare de performanţă şi sistem de evacuare sport. Puntea spate primeşte sprijinul unui diferenţial spate cu alunecare limitată preluat de la un M3 pentru a face faţă noilor forţe la care este supusă. Cei de la AC Schnitzer spun că ACZ4 5.0d nu este de vânzare momentan, dar un model configurat identic ar avea un preţ de 114.000 de euro cu toate taxele incluse. Via ACSchnitzer

  • world reject, miercuri, 18.03.2015 16:48

    4,5 sec ptr sprintul de la 0-100km/h este slabut daca se ia in vedere ca un X5 M 5,0d stock de 2,3t are nevoie de 5,3sec.

  • tds, miercuri, 18.03.2015 17:27

    Sper ca esti constient ca nu poti pune 840nm pe asfalt doar cu tractiune spate ca sa scoti un timp 0-100 mai bun.