ACEA: Normele Euro 7 nu vor aduce beneficii asupra mediului și vor scumpi mașinile
Potrivit directorului general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, normele Euro 7 vor scumpi, în medie, mașinile noi cu 2.000 de euro și vor aduce beneficii asupra mediului înconjurător.
Anul trecut, Comisia Europeană a prezentat propunerile cu privire la noile norme de poluare Euro 7. Acestea ar urma să intre în vigoare din 2025, dar până acum au atras mai multe comentarii negative decât pozitive.
Pe de-o parte avem producătorii de automobile, care de o bună perioadă încoace au investit sume mari în electrificare. Aceștia se tem că, odată cu introducerea normelor Euro 7, vor fi nevoiți să investească în motoarele termice.
Apoi mai sunt înalții oficiali. Spre exemplu, ministrul Transporturilor din Cehia, Martin Kupka, este de părere că "În forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă."
Tuturor acestor contestatari, li se alătură acum și Sigrid de Vries, directorul general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Ea crede că normele de poluare Euro 7 " nu vor aduce beneficiile asupra mediului pentru care erau menite," dar și că vor aduce doar o mică îmbunătățire, comparativ cu cele din prezent. Asta, în timp ce vor scumpi, în medie, mașinile noi cu 2.000 de euro.
via Economica
-
idic, miercuri, 22.03.2023 13:11
I-a luat valul. N-aveau în cap decât alinieri. :) Simt un pic de crivăț peste industria auto din rațiuni de crize financiare și deja pică electrificarea din 2035. Deci ar fi cazul să pice și euro 7 din 2030. :)
-
Seriff, miercuri, 22.03.2023 15:57
''Pe de-o parte avem producătorii de automobile, care de o bună perioadă încoace au investit sume mari în electrificare. Aceștia se tem că, odată cu introducerea normelor Euro 7, vor fi nevoiți să investească în motoarele termice.'' Pai ei ce credeau? Ca se va inghesui oamenii sa cumpere electricele? Abia s-au inghesuit 10% din clienti sa dea banii pe tepele alea, dar asa e cand cei de la birouri iau decizii fara sa se uite un pic pe teren.
-
dan_grc, miercuri, 22.03.2023 17:16
Aha, așadar de asta se vor scumpi mașinile, de parcă nu se scumpesc de ani de zile, în fiecare an, cel mai bun exemplu, Spring, în doi ani s-a scumpit cu 4000 euro, ce norma de poluare are ?
-
Mike, miercuri, 22.03.2023 17:31
Normele Euro 7 nu vor aduce beneficii asupra mediului și vor scumpi mașinile...... HA HA HA !!! Hoţii, Asociatia Constructorilor Europeni incompetenţi, strigă hoţii !! Indiferent dacă se amână Euro 7 sau nu, deja producătorii serioşi de maşini electrice sunt pe maxim înainte şi vor mătura dinozaurii europeni de pe piaţă. Este o greșeală imensă a ACEA. Cum a putut Tesla o companie de 100 chiar 1000 ori mai mică ca VAG, Stelantis să ajungă să producă maşini atât de fenomenale, deşi Tesla au capacități de 10 ori mai mici ca VAG, Stelantis ??!?! Total neserioşi.
-
Mircea Badea, miercuri, 22.03.2023 18:22
poate le arata Putin un tanc euro 7 sa le scoata spagile din cap! ar cam merita multi de prin europa sa fie "restructurati"...isi bat joc de cetateni pe fata. si-asa cred ca in curand daca nu lasa macar 20-30% din pret nu or sa mai vanda mare lucru.
-
Inginer auto, miercuri, 22.03.2023 19:41
ACEA e trâmbița producătorilor. Producătorii vor reguli cat mai permisive și pentru asta fac lobby. Euro 7 ar apropia condițiile de testare mult mai mult de realitate (de la pornirea motorului, inclusiv la temperaturi negative), ar reglementa poluarea cu praf de la frane (inclusiv pentru electrice) și ar asigura niste condiții minime de durabilitate a bateriilor și o mai mare durabilitate a catalizatoarelor precum și monitorizarea emisiilor la bordul fiecărui vehicul. Beneficiarul real al Euro7 e populația Europei (cat și producătorii de catalizatoare). Pierzătorii sunt producătorii auto care sunt nevoiți să investească bani in dezvoltarea unor produse mai fiabile si mai curate.
-
Inginer financiar, joi, 23.03.2023 10:04
ACEA ia în calcul perioada implementării, până la eventuale modificări, investițiile pentru Euro 7 urmează a fi recuperate din 2030 până în 2035. De sub umbra palmierului din Norvegia, tu ne spui ce frumos ar fi să fie bine ca să nu fie rău. Cererea de pe piața auto intră la apă, iar producătorilor li se impun cerințe noi, creșteri de costuri, adică noi creșteri de prețuri pe o piață moartă, cu posibilitatea recuperării investițiilor în 4-5 ani. Fantezii de politruci. Urmare a crizei economice, ACEA va obține printre facilități, întârzierea implementării Euro 7 și continuarea comercializării termicelor cu sau fără combustibili sintetic as long as there is life on Earth. :)
-
Inginer auto, joi, 23.03.2023 11:12
Amânarea Euro7 va deschide larg ușa producătorilor chinezi de autovehicule termice. Deja am văzut DFSK importat in România. Vor veni curând și alții. In vest sunt deja. Oricum ar fi, producătorii europeni necompetitivi care nu se bazează pe iluzia brandului sau o rețea de service corectă din punct de vedere preț/servicii vor pierde piața.
-
Inginer financiar, joi, 23.03.2023 13:05
Tot chinezii ar îndeplini euro 7 mai ieftin. :) Ce vrei tu să spui? Producătorul european cu rețea de service incorectă concurează cu producătorul chinez fără o rețea de service. Ce vrei tu să spui?
-
@ inginer financiar, joi, 23.03.2023 17:25
Vreau sa spun mai bine sa piardă cu opțiuni termice mai ecologice arătând că ei au luptat pentru mașini mai bune decât să piardă luptând pentru profit. Legat de rețeaua de service, asta e ultima mare problema a chinezilor, că nu o au. Când o vor avea și pe asta atunci termicele chinezești vor cuceri piata incepand cu cota de piata a producătorilor care nu se pot lauda nici cu produse cu adevărat premium și nici cu o rețea de service care e atractivă (pentru că în garanție ești "încurajat" sa faci reviziile în rețea daca vrei sa ai speranța sau liniștea mentală că te-ai putea bucura de ea în caz de nevoie).
-
Inginer financiar, joi, 23.03.2023 19:05
Schimbarea de macaz în politicile pt ind auto a apărut tocmai pentru că segmentul electric va fi dominat de chinezi. :) Marotele cu mediul curat să le vinzi în advertorialele adresate furajabilelor din segment.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Vad ca de politicieni tip Sosoaca si Mister Cormoran Daia, este plina Europa! Reprezentanții in Parlamentul European nu reprezintă oare, vrerea fiecărei Națiunilor! Nu ei au hotărât E7 si apoi electrice?! Acum se mârâie pe la colt. Târziu, n-au cum sa mai dea banii înapoi celor care au început sa investească (la ceea ce au hotărât deja)